اخبار داغ

یک بانوی کارآفرین مطرح کرد؛

قوانین سخت‌گیرانه سد راه گسترش صنایع کوچک/ مسئولان داعیه‌داران فراموشکار حمایت از تولیدکنندگان!

قوانین سخت‌گیرانه سد راه گسترش صنایع کوچک/ مسئولان داعیه‌داران فراموشکار حمایت از تولیدکنندگان!
یک بانوی کارآفرین گفت: برخی قوانین اجازه گسترش فعالیت را به ما نمی دهند و بعضا در دریافت مجوز با مشکل رو به رو هستیم و نمی توانیم کار را به درستی انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، همه دانشجویان به امید دستیابی به فردایی بهتر و پیدا کردن کاری متناسب با رشته تحصیلی خود به دانشگاه می روند در حالی که طیف وسیعی از آن ها بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و مراکز علمی با بحران بیکاری مواجه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این بین عده ای ناامید نشده، با سرمایه ای اندک به راه اندازی شغلی جدید و کارآفرینی می اندیشند بنابراین با اراده‌ای راسخ گامی در جهت تحقق اهداف خود بر می دارند.

,

اندیشه های نوین و تلاش برای رسیدن به آن ها تنها مختص آقایان نیست و قشر عظیمی از بانوان سخت کوش ایران اسلامی آستین همت بالا زده و با راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ علاوه بر کسب درآمد ایجاد اشتغال کرده و چرخ رونق تولید را به حرکت درآورده اند.

,

از این رو خبرنگار راه آرمان به سراغ یکی از بانوان کارآفرین استان کرمان رفته و در گفتگویی کوتاه علاوه بر ذکر شرح حال شغل ایجاد شده جویای مشکلات پیش رو آن نیز شد.

,

ماندانا شهامت تولید کننده صنایع دستی در شهرستان بم در گفتگویی به خبرنگار ما گفت: در سال 87 اولین محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کردم و در همان سال با کمک اتاق بازرگانی اولین نمایشگاه من برگزار شد.

,

وی عنوان کرد: صنایع دستی تولید ما از جنس الیاف خرما است که در گویش محلی بم به آن ها سی سی گفته می شود این الیاف از هرس درختان نخل به دست می آیند و دور ریخته می شوند.

,

این بانوی کارآفرین افزود: تنها مورد استفاده از الیاف نخل بافتن طنابی به نام چیلاک است که از آن برای بستن خوشه های خرما، بالا رفتن از درختان و ساختمان سازی در ارگ قدیم به کار می رود.

,

ثبت ملی صنایع دستی "سی سی بافی" توسط  یک بانوی کارآفرین

, ثبت ملی صنایع دستی "سی سی بافی" توسط  یک بانوی کارآفرین ,

شهامت اظهار داشت: بدون مربی و آموزش تنها با اتکا بر خلاقیت خود توانستم صنایع دستی مانند انواع تابلوها، لوستر و... را تولید کنم و بعد از حدود 8 سال پیگیری توانستم این اثر را به نام بم به ثبت ملی برسانم.

,

وی مطرح کرد: کارگاهی در محل ارگ بم راه اندازی شده که 10  نفر در آن مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

,

این بانوی کارآفرین یادآور شد: متاسفانه برخی قوانین اجازه گسترش فعالیت را به ما نمی دهند و بعضا در دریافت مجوز با مشکل رو به رو هستیم، از سوی دیگر میراث فرهنگی در دریافت اجاره بهای ارگ سخت گیری زیادی می کند.

,

شهامت تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده، عشق و علاقه ای که به شهر و فرهنگ خود دارم مشوق من برای ادامه راه است که باعث ماندگاری من شده است.

,

وی در ارتباط با نقش مردم در رونق تولید ابراز داشت: مردم می توانند با حمایت خود در گسترش صنایع کوچک  نقش مهمی در رونق تولید ایفا کنند چرا که هر کارگاهی بیش از همه نیازمند فروش محصول خود است.

,

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: مسئولان نه تنها به منظور اعطای تسهیلات بلکه درجهت رونق تولیدات داخلی و حمایت از تولید کنندگان به کارآفرینان توجه داشته باشند.

,

شهامت با شبیه دریافت تسهیلات بانکی به هفت خوان رستم، اظهار داشت: دریافت مجوز به راحتی امکان پذیر نیست از این رو تاکنون حتی یک ریال بابت گسترش کارگاه خود تسهیلات دریافت نکرده ام.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می کنم برای رسیدن به خواسته های خود تلاش کنند چرا که ایمان به جمله "من می توانم"، چراغ راه برای رسیدن به هدف باشد.

,

حال با توجه به بیان مشکلات یک کارآفرین این سوال به ذهن می رسد که چگونه مسئولان که داعیه حمایت از کسب و کارهای نوین را دارند نه تنها تلاشی در جهت گسترش کارگاه های کوچک نمی کنند بلکه سنگ های زیادی برای توقف کار، جلوی پای تولید کنندگان می اندازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه