اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه 107 هزار و 702 دانش آموخته دانشگاهی در استان وجود دارد، گفت: 40 درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان شمالی انگیزه ای برای اشتغال ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان کمتر از میانگین کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

وی با بیان اینکه بازار کار بسیاری از رشته‌های دانشگاهی استان اشباع شده است، گفت: در رشته هایی همچون خدمات حمل و نقل، دامپزشکی، علوم تربیتی و روزنامه نگاری نرخ بیکاری پایین است.

,

نوری سیاستگذاری در آموزش عالی براساس بازار کار را یکی از راهکارهای کاهش بیکاری در جامعه عنوان کرد.

,

وی نرخ بیکاری در بهار سال جاری را 7.9 درصد اعلام کرد و افزود: میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان دو برابر میانگین کشوری است بطوریکه این رقم در استان ۳۶.۴ درصد و در کشور ۱۷.۷ است.

,

نوری گفت: کشاورزی یک ظرفیت خوب برای توسعه و رونق اقتصاد و اشتغال است که به خوبی از آن استفاده نشده است،  صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان ایجاد نشده است و به واسطه نبود این صنایع، کشاورزان به ارزش افزوده مطلوب دست نیافته اند. 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین میزان اشتغال در بخش صنعت استان ۳۲ درصد و بخش خدمات را 38.2 درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اشتغال در بخش خدمات در استان پایین و کمتر از میانگین کشوری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه