اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

حذف 4 صفر از پول ملی، ظاهری برای لاپوشانی تورم است/ دولت نباید به آمارهای کاغذی اکتفا کند/ افزایش حجم پول کار دست ریال داد

حذف 4 صفر از پول ملی، ظاهری برای لاپوشانی تورم است/ دولت نباید به آمارهای کاغذی اکتفا کند/ افزایش حجم پول کار دست ریال داد
محمدرضا اکبری گفت: در حذف 4 صفر از پول ملی نباید به آمارهای کاغذی اکتفا کرد و باید تولید را در جامعه رونق داد زیرا اگر این مهم توسعه یابد پول ملی به هویت از دست رفته خود باز می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره حذف 4 صفر از پول ملی به خبرنگار تیتریک، گفت: واحد رایج برای یک شی معین که کالاها و خدمات در جامعه با آن جابه جا می شوند پول رایج در هر کشور است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدرضا اکبری افزود: پیش از این،  اجناس به صورت تهاتری، کالا به کالا و خدمت به خدمت با یکدیگر تبادل می شد اما برای اینکه این روند یک شکل متحد داشته باشد، جوامع یک شی را به عنوان معیار انتخاب کرده و نام آن را پول گذاشتند که از فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره و مس شروع شد و امروز به کاغذ و الکترونیک مبدل شده است. 
,
 
,
وی اظهار داشت: پس از مدتی پول ها در کشورها ارزش های متفاوتی پیدا کرد و قدرت برابری آنها با یکدیگر همسان بود، عده ای حاضر شدند برای بدست آوردن پول یک کشور مقدار بیشتری از پول کشور خود را صرف کنند تا بتوانند به پول مد نظر خود برسند. 
,
 
,
اکبری تصریح کرد: قدرت سیاسی، اجتماعی و نظامی کشورها به مرور زمان باعث شد پول کشورها نیز ارزش زیادی پیدا کنند و و در دنیا مبادلات با آنها صورت گیرد که می توان به ارزهایی مانند دلار، یورو، پوند و ... اشاره کرد.
,
 
,
وی گفت: کاهش ارزش پول به افزایش سطح عمومی قیمت ها باز می گردد به این معنا که اگر در یک جامعه کالاها و خدمات به میزان لازم برای تقاضا کننده وجود ندارد ناگزیر قیمت آنها بالا می رود تا اشخاص بتوانند آنها را تهیه کنند که پول بیشتری می پردازند. 
,
 
,
اکبری افزود: روند مذکور به مرور زمان کاهش ارزش پول ملی را به دنبال خواهد داشت و اگر یک دوره معین شخصی حاضر است مبالغ بیشتری را برای به دست آوردن یک کالا و ارز بپردازد با حذف 4 صفر از پول ملی شاید از نظر روانی بار کوتاه مدتی در جامعه ایجاد شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: اشخاص در جامعه با حذف 4 صفر از پول ملی شاهد وضعیتی خواهند بود که به ظاهر تورم در جامعه فروکش کرده است اما در عمل بر اساس تئوری مقداری پول، اگر حجم پول در سرعت گردش پول ضرب شود همواره با سطح تولید جامعه برابری خواهد کرد زمانی که در سطح قیمت عمومی ها ضرب شود. 
,
 
,
اکبری تصریح کرد: زمانی که حجم پول در ایران بالا برود در مقابل تولید کاهش یافته است در نتیجه جور این معادله را تنها گزینه ای که باید تحمل کند سطح عمومی قیمت ها یا تورم است لذا اگر دولت درصدد انجام حرکت جهادی باشد حذف 4 صفر اقدام خوبی است اما زمانی که تولید گسترش یابد. 
,
 
,
وی گفت: با افزایش تولید و عرضه کالا و خدمات قیمت را پائین نگاه می دارد و قدرت خرید مردم بالا رفته و چرخ صنعت بکار خواهد افتاد، ثمره این روند استفاده از نیروی کار بیشتر و کاهش نرخ بیکاری خواهد بود و بزهکاری ها با روند کاهشی مواجه می شود و سطح رفاه بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود. 
,
 
,
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه خاطر نشان داشت: در حذف 4 صفر از پول ملی نباید به آمارهای کاغذی اکتفا کرد و باید تولید را در جامعه رونق داد زیرا اگر این مهم توسعه یابد پول ملی به هویت از دست رفته خود باز می گردد. 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه