اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

مدیران به توان ملی اتکا کنند/ با توسعه فناورانه می‌توان به اقتصاد متکی بر تولید رسید

مدیران به توان ملی اتکا کنند/ با توسعه فناورانه می‌توان به اقتصاد متکی بر تولید رسید
رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه دشمن کار خودرا انجام می‌دهد و از او توقعی نداریم، گفت: از مدیران توقع داریم که به توان ملی اتکا کرده و از مجموعه‌هایی مثل جهاددانشگاهی حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی عناب اظهار کرد: اگر از عناب بهره‌وری بالاتری داشت میتوان در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با اشار به کسب درآمد از نفت،افزود: اگر با علم و دانش خود نفت را اکتشاف کرده و فرآوری کنیم می‌توانیم با درآمد بیشتر به فروش رسانده و این سرمایه ارزشمند را برای آیندگان حفظ کرد.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: تنها با توسعه علم و فناوری است که می‌توان از ظرفیت‌های مختلف در بخش کشاورزی، معدن و سایر زمینه‌ها استفاد کرد.
,
 
,
طیبی عنوان کرد: مهمترین عامل برای توسعه و رشد هر کشور خواست مدیران ارشد است. مدیران ارشد کشور باید بخواهند و متوجه اهمیت آن باشند و در جهت تحقق آن اقدام کنند.
,
 
,
وی بیان کرد: در کشورهایی که اخیرا توسعه یافته است این خواستن به خوبی در دولت‌ها از جمله چین به خوبی اتفاق افتاده و خواسته‌اند که اقتصاد آنها متکی بر تولید ملی باشد و تولید ملی نیز متکی بر علم و فن آنها باشد و از همه روش‌های معقول و غیر معقول هم استفاده کرده اند که صاحب دانش شوند.
,
 
,
رئیس جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: اگر مجبور شدند رانت بدهند که به بسیاری از مدیران حزب کمونیست رانت دادند رانت به واردات نداده اند و ر انت به تولید و سادرات چین داده و با همکاری موسسه های علمی توانسته اند صاحب دانش شوند.
,
 
,
طیبی اظهار کرد: مدیران باید بخواهند جامعه دانش بنیان اداره شود چراکه مبنای تمام تصمیمات باید کار کارشناسی باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید از تصمیمات شخصی پرهیز شود، افزود: با توکل بر خدا و انجام کار علمی می‌توان به موفقیت رسید.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: اقتصاد ما باید متکی بر تولید باشد و این فقط با توسعه علم فناورانه امکان‌پذیر است.
,
 
,
طیبی گفت: مشکلی در توسعه علم فناورانه نداریم و هر جایی که خواسته‌ایم این اتفاق افتاده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نمونه‌ای از توانمندی کشور است و اینکه دفاع ما باید دفاع دانش بنیان متکی بر توان ملی ما باشد چراکه هر جا متکی بر توان ملی بودیم موفق شدیم.
,
 
,
رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: در توسعه علم و فناوری کیفیت آموزش بسیار مهم است. آموزش باید فیزیک علم را به ما بیاموزد که چگونه با استفاده از علم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. اگر فیزیک علم خوب به فرزندان ما آموزش داده شود منجر به شکوفایی تمام استعدادها خواهد شد.
,
 
,
طیبی عنوان کرد: در جهاد دانشگاهی از سال 1359 که تاسیس شده سعی کرده‌ایم با انجام فعالیت‌های فرهنگی، توسعه علم فناورانه و فعالیت‌های آموزشی مهارتی اثبات کنیم توان اینکه به علم فناورانه دست پیدا کنیم در کشور وجود دارد.
,
 
,
وی با اشاره به اقدامات دانش بنیان، اظهار کرد: ما در کشور می‌توانیم فعالیت های علمی و فناورانه‌ای انجام دهیم که متعلق به خودمان است.
,
 
,
رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: در تمامی زمینه‌ها تلاش شده در حوزه هایی که هر استان محصول استراتژیکی دارد کار شود و بر این اساس در خراسان‌جنوبی در زمینه زرشک، زعفران و عناب کار می‌شود و در استان اردبیل در زمینه فندق کار می‌شود و در سایر استان‌ها در حد بضاعت فعالیت‌هایی انجام می‌شود.
,
 
,
طیبی افزود: بضاعت مالی جهاددانشگاهی اندک است و از استاندار خراسان جنوبی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان درخواست داریم در خصوص بودجه هر چه که جهاددانشگاهی به خراسان جنوبی می آورد جهاددانشگاهی کمک کند که با همکاری هم بتوانیم کار شاخص علمی و فناورانه داشته باشیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دشمن سعی می‌کند کشور ما را دچار هجمه های مختلف، فشار و تحریم کنند به دلیل وجود ذخایر و نیروی انسانی است.
,
 
,
رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه دشمن کار خودرا انجام می‌دهد و از او توقعی نداریم، گفت: اما از مدیران توقع داریم که به توان ملی اتکا کرده و از مجموعه‌هایی مثل جهاددانشگاهی حمایت کنند.
,
 
,
طیبی بیان کرد: با تلاش و حمایت می‌توانیم طی 10 سال آینده به آنچه در چشم انداز داشته‌ایم برسیم به شرط آنکه به توان ملی اتکا کرده حمایت کنیم قطعا به اهداف خود خواهیم رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه