اخبار داغ

همایش توسعه خراسان جنوبی یا تجلیل از عالیجناب معتمدیان؟!

همایش توسعه خراسان جنوبی یا تجلیل از عالیجناب معتمدیان؟!
شب گذشته همایشی در خراسان جنوبی برگزار شد که در آن به جای بررسی مباحث مربوط به پیشرفت استان، از استاندار تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت شب گذشته در محل تالار عمارت شوکت‌آباد بیرجند با حضور برخی از اصناف، صنعتگران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت شب گذشته در محل تالار عمارت شوکت‌آباد بیرجند با حضور برخی از اصناف، صنعتگران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.,

 

,

در این همایش، احتشام رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی، علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی، اسعدزاده رئیس تعاونی مرزنشینان خراسان‌جنوبی، فلاحی مدیرعامل کاشی فرزاد، صفدری‌زاده رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و معتمدیان استاندار خراسان جنوبی سخنرانی کردند.

,

 

,

آن‌چه در سخنرانی‌ها مشترک بود و خودنمایی می‌کرد، تمجیدهای مکرر از معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بود. هرچند در بین سخنان برخی افراد، مطالب اقتصادی بیان می‌شد اما این همایش به جای این‌که به موضوع پیشرفت استان بپردازد، به همایش تمجید از استاندار تبدیل شده بود. به طوری‌که حتی صدای استاندار درآمد و حتی یکی از تولیدکنندگان گفت استاندار را چشم نزنند!

,

 

,

احتشام در این همایش، معتمدیان را استاندار توسعه‌گرا دانست و خطاب به استاندار گفت: حضور شما را فرصت طلایی می‌دانیم. وی در ادامه درخواست کرد: کارگروه کارآفرینی در کنار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد شود چراکه برخی افراد پول‌های سرگردان دارند و برخی نیز استعداد دارند و می‌توان کارگروه را متشکل از این دو تشکیل داد.

,

 

,

صفدری‌زاده جهت بیان سخنانش به جایگاه رفت اما از روی جایگاه پایین آمد و فلاحی جهت سخنرانی پشت تریبون رفت. علی‌اکبر فلاحی مدیرعامل کاشی فرزاد گفت: نمی‌دانم من چگونه مهمان شدم! آقای صفدری‌زاده ما را دعوت کردند و سعادت نصیب ما شد؟ ذکر خیر استاندار را زیاد داشتند. ان‌شاءالله چشم نکنیم. آرزو داریم ان‌شاءالله شاهد شکوفایی‌های بزرگ‌تر از این باشیم.

,

 

,

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک سرمایه‌گذاران از استان‌ها و کشورهای دور به استان خراسان جنوبی دعوت شوند.

,

 

,

فلاحی با بیان این‌که خراسان جنوبی در پایین‌ترین شاخص‌ها قرار دارد اظهار کرد: آرزو داریم زیرساختی که ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای باشد که قطار مسافر داشته باشد، هواپیما خالی نرود و فقط مسئولان اداری و استانداری در هواپیما نباشند بلکه سایر افراد نیز در آن حضور داشته باشند.

,

 

,

صفدری‌زاده رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز در این جلسه گفت: باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق داده توانستیم زمینه شغلی را برای خانواده‌هایی فراهم کنیم.

,

 

,

وی افزود: به این معنا وارد فضای کسب و کار می‌شویم که ادای دین و برای بالندگی کشور، استان و شهر است و در این خصوص از هر اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

,

 

,

وی اظهار کرد: یک یاعلی بگوییم و شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بیکاری در خراسان جنوبی باشیم.

,

 

,

وی گفت: یک سی‌تی‌سنتر در بیرجند ایجاد کنیم که باعث افتخار شهر باشد.

,

 

,

در ادامه، فیلمی حدودا 11 دقیقه‌ای که به نام توسعه خراسان جنوبی بود، به نمایش درآمد اما در این فیلم، فقط تعریف و تمجید از استاندار دیده می‌شد و خبری از توسعه نبود! در ثانیه‌های ابتدای فیلم راوی می‌گفت: با انتخاب معتمدیان فصل تازه‌ای در خراسان جنوبی شروع شد.

,

 

,

نکته جالب دیگر در این فیلم، استفاده از صفحات نخست شماره‌های مختلف یکی از روزنامه‌های استان خراسان‌جنوبی بود. گویی رسانه دیگری در استان وجود ندارد یا تهیه‌کنندگان فیلم، علاقه‌ای به سایر رسانه‌ها ندارند! در این فیلم حتی موضوع روستای ذکری که اولین بار توسط پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، منتشر شد و در زمان مروج‌الشریعه استاندار سابق و علوی‌مقدم معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار پیگری شد به نام معتمدیان استاندار فعلی به نمایش گذاشته شد. در قسمت پایان فیلم نیز چند ثانیه صفحه نخست یکی از پایگاه‌های خبری حامی دولت روحانی نیز نشان داده شد. در انتها، تصویر معتمدیان به صورت نقاشی در حال تکمیل به نمایش درآمد و روای گفت: این تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده توسط مهندس معتمدیان در راه پیشرفت و آبادانی این استان است و راه همچنان ادامه دارد.

,

 

,

در ادامه مجری برنامه گفت: از منطقه ویژه اقتصادی که این فیلم فاخر و زیبا را تهیه کرده بودند، تشکر می‌کنیم. وی در ادامه با تعریف از استاندار اظهار کرد: او آمده تا در اتمسفر جنگ ظالمانه نظام سلطه بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خطه زرخیز خراسان جنوبی خدمت کند. در منظومه فکری او فقط مردم جای دارد و بس. او آمده تا در ماراتن خدمت‌گذاری به عیال‌الله، پست‌چی شادی برای مردم ولایت‌محور این خطه زرخیز باشد. دعوت می‌کنم از عالیجناب جناب‌آقای مهندس معتمدیان با دست‌های پرتوان و درجه یک شما عزیزان!

,

 

,

سخنران پایانی استاندار بود. محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: همایش توسعه استان است اما ظاهرا با مراسم تودیع و معارفه اشتباه گرفته شده است و عمدتا به بنده پرداخته شد.

,

 

,

وی افزود: از این‌که دوستان اظهار لطف و محبت کردند، نهایتا سپاسگزار هستم.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: در چند ماهی که خدمت رسیدیم قطعا ابتدای راه هستیم و به مثابه ورزشکار حرفه‌ای است که در ابتدای ورزش در حال گرم‌کردن بدن است.

,

 

,

معتمدیان افزود: ما هنوز اقدامات اصلی و اجرایی خود را شروع نکردیم و در مرحله هدف‌گذاری و ریل‌گذاری برای حرکت شتابات توسعه در خراسان جنوبی هستیم.

,

 

,

یادآور می‌شود معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از برگزاری همایش‌های بیهوده گلایه می‌کرد و حتی از این همایش نیز انتقاد کرد. استاندار خراسان جنوبی همچنین در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، چند روز بعد از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت در دانشگاه بیرجند که توسط یکی افرادی که در این حوزه فعالیت دارد و چند سالی است تلاش فراوانی جهت کسب کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد، برگزار شد، گفته بود: آمار برگزاری همایش در استان بسیار زیاد است که باید کم شود و با هماهنگی استانداری باشد. برگزاری هرگونه همایش در استان ممنوع است.

, برگزاری نخستین, همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت, همایش در استان ممنوع,

 

,

برگزاری همایش‌هایی که نتیجه‌ای ندارد و فقط در آن هزینه صرف می‌شود، همواره مورد انتقاد و گلایه مردم بوده است. مردم از مسئولان، خدمت‌گزاری و اقداماتی را می‌خواهند که به بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد و همچنین ایجاد اشتغال و رفاه منجر شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه