اخبار داغ

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مسمومیت غذایی در مسافرت را جدی بگیرید/ بهترین غذاهای سفر را بشناسید

مسمومیت غذایی در مسافرت را جدی بگیرید/ بهترین غذاهای سفر را بشناسید
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امینت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مسافران توصیه کرد مسمومیت غذایی در مسافرت را جدی بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیگلری در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: آخرین ماه تابستان معمولا فصل مسافرت است بنابراین مقوله پیشگیری از بروز مسمومیت های غذایی در حین مسافرت به ویژه برای افرادی که قصد مسافرت به مناطق با آب و هوای گرمسیری دارند حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: بر همین مبنا در هنگام مسافرت باید از سلامت آب آشامیدنی مورد نظر اطمینان حاصل شود یا آب به صورت بطری های آب معدنی دارای تاریخ اعتبار مصرف شوند.

,

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امینت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین باید مواد غذایی مورد نظر را از سوپر مارکت های تحت نظارت مرکز بهداشت تهیه کرد و از خرید مواد غذایی از دست‌فروشان که اطمینانی از سالم بودن مواد غذایی آن نداریم و مدتها در معرض نور آفتاب قرار دارند و فاسد شده اند، خودداری کرد.

,

این مسئول با بیان اینکه همچنین سلامت یخ مصرفی و پاکیزگی ظرف نگهداری یخ نیز حائز اهمیت است، عنوان کرد: برای خنک نگهداشتن مواد غذایی باید از دو لایه نایلون فریزر سفید استفاده کرد و مواد غذایی را در مجاورت آن قرار داد نه اینکه به طور مستقیم یخ را روی مواد غذایی بگذاریم.

,

بیگلری گفت: هنگام خرید مواد غذایی کنسرو شده باید دقت کرد که تاریخ اعتبار آن مخدوش نشده باشد و ممهور به مهر استاندارد باشند همچنین از خرید کنسروهای پف کرده اجتناب شود.

,

وی خاطرنشان کرد: هنگام مسافرت سعی شود از گروه های کودکان، سالمندان و زنان باردار که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بیشتر در معرض خطر مسمومیت غذایی هستند مراقبت شود همچنین در طول مسافرت از آبلیموی تازه، ماست و پیاز استفاده شود تا سیستم گوارش در برابر میکروب ها تقویت شود.

,

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امینت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: شستشوی دست با آب و صابون بسیار حائز اهمیت است زیرا به دلیل تماس با اسکناس و دست دادن با دیگران و ... دستها آلوده می شود و با خوردن مواد غذایی احتمال مسمومیت با مواد غذایی افزایش می یابد.

,

این مسئول افزود: در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، موقت از پدهای الکی برای ضدعفونی کردن دستها استفاده شود سپس در اسرع وقت با آب و مایع دستشویی دستها شسته شود.

,

به گفته بیگلری، مواد غذایی در اولین فرصت پس از طبخ یا باید مصرف شود یا در داخل یخچال نگهداری شود و از نگهداری طولانی مدت در فضای باز پرهیز شود همچنین بیرون از یخچال باید با استفاده از لایه‌ای حفاظتی مانع نشستن مگس و حشرات بر روی آن شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه