اخبار داغ

اولویت حضانت فرزند بعد از طلاق با چه کسی است؟

اولویت حضانت فرزند بعد از طلاق با چه کسی است؟
یک وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی حضانت فرزندان پس از طلاق والدین توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات در دعاوی که منجر به طلاق می‌شوند، چگونگی حضانت فرزندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس قانون حضانت فرزند تا سن مشخصی بر عهده مادر و پس از آن بر عهده پدر است، اما همواره سر این موضوع در دادگاه‌های خانواده مشکلات متعددی به وجود می‌آید.
,
 
,
روح‌الله نغمه‌گو وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضانت فرزندان پس از جدایی والدین اظهار کرد: حضانت فرزندان بر والدین تکلیف قانونی است و این حق را  پدر و مادر بر عهده دارند.
,
 
,
این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد:  اولویت حضانت فرزند با مادر است و پدر قانوناً بر فرزند خود حق ولایت دارد،  البته با ارائه دادخواست پدر به دادگاه، حضانت فرزند پس از سن قانونی که از سوی دادگاه مشخص شده است، به او می‌رسد.
,
 
,
در صورت صلاحیت نداشتن پدر و مادر حضانت فرزند به چه کسی می‌رسد؟
,
 
,
نغمه‌گو درباره سنی که حضانت فرزند از گردن مادر ساقط شده و به پدر می‌رسد، بیان کرد: پس از ۷ سالگی حضانت فرزند از مادر سلب شده و به صورت اتوماتیک به پدر باز می‌گردد.
,
 
,
او درباره صلاحیت هر یک از والدین گفت: اگر صلاحیت نداشتن هر یک از طرفین به دادگاه ثابت شود، در این صورت قاضی حضانت را از والدین می‌گیرد و به یکی از نزدیکان طفل  واگذار می‌کند و در این صورت پدر و مادر حق حضانت به فرزند خود را نخواهند داشت.
,
 
,
این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: با اتمام سن ۷ سالگی فرزند، مادر باید حضانت او را به پدر واگذار کند، اما اگر پدر دادخواست خود را به دادگاه ارائه نکند، حضانت بر عهده مادر باقی می‌ماند و زمانی که دادخواست بازگشت حضانت از سوی پدر به دادگاه ابلاغ شود، در آن صورت حق حضانت فرزند به پدر می‌رسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه