اخبار داغ

معاون آب و فاضلاب شهری مازندران:

مازندران نباید از آب‌های زیرزمینی استفاده کند

مازندران نباید از آب‌های زیرزمینی استفاده کند
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: مازندران با داشتن منابع آبی نباید از آب‌های زیر زمینی استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پرویز یزدان‌پناه عصر امروز در آیین افتتاح پروژه اصلاح شبکه آبرسانی در طالش محله کتالم گفت: در یک نگاه کلی ۲۰ میلیارد تومان کل سرمایه گذاری تامین آب در استان مازندران بوده و اجرای خطوط انتقال و محوطه سازی و ... انجام خواهد شد.

وی افزود: عمده تامین آب در این حوزه از سد تامین می شود و در استان مازندران در تامین آب از رودخانه ها فقیر هستیم که نامعقول است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: مازندران با ظرفیت آبی نباید از آب های زیر زمینی استفاده کند و ۱۵ درصد تامین آب از تصفیه خانه و ۸۰ درصد از چاه است.

این مسئول گفت: تصفیه خانه به ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه داریم و جهت اصلاح شبکه در منطقه سرمایه گذاری شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه دولت در تامین منابع مالی وضعیت مناسبی ندارد خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری از محل اعتبارات مصوبه تبصره ۳ شهرداری و شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر است.

وی افزود: در بخش توسعه شبکه اعتبارات در استان مازندران صفر است و از محل تبصره ۳ برای منابع هزینه می شود.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در قالب طرح مجتمع شماره یک آبرسانی غرب استان سد میزان آب رودخانه ۲۰۰۰و ۳۰۰۰ در وزارت نیرو تصویب شده که گام اساسی است.

این مسئول تصریح کرد: میزان آب تصفیه خانه در منطقه دو هزار ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه دیده شده و مخازن ذخیره ۶۳  هزار متر مکعب دیده شده و ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه به آن اضافه می شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: ۳۳ میلیون متر مکعب در سال نیاز آبی این حوزه است که ظرفیت ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه دارد.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب در رامسر نیازمند پروژه طرح زیر ساختاری فاضلاب شهری است تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب جهت تامین زمین اقدام کرده و باید شهروندان را با ضرورت اجرای طرح آشنا کنیم که این طرح عملیاتی گردد.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران یادآور شد: سطح بهره مندی فاضلاب توسط شهروندان در ۲۰ سال اخیر دچار عقب‌ماندگی هستیم.

این مسئول افزود: در مدیریت مصرف ۸۰ درصد از آب های زیر زمینی استفاده می‌شود که قابل قبول نیست.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد شهروندان در ۸ شهر مازندران از فاضلاب شهری استفاده می کنند و عدم اجرای طرح فاضلاب سبب خطرات زیست محیطی و جمع شدن فاضلاب در منابع زیر زمینی می شود پ.

وی گفت: طرح فاضلاب آماده و بازنگری شده و شامل شهرهای رامسر کتالم و ساداتشهر است که باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه