اخبار داغ

سفیر چین در ایران:

چین آماده همکاری همه‎جانبه با ایران است/ با وجود تحریم‎های آمریکا، روابط تجاری چین با ایران افزایش پیدا می‎کند

چین آماده همکاری همه‎جانبه با ایران است/ با وجود تحریم‎های آمریکا، روابط تجاری چین با ایران افزایش پیدا می‎کند
سفیر چین در ایران با اشاره به تحریمهای یکجانبه آمریکا گفت: روابط تجاری با ایران را با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; چانگ هوآ امروز در دیدار با استاندار زنجان با اشاره به قرار گرفتن زنجان در مسیر قدیم جاده ابرشیم و جایگاه بسیار موثر آن، اظهار کرد: از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کردم، این آثار تاریخی گویای فرهنگ و تمدن بالای استان زنجان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی در ادامه با اشاره به تحریم‎های یک‎جانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‎ها هر چند که مشکلاتی را در روابط بین دو کشور ایجاد کرده ولی با همکاری نزدیک دو کشور می‎توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

,

سفیر ایران در چین با بیان اینکه چین نیز مخالف تحریم‎های یک‎جانبه آمریکا علیه ایران است، افزود: از برجام نیز حمایت می‎کنیم و بر افزایش همکاری تجاری بین دو کشور تاکید داریم.

,

وی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر سران دو کشور در مورد افزایش روابط تجاری موضوعات خوبی مطرح شد ابراز کرد: با این تعامل قطعا شاهد افزایش روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

,

چانگ هوا در مورد بازدید از شرکت‎های سرمایه‎گذار چینی در استان گفت: از یک شرکت چینی که در استان زنجان سرمایه‎گذاری کرده است بازدید کردم و در جریان تامین امنیت و حمایت از این شرکت‎ها هستم.

,

وی با تاکید براینکه از استاندار محترم نیز درخواست داریم از حمایتهای خود نسبت به سرمایه گذاران چینی دریغ نکنند افزود: قطعا در آینده با وجود حمایت ها شاهد افزایش سرمایه گذاران چینی در استان زنجان خواهیم بود.

,

سفیر چین در ایران با اشاره به روابط تجاری خوب بین اتاق بازرگانی زنجان و چین افزود: برای گسترش همکاری بین دو کشور تمایل داریم و با همکاری دو جانبه مشکلات تحریم‎ها را رفع می‎کنیم.

,

وی با اشاره به سفر آقای لاریجانی به چین عنوان کرد: در این سفر صحبت‎های موثری به منظور افزایش همکاری دو کشور مطرح شد و رهبران دو کشور نیز در افزایش همکاری دو کشور به توافق رسیدند.

,

چانگ هوآ با بیان اینکه در شرایط فعلی باید روابط بین دو کشور افزایش یابد عنوان کرد: با افزایش همکاری بین دو کشور می‎توان راهکار خوبی به منظور افزایش تبادل تجاری بین دو کشور پیدا کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای جهان مخالف تحریم‎های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستند و امکان دارد این تحریم‎ها درازمدت باشد.

,

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در هفت کشور همسایه ایران کار کردم و ایران از لحاظ وسعت و هم از لحاظ ظرفیت بالاتر از این هفت کشور است بیان کرد: تعداد میراث فرهنگی ثبت شده ایران در یونسکو نیز بیبشتر از آن هفت کشور است.

,

وی بیان کرد: منظورم از این مثالها این بود که کشور ایران ظرفیت‎های بالایی در حوزه های مختلف دارد و این ظرفیتها نشان میدهد که چشم انداز درخشانی در آینده خواهد داشت

,

وی افزود: ما آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم.

,

چانگ هوآ ضمن اینکه از برگزار دو نمایشگاه در زمینه علمی و کالاهای تولیدی خبرداد، گفت: کشور ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی کالاهای تولیدی استان زنجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه