اخبار داغ

وقتی دود کشمکش دو اداره به چشم مردم می‌رود؛

قطعی شبانه‌روزی آب آشامیدنی 3 روستای رامسر

قطعی شبانه‌روزی آب آشامیدنی 3 روستای رامسر
سیل مهر ماه ۹۷ سبب شد یک حلقه چاه آب آشامیدنی که در حاشیه رودخانه لیماک بود و مردم روستاهای راجوب، آسیابسر و لیماک از آب آن استفاده میکردند از مدار خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، خارج شدن چاه آب آشامیدنی از مدار آبرسانی موجب قطعی آب سه روستای رامسر شد و شورای بخش مرکزی و شوراهای اسلامی این روستاها با مشارکت هم توانستند منبعی را در شب عید برای آب رسانی به این سه روستا که با پمپ آبرسانی می شد دایر کنند.

آب این منبع که از چاه های اطراف تزریق می شد بدون مواد افزودنی مانند کلر و ... بود و برای استفاده مردم مناسب نبود و از طرفی در ایام تابستان جوابگوی مردم این سه روستا نیست.

گفتنی است مجوزی حفاری برای اتصال آب سد میجران برای استفاده مردم این سه روستاها هم دریافت شد ولی متاسفانه دعواهای بین امور آبفا روستایی و ابفار شهری برای انجام این پروژه باعث شده مردم این روستاها در تابستان امسال بی آبی را تحمل کرده و منتظرند کی دعوای این دو اداره (آب روستایی و شهری) تمام می شود تا مشکلشان مرتفع شود.

دستور ویژه استاندار مازندران برای حل مشکل آب سه روستای بخش دالخانی

حسین زادگان استاندار مازندران نیز طی چند روز اخیر به دلیل اعتراض مردم این سه روستا ضمن تماس تلفنی با خلعتبری رئیس شورای اسلامی بخش دالخانی پیگیر وضعیت آب سه روستای لیماک ،آسیاب سر و راجوب شد.

وی در این تماس تاکید کرد از عبدللهی مدیرعامل آب شهری-روستایی استان مازندران خواسته تا امروز شنبه دوم شهریور 98 با اعزام اکیپی مشکل آب این سه روستا را حل کند.

استاندار مازندران از رئیس شورای بخش دالخانی خواست ضمن عذر خواهی از مردم این سه روستا بابت مشکلات پیش آمده برای قطعی آب به آنها وعده دهد پیگیر حل مشکلاتشان تا حصول نتیجه می باشد.

ضرورت ایجاد رینگ جدید از تاسیسات شهری به روستایی

احمد علیزاده بخشدار بخش دالخانی رامسر نیز در گفتگویی در تشریح وضعیت رفع مشکل آب تعدادی از روستاهای این بخش گفت: با توجه به افت فشار آب و گاها قطعی آب در روستاهای لیماک، آسیابسر و راجوب که مشکلاتی برای اهالی محترم این روستاها را در پی داشت به قید فوریت جلسه ای با حضور بخشدار دالخانی، رییس اداره آب و فاضلاب شهری، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی، رییس و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای لیماک و رییس شورای اسلامی بخش دالخانی در روز چهارشنبه مورخه ۹۸/۰۵/۳۰ برگزار شد و با توجه به شرایط فنی و هیدرولیکی تاسیسات و موقعیت توپوگرافی این روستاها، ایجاد رینگ جدید از تاسیسات شهری به روستایی مستلزم موافقت و هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب استان مازندران است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تسریع در حل مشکل، فرماندار شهرستان رامسر طی تماس تلفنی با  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران خواستار حل موضوع شدند که متعاقب آن مقرر شد تا روز شنبه مورخه 2 شهریور کارشناسان معاونت های بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان مازندران به منطقه اعزام تا تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

علیزاده گفت: در طی روزهای گذشته تانکرهای سیار اداره آب و فاضلاب روستایی رامسر جهت کاهش مشکلات اهالی محترم در منطقه حضور داشتند.

بخشدار دالخانی ضمن قدردانی از صبر و تحمل مردم روستاهای آسیابسر، لیماک و راجوب بابت مشکل افت فشار آب و گاها قطعی آب از مردم این روستاها عذرخواهی کرد.

امید می رود مسئولان استانی و شهرستانی ضمن پیگیری جدی و دغدغه مندانه به این موضوع برای رفع مشکل مردم این سه روستا اقدامات لازم را به صورت ضرب العجلی داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, دستور ویژه استاندار مازندران برای حل مشکل آب سه روستای بخش دالخانی,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت ایجاد رینگ جدید از تاسیسات شهری به روستایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه