اخبار داغ

چرا کالاهای اساسی با نرخ دولتی به دست مردم نمی‌رسد؟

چرا کالاهای اساسی با نرخ دولتی به دست مردم نمی‌رسد؟
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ‌گفت: هدف از اختصاص ۱۴میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی، بهبود معیشت مردم بود درحالی‌که ۴۰۰ شرکت یک‌شبه سر برآورده ارز را گرفتند، اما کالایی وارد نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر خجسته اظهار داشت: مجلس برای کمک به مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر 14 میلیارد دلار بابت واردات کالاهای اساسی با ارز 4200تومانی به دولت اختصاص داد و بنا بود دولت در برنامه‌ای، روش توزیع آن را مشخص کند، اما با گذشت 5 ماه از سال این کار انجام نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی اعلام کرد: بی‌برنامگی دولت در این زمینه سبب شد تا 300 تا 400 شرکت به‌یک‌باره و در مدتی کوتاه راه‌اندازی شده و ارز دولتی را برای واردات کالا به کشور دریافت کنند درحالی‌که وضعیت بازار نشان می‌دهد این کالاها وارد نشده است.
,
 
,
چرا کالاهای اساسی با نرخ دولتی به دست مردم نمی‌رسد؟
,
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی پول را گرفته و کالایی وارد نکرده‌اند و مشخص نیست که این 14 میلیارد دلار کجا رفته است.
,
 
,
خجسته افزود: در سال 97 هم 18 میلیارد دلار از طرف مجلس بابت واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شد، اما گرفتار رانت‌بازی شدیم و نه دولت نظارت کرد و نه دستگاه‌های نظارتی به قضیه ورود کردند و درنتیجه کالایی با نرخ دولتی به دست مردم نرسید.
,
 
,
وی با اشاره به تلاش مجلس برای روشن شدن وضعیت 14 میلیارد دلار بیان کرد: لیست اسامی واردکنندگان کالاها گرفته شده و به‌طور قاطع و جدی با آن‌ها صحبت کرده‌ایم که در صورت وارد نکردن کالا، اسامی‌شان منتشر می‌شود.
,
 
,
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس مطرح کرد: این کار سبب شده تا برخی از ترس ریختن آبرو، سریع دست به کار شده و در حال وارد کردن کالا هستند و اسامی افرادی که مقاومت کنند هم برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
,
 
,
خجسته با انتقاد از بی‌تفاوتی دولت در بهبود وضعیت معیشت مردم تصریح کرد: بارها به دولت اعلام کردیم که برنامه خود برای توزیع کالاهای یارانه‌ای را به مجلس ارائه دهد تا همه خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند، اما اقدامی نکرده است.
,
 
,
وی گفت: مجلس برای کمک به مردم تصمیم گرفته 200 هزار میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی در اختیار دولت بگذارد چراکه شانه‌های مردم زیر فشار اقتصادی خرد شده است.
,
 
,
سیلوی همدان پس گرفته شد
,
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اقدام غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری تعدادی از سیلوها به بخش خصوصی با نرخ بسیار پایین هم گفت: پیگیری‌های لازم در مورد سیلوی همدان انجام شده و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.
,
 
,
خجسته اعلام کرد: دستور برگرداندن این سیلو به چرخه اموال دولتی از طرف وزیر اقتصاد صادر شده و نیازمند طی مراحل اداری برای باطل شدن قرارداد فروش است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اجازه تضییع حقوق مردم را به سوءاستفاده کنندگان نداده و ذره‌ای در حفظ و نگهداری از بیت‌المال کوتاه نمی‌آییم.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه