اخبار داغ

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

۹۵ درصد جمعیت ایران فعالیت فیزیکی کافی ندارند

۹۵ درصد جمعیت ایران فعالیت فیزیکی کافی ندارند
مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 30 درصد جمعیت ایران چاق هستند، گفت: ۹۵ درصد از جمعیت ایران فعالیت فیزیکی ناکافی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، افشین ملایی سفید دشتی، مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی روسای هیات ها و انجمن های ورزشی کشور در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و سلامت جسمانی سه ستون اصلی در ورزش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

وی ادامه داد: با توسعه ورزش در کشور می توان اقتصاد قوی و نیروی کار مفید داشته باشیم.

,

مولایی سفید دشتی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت ایرات دچار چاقی هستند، افزود: براساس تحقیقات انجام شده ۹۵ درصد از جمعیت ایران فعالیت ناکافی فیزیکی دارند و ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند.

,

این مقام‌مسوول خاطر نشان کرد:براساس آمار اعلام شده در سال ۹۵ تعداد ۴۳ هزار نفر در کشور براثر سکته مغزی فوت کردند که ۹۲۶ هزار سال از عمر جمعیت ایران را تلف کرد.

,

وی با بیان اینکه میزان ابتلا به فشار  خون در ۱۰ سال اخیر در کشور افزایش پیدا کرده ،گفت: ماشینی شدن زندگی، تغییر عادت غذایی، استفاده روز افزون از تکنولوژی، سیاست های نامناسب و رویکردهای غیرموثر از جمله عوامل موثر در این زمینه بوده است.

,

مولایی سفید دشتی اضافه کرد: سیاست های نامناسب در واقع برگرفته از عدم تناسب در سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی و همگانی و تمرکز بیش از حد بر ورزش های قهرمانی است .

,

وی گفت: هدف اصلی در توسعه ورزشهای همگانی کشور تغییر رفتار کم‌تحرکی است که این تغییر رفتار زمانبر، مرحله ای و براساس منطق و معادله است

,

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در مکانیزم تغییر رفتار  کشور سرمایه گذاری نشده است،عنوان کرد: توسعه ورزش همگانی کشور نیازمند ایجاد جامعه سالم و ترویج فواید چندگانه ورزشی، ایجاد محیط فعال، مردم فعال و سیستم فعال است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه