اخبار داغ

تجمع اعتراضی آوارگان روهینجایی در بنگلادش

تجمع اعتراضی آوارگان روهینجایی در بنگلادش
هزاران تن از آوارگان خشمگین و ناراضی روهینجایی ساکن بنگلادش تجمعی را به مناسبت دومین سالگرد فرارشان از سرکوبگری‌ها در میانمار و کوچ به این کشور برپا کرده و خواستار احقاق حق شهروندی خود و دیگر حقوقشان در کشوری که از آن فرار کرده‌اند، شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این تجمع چند روز بعد از آن برپا می‌شود که بنگلادش تلاش کرد روند استرداد تعداد ۳۴۵۰ تن از آوارگان اقلیت مسلمان روهینجا به میانمار را به اجرا در آورد اما هیچ یک از این آوارگان قبول نکردند که داوطلبانه برگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برآورد شده که بیش از یک میلیون آواره روهینجایی در بنگلادش زندگی می‌کنند.
,
 
,
امروز(یکشنبه) بیش از ۳۰۰۰ آواره روهینجایی معترض در یک زمین بازی در کمپ "کوتوپالونگ" تجمع کردند. برخی از آنها پلاکاردها و بنرهایی را حمل می‌کردند که رویشان نوشته شده بود: "دوباره هرگز! روز یادبود نسل‌کشی روهینجا" و "شهروندی ما را پس دهید".
,
 
,
یکی از سازمان‌دهنده‌های این تجمع به نام "محب‌الله" می‌گوید،آنها در اواخر امروز مجددا قصد دارند یک تجمع گسترده‌تر برگزار کنند.
,
 
,
میانمار ارتکاب نقض حقوق بشر از جانب خود را رد کرده و مدعی است، عملیات‌های نظامی در ایالت راخین این کشور علیه اقلیت روهینجا موجه و در راستای پاسخگویی به حملات شبه‌نظامیان روهینجا بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه