اخبار داغ

مدیرکل امورعشایری استان:

عشایر استان سمنان 5 ویژگی منحصر به فرد دارند/ "ایل سنگسری" تنها ایل عشایری استان سمنان

عشایر استان سمنان 5 ویژگی منحصر به فرد دارند/ "ایل سنگسری" تنها ایل عشایری استان سمنان
مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه عشایر استان سمنان 5 ویژگی شاخص و منحصر به فرد دارند، گفت: این ویژگی ها در رونق گردشگری عشایر موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: عشایر استان سمنان 5 ویژگی شاخص دارند که می تواند به عنوان گردشگری عشایری مطرح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه این ویژگی ها منحصر به عشایر این استان است و عشایر سایر نقاط کشور چنین ویژگی ای را ندارند، تصریح کرد: اولین ویژگی منحصر به فرد تنوع در تولید محصولات لبنی است به گونه ای که ایل بزرگ سنگسری در استان سمنان 32 محصول از شیر تولید می کنند.

,

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: طولانی ترین مسیر کوچ با طی 1200 کیلومتر ازآن عشایر "ایل سنگسر" است که در هیچ کجای دنیا عشایر چنین مسیر کوچ طولانی ای ندارند.  

,

خادم میزان سرانه دام عشایر استان سمنان را دو برابر عشایر سایر استان های کشور دانست و اظهار کرد: همچنین 72.6 درصد عشایراستان سمنان باسواد هستند که نسبت به میانگین سوادعشایر کشور بیشتر است.

,

وی عشایر استان سمنان را بسیار پرتلاش و سختکوش معرفی کرد و افزود: هر چادرعشایری یک کارگاه تولیدی به حساب می آید که از کمترین امکانات بهترین تولیدات را دارند.

,

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه در استان تنها یک ایل به نام ایل سنگسری و بیش از 70 طایفه داریم، تصریح کرد: در کشور و جهان ایل سنگسری شناخته شده است.  

,

خادم با تاکید بر خدمت رسانی به همه عشایر سطح استان سمنان، گفت: سعی داریم ایل سنگسری را به عنوان تنها ایل استان بیشتر و بهتر در سطح کشور معرفی نماییم.

,

وی ادامه داد: معرفی بیشتر عشایر استان سمنان به ویژه ایل سنگسری از طریق حضور در نمایشگاه های عشایری کشور و ساخت مستند و پخش در رسانه ملی در دستور کار است.

,

مدیرکل امور عشایری استان سمنان خاطر نشان کرد: این امور، رونق دهنده گردشگری عشایر استان سمنان است که باید بیشتر به آن پرداخت.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه