اخبار داغ

شرکت‌های دانش‌بنیاد؛ فرصت نجات‌بخش دوران بی پولی کشور؛

سردرگمی شرکت‌های دانش بنیان در پیچ و تاپ بروکراسی اداری/ واحدهای کوچک تولیدی نیازمند پشتیبانی دولت هستند

سردرگمی شرکت‌های دانش بنیان در پیچ و تاپ بروکراسی اداری/ واحدهای کوچک تولیدی نیازمند پشتیبانی دولت هستند
پویایی خطوط تولید شرکت های دانش بنیان نشان از آن دارد که در شرایط بن بست هم روزنه ای وجود دارد و چراغی می تواند روشن باشد به شرط آنکه دغدغه های این شرکت ها ارزیابی و آسیب شناسی شوند و دیوارها و موانع پیش روی آنان از میان برداشته شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، ایران پس از انقلاب 57 تا اوایل سال 97 هیچ گاه سال هایی این چنینی که فشار تحریم های متعدد و تورم سه تا چهار برابری را با هم و همپای هم متحمل شده باشد را متحمل نبوده اما از تابستان داغ سال گذشته اقتصاد ایران فشارهایی را پشت سرگذاشته که شاید اگر چنین شدتی از فشار بر کشوری دیگر وارد می شد، تاکنون اقتصادش فرو ریخته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

اما می بینیم که ایستادگی و سرپا ماندن در زیر این فشار ریشه در کسب تجربه های 40 ساله در اعمال تحریم ها بر کشور و بکارگیری آن تجربه ها همچنین همراهی و همیاری مردم در پشت سر گذاشتن این شرایط سخت تا زمانیکه دوباره به شرایط عادی برسیم، باز می گردد.

,

اما در این شرایط هر چند که اعمال تحریم‌ها و تورم، عده ای از کاسبان داخلی را به گرفتن ارز چهار هزار و 200 تومانی برای واردات محصولات مورد نیاز کشور سوق داد و یا بالعکس واحدهای تولیدی را کم رمق کرد، می‌شنویم که شرکت شهرک های صنعتی اعلام می کند که خطوط تولیدی شرکت های دانش بنیان پویاتر از سایر واحدهای تولیدی در حال فعالیت هستند و حتی مطالبه دریافت تسهیلات برای اجرای طرح های توسعه ای خود را دارند.

,

تکیه بر علم و فناوری، اکسیر و کیمیایی است که این توان را به این شرکت‌ها داده است که در چنین شرایطی چرخ آنها می چرخد و پویا هستند.

,

البته حتما در شرایط رونق تولید این خطوط تولیدی فن آورانه در سطحی قوی تر و رشد یافته تر فعالیت می‌داشتند، اما در شرایط کنونی همین پویایی نشان از آن دارد که در شرایط بن بستی هم روزنه ای وجود دارد و چراغی می‌تواند روشن باشد به شرط اینکه دغدغه ها ارزیابی و آسیب شناسی شوند و دیوارها و موانع پیش رو برای بهره گیری از توانمندی های این شرکت ها که درآمدزا بوده و اشتغال پایدار را به همراه دارند، شکسته و از میان برداشته شوند.

,

دغدغه هایی از جمله وجود بروکراسی‌های سخت گیرانه اداری به ویژه در ثبت شرکت ها همچنین شرایط سخت در دریافت تسهیلات و عدم و یا کمبود نیروهای فارغ التحصیل ماهر، نشان از آن دارد که فن آوران نیز از بی مهری های حاکم بر فضای کسب و کار رنج برده اند و همواره زیان دیده اند.

, .,

 

,

قوانینی که تفسیر به رای می‌شوند

, قوانینی که تفسیر به رای می‌شوند, قوانینی که تفسیر به رای می‌شوند,

مجید اجلالی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در ناحیه صنعتی شهرستان گرمه در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: خط تولید این محصول به صورت پایلوت از سال 97 و به صورت رسمی نیز در سال جاری در سفر رییس جمهور به استان افتتاح شد.

, .,

به گفته اجلالی، محصول آلفا آلومینا که در صنایع مختلف از جمله صنعت سرامیک مصرف می شود تا سال گذشته به صورت صد در صد از خارج از ایران به کشور وارد می شد اما در سال جاری با راه اندازی این خط تولیدی دانش بنیانی 60 درصد از نیاز داخلی را پاسخ داده است.

, .,

وی افزود: این خط تولید تا پایان سال جاری به نیاز صد در صد کشور به این محصول پاسخ می دهد.

, .,

وی ادامه داد: هر چند که دانش فنی تولید این محصول خیلی سخت بدست آمد، با این وجود، با راه اندازی این خط تولید در این شرایط تحریمی به نیاز کشور به این محصول پاسخ داده شده و از خروج ارز برای واردات آن جلوگیری شده است همچنین حدود 35 نفر به صورت مستقیم  و 150 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

, .,

این مدیرعامل درباره مشکلات راه اندازی این شرکت دانش بنیان بیان کرد: برای شروع کار من و دیگر سهامداران آورده اولیه خود را وسط گذاشتیم، علاوه بر آن، توانستیم از طریق سامانه کارا نیز مبلغی را برای خرید مواد اولیه تسهیلات دریافت کنیم.

, .,

 

,

, ,

 

,

وی گفت: برای ادامه فعالیت از صندوق شکوفایی و نوآوری دریافت تسهیلات را درخواست کردیم اما این صندوق اعلام کرد ابتدا بخشی از کار انجام شود تا بتوانیم تسهیلات را پرداخت کنیم درحالیکه یک شرکت نوپا در آغاز راه به شدت به حمایت مالی احتیاج دارد.

, .,

وی با تصریح بر این مطلب که راه اندازی خطوط تولید دانش بنیانی به تامین مالی سنگینی احتیاج دارد، توصیه کرد: بهتر است که دولت نقدینگی های جاری کشور را به سوی این خطوط تولیدی فن آورانه هدایت کند.

, .,

اجلالی در بخش دیگری از سخن خود از پروسه اداری حاکم در دستگاه های اجرایی استان انتقاد کرد و گفت: این فرآیند پیچیده و خسته کننده است و علت آن عدم آموزش و آگاهی پرسنل و تفسیر به رای کردن قوانین توسط این نیروها عنوان کرد.

, .,

 

,

شرکت‌های دانش‌بنیاد نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی دولت

, شرکت‌های دانش‌بنیاد نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی دولت, شرکت‌های دانش‌بنیاد نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی دولت,

مصطفی کمیزی، مدیر عامل شرکتی دانش بنیان در زمینه تولید کودهای بیولوژیک نیز بیان کرد: طرح تولید کودهای بیولوژیک و زیستی بر پایه فعالیت باکتری های مفید خاکی، موضوع پایان نامه ام در مقطع کارشناسی ارشد بود که پس از فارغ التحصیلی به پارک علم و فناوری مراجعه کردم تا بتوانم این طرح را تجاری سازی کنم و به تولید انبوه برسانم.

, .,

کمیزی گفت: با پیگیری های انجام شده سرانجام فعالیت شرکت دانش بنیان تولید کودهای بیولوژیک در سال 92 آغاز شد و خط تولید آن با ظرفیت تولید 80 هزار لیتر کود بیولوژیک در سال در شهرک صنعتی اسفراین کلید خورد.

, .,

وی افزود: اوایل، مشتریان این محصول کشاورزان خراسان شمالی بودند که خوشبختانه در حال حاضر در استان های مختلف نماینده های فروش این محصول فعال شده اند و درصدد هستیم تا در آینده به سطح فروش فرا ملی نیز دست یابیم.

, .,

کمیزی اظهار کرد: ثبت شرکت و راه اندازی این خط تولیدی با سرمایه گذاری بنده و دو سهام دار دیگر انجام شد، با این وجود سرمایه اولیه هزینه شده جوابگوی خط تولید نبود بنابراین به سراغ پارک علم و فناوری رفتیم و درخواست کمک تسهیلاتی کردیم که البته پارک نیز در این زمینه دست این شرکت را گرفت.

, .,

این مدیرعامل در ادامه افزود: پس از آن همچنین توانستیم یک وام 100 میلیون تومانی از محل صندوق شکوفایی و نوآوری به منظور گسترش فعالیت خود دریافت کنم.

, .,

وی گفت: در عین حال، دوباره به تامین مالی نیاز پیدا کردیم و به سراغ بانک ها رفتیم که بانک ها نیز ارائه یک سند ملکی بابت ضمانت نامه را مطالبه کردند که تهیه سند ملکی مطالبه شده از سوی این شرکت امکانپذیر نبود و حتی معرفی چند کارمند رسمی را نیز خواسته بودند.

, .,

کمیزی با انتقاد از اینکه بروکراسی های اداری برای فعال سازی یک شرکت دانش بنیان بسیار دست و پا گیر است، تصریح کرد: اخذ مجوزهای مختلف برای شروع کار روندی زمان بر است.

, .,

وی خاطر نشان کرد: برای آغاز تولید دومین محصول این شرکت، بنده 18 ماه زمان را برای اخذ نشان استاندارد صرف کردم.

, .,

این مدیر شرکت یادآور شد: در حال حاضر در خط تولید نخست این شرکت هشت نفر مستقیم و 50 نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

, .,

این مدیرعامل تاکید کرد: فعالیت شرکت های دانش بنیان درآمدزا و اشتغالزا است بنابراین ضرورت دارد دولت از آغاز و تداوم فعالیت شرکت های دانش بنیان با ارائه حمایت مالی و معنوی پشتیبانی کند.

, .,

کمیزی همچنین توصیه کرد: لازم است که شرکت های دانش بنیان یک کانون و یا یک انجمن صنفی را برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات خود فعال کنند.

, .,

 

,

, ,

 

,

فرآیند اداری اخذ مجوزها عذاب آور است

, فرآیند اداری اخذ مجوزها عذاب آور است, فرآیند اداری اخذ مجوزها عذاب آور است,

نقد علی علوی فرد، مدیرعامل شرکت دانش بنیانی دیگر در زمینه تولید آهن اسفنجی و فولاد ( که از محل مواد اولیه باطله و دور ریز سنگ های آهن کم عیار که در معادن و خطوط تولیدی استفاده نمی شوند، تهیه می شود) نیز عنوان کرد: محصول تولیدی این شرکت نوع خاصی از تولید است که مصرف آب آن صفر و هزینه تولید آن پایین است.

, .,

علوی فرد گفت: خط تولید این شرکت در شهرک صنعتی اسفراین واقع است که در حال حاضر ظرفیت تولید واقعی آن سه هزار تن در سال است و 30 نفر را مشغول به کار کرده است، با این وجود، ظرفیت توسعه این خط تا 10 هزار تن است که با تحقق طرح توسعه آن 50 نفر را شاغل خواهد کرد.

, .,

وی با تصریح بر این مطلب که خطوط تولید دانش بنیان ها بسیار اشتغالزا هستند، بیان کرد: در آینده طی تعامل با اداره کل زندان های استان، زندانیان را نیز در این زمینه مشغول به کار می کنم.

, .,

وی یادآور شد: پیگیر راه اندازی خط تولید دوم این محصول در شهرک صنعتی بجنورد هستم.

, .,

با این وجود، این مدیرعامل از روند طولانی ثبت شرکت در سازمان ثبت استناد و املاک بسیار انتقاد کرد و گفت: اخذ مجوز این سازمان چندین ماه طول می کشد.

, .,

وی عنوان کرد: به طور کلی تولیدات  شرکت های دانش بنیان درآمدزا، اشتغالزا و صادراتی هستند که این ماهیت توان تحول اقتصادی را در بطن خود دارد.

, .,

علوی فرد گفت: بنابراین نیاز است دولت در این شرایط تحریمی و تورمی از وجود این شرکت های فناورانه حمایت های مالی و معنوی داشته باشد تا ماندگار بمانند و این در حالی است که به علت اینکه آغاز رسمی فعالیت این پروژه ها بلند مدت است، حمایت های مالی از این شرکت ها کم است.

, .,

 

,

دیدهای بسته باید منعطف‌تر شوند

, دیدهای بسته باید منعطف‌تر شوند, دیدهای بسته باید منعطف‌تر شوند,

مریم رحیم زاده که شرکت دانش بنیان خود را در زمینه تولید نرم افزار سازمانی مبتنی بر اینترانت به منظور انتقال امن اطلاعات به سازمان ها را از سال 90 در شهر بجنورد فعال کرده است، اظهار کرد: بنده با تولید این محصول توانستم دغدغه کشور را در زمینه واردات سخت افزار برای تبادل امن اطلاعات سازمانی مرتفع کنم.

, .,

رحیم زاده افزود: هر چند که وقتی این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد مسئولان استانی به کارکرد این محصول اعتماد نکردند و سفارش ارائه نمی دادند که با تلاش های بسیار سرانجام دستگاه های اجرایی استان با کارکرد واقعی این محصول آشنا شدند و اعتماد کردند تا خریدار این محصول باشند.

, .,

وی همچنین فقدان نیروی متخصص فارغ التحصیل دانشگاهی را یکی از چالش های بسیار مهم خود در زمان آغاز فعالیت این شرکت بیان کرد و گفت: بنده خودم نیروهای کار این شرکت را آموزش دادم.

, .,

رحیم زاده تاکید کرد: دیدهای بسته باید منعطف تر شوند تا فضای کسب و کار در استان بهبود پیدا کند

,

 

,

, ,

 

,

اکوسیستم کارآفرینی کشور باید متحول شود

, اکوسیستم کارآفرینی کشور باید متحول شود, اکوسیستم کارآفرینی کشور باید متحول شود,

سید سعید سیدی، مدیرعامل یک موسسه علمی پژوهشی در مرکز خراسان شمالی که فعالیت موسسه خود را از سال 91 با هدف ایده و ایده پروری آغاز کرد و در حال حاضر در موسسه خود با همکاری 15 داور و اساتید راهنما، سه استاد کارآفرینی و پنج استاد خلاقیت پروری 60 فن آور را تربیت می کند در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: اکوسیستم کارآفرینی کشور باید متحول شود.

, .,

سیدی تصریح کرد: تعداد موسساتی همانند این موسسه علمی و پژوهشی باید در سطح کشور بیشتر شوند تا سن آموزش کسب و کار و مهارت های فردی فرزندانمان از چهار یا پنج سالگی شروع شود.

, .,

وی تربیت فن آموزان برای تحول و رشد آینده اقتصادی و علمی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

, .,

این مدیرعامل تاکید کرد: همانطور که باید سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران به سوی حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدات دانش بنیانی باشد، در عین حال باید موضوع برقراری ارتباطات صادراتی این تولیدات با دنیای بیرون فراهم شود و فعالان این بخش با اقتصاد و تجارت بین الملل آشنا شوند و آموزش ببینند.

, .,

 

,

فروش فناوری به سرمایه گذاران و در پیش گرفتن مسیر نوآوری

, فروش فناوری به سرمایه گذاران و در پیش گرفتن مسیر نوآوری, فروش فناوری به سرمایه گذاران و در پیش گرفتن مسیر نوآوری,

مهران گرمه ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره فعالیت شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان صنایعی بسیار سودآور و حتی راهبردی را بوجود می آورند.

, .,

وی گفت: شرکت های دانش بنیان هنگامی که وارد چرخه تولید می شوند، مشاغل پایداری را بوجود می آورند که بخشی از نیروهای شاغل در این چرخه تولید، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

, .,

وی تصریح کرد: با این وجود، پارک علم و فناوری همواره به فناوران توصیه می کند که فناوران بجای ورود به چرخه تولید، فناوری خود را به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بفروشند و وارد این چرخه نشوند تا ذهن و فکر آنان در مسیر ایجاد فناوری های جدید حرکت کند.

, .,

گرمه ای در ادامه با بیان اینکه در استان خراسان شمالی طی چند سال گذشته پنج شرکت دانش بنیان و طی 9 ماهه گذشته نیز هشت شرکت دانش بنیان جدید در رسته های نانو، کشاورزی و منابع طبیعی، نرم افزار و صنعت تاسیس و فعال شده اند، عنوان کرد: این شرکت ها تحت پوشش حمایت های پارک علم و فناوری استان قرار دارند.

, .,

وی درباره ارائه خدمات پارک علم و فناوری استان به این شرکت ها نیز اظهار کرد: در بخش ترویجی علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی برای فناوران با حمایت از ایده ها، به دنبال اجرایی شدن این ایده ها هستیم.

, .,

وی همچنین افزود: پارک علم و فناوری  استان شرکت های دانش بنیان استان را برای حضور در مناقصه ها و بازاریابی محصولات و خدمات همراهی می کند تا ریسک آنها را پوشش دهد.

, .,

در عین حال، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی و یا طی مسیر فعالیت خود به تامین تسهیلات با ارقام بالا نیاز پیدا کنند، صندوق کارآفرینی امید همچنین صندوق پزوهش و فناوری و صندوق شکوفایی و نوآوری کشور به این شرکت ها تسهیلات اعطا می کنند.

, .,

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان برای اخذ تسهیلات به سراغ بانک های دولتی می روند که آنها نیز تضامین بانکی بسیار بالایی را مطالبه می کنند، تصریح کرد: وقتی فناور، قدرت تهیه تضمین بانکی را ندارد تا تسهیلات دریافت کند، این بدان معنا است که تیم شرکت دانش بنیان کامل نیست و نیاز به جذب سرمایه گذار دارد.

, .,

گرمه ای افزود: هموراه به فناوران استان توصیه کرده ام که فناوری خود را به سرمایه گذاران بفروشید و مسیر نوآوری را در پیش بگیرید، با این وجود، جز در مواردی معدود، فناوران حاضر نیستند که شریک و سرمایه گذار جذب کنند البته برخی از شرکت های دانش بنیان استان شریک سرمایه گذار جذب کرده اند.

, .,

وی در ادامه اعلام کرد: در عین حال، در تابستان امسال معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با سفر خود به استان موافقت کرد که 28 میلیارد تومان و رییس صندوق شکوفایی و نوآوری کشور نیز با سفر خود به استان موافقت کرد که 11 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت تسهیلاتی از شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی اعطا کنند.

, .,

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان همواره خواستار تسهیل پروسه های اداری دست و پا گیر بوده، گفت: طی دوره مدیریت خود تلاش کرده ام تا در جایی که قوانین ویژه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ابلاغ نشده با تعامل با دستگاه های اجرایی استان گره از کار شرکت های دانش بنیان باز کنم.

, .,

 

,

, ,

 

,

برای ماندگاری شرکت دانش بنیان همه ادارات باید نقش داشته باشند

, برای ماندگاری شرکت دانش بنیان همه ادارات باید نقش داشته باشند, برای ماندگاری شرکت دانش بنیان همه ادارات باید نقش داشته باشند,

ناصر لطفی، مدیر موسسات، بازاریابی و مراکز رشد پارک علم و فناوری استان نیز اظهار کرد: در سطح کشور وجود شرکت های دانش بنیان جوان است وآیین نامه اجرای آن در سال 93 ابلاغ شده است.

, .,

لطفی با بیان اینکه برای توسعه و ماندگاری شرکت های دانش بنیان علاوه بر پارک علم و فناوری، سایر دستگاه های استان نیز باید نقش حامی داشته باشند، گفت: استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در درک و حمایت از شرکت های دانش بنیان سریعتر عمل می کنند درحالیکه سازمان ثبت اسناد و املاک هنوز حرکت کندتری دارد.

, .,

وی خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی در حوزه فناوری مرتبط با بخش کشاورزی، 30 درصد از طرح ها در حوزه فناوری، 30 درصد دیگر از طرح ها در بخش آی تی، همچنین بخش دیگری از طرح ها نیز در حوزه آموزش خلاقیت و کارآفرینی فعالیت دارند.

, .,

مدیر موسسات، بازاریابی و مراکز رشد پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: با فعالیت های شرکت های دانش بنیان در استان برای 263 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

, .,

لطفی درباره جذب شریک سرمایه گذار برای آغاز فعالیت و یا توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان نیز اعلام کرد: پارک علم و فناوری استان در همین زمینه ورود کرده و با دو سامانه ای که در زمینه تامین مالی فعالیت دارند تفاهم نامه منعقد کرده است تا تامین سرمایه مورد نیاز شرکت ها از این طریق نیز میسر شود.

, .,

 

,

فعالیت تولیدی شرکت دانش بنیان در شرایط تحریمی نیز پویا بوده است

, فعالیت تولیدی شرکت دانش بنیان در شرایط تحریمی نیز پویا بوده است, فعالیت تولیدی شرکت دانش بنیان در شرایط تحریمی نیز پویا بوده است,

محمد حسینی پور، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیزعنوان کرد: در خراسان شمالی یک شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی گرمه، دو شرکت در شهرک  صنعتی  شیروان، یک شرکت در شهرک صنعتی اسفراین و سه شرکت در شهرک صنعتی بجنورد مستقر هستند.

, .,

حسینی پور با یادآوری این مطلب که اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی وابسته است و این مسئله یک نقطه ضعف مهم برای اقتصاد کشور محسوب می شود، اظهار کرد: در شرایط تحریمی و تورمی فعلی شاهد هستیم، شرکت های صنایع کوچک دانش بنیانی مستقر در شهرک های صنعتی استان پویاتر از دیگر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان هستند.

, .,

وی سلاح این شرکت های دانش بنیانی را در چرخه تولید، فروش دانش فنی آنها که متکی بر اقتصاد دانایی است، بیان کرد و افزود: تحریم ها نمی تواند مانع فروش محصولات این شرکت ها شود.

, .,

با این وجود، وی در ادامه تامین تسهیلات را مهمترین دغدغه این شرکت ها برشمرد و گفت: هنوز شرایط برای ارائه تسهیلات و وثایق که از سوی بانک ها مطالبه می شود نسبت به این شرکت ها، تسهیل نشده است.

, .,

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید صندوق های خطر پذیر و ریسک پذیر فعال شوند همچنین بر تدوین سیاست های تشویقی و ایجاد کانال های تامین مالی از قبیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با شیوه های متفاوت برای رشد این شرکت‌ها تاکید کرد.

, .,

 

,

, ,

 

,

بانک‌ها طبق بخش نامه عمل کرده‌اند

, بانک‌ها طبق بخش نامه عمل کرده‌اند, بانک‌ها طبق بخش نامه عمل کرده‌اند,

علی اصغر هدایتی، دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی در پاسخ به گلایه های شرکت های دانش بنیان استان در زمینه دریافت تسهیلات اظهار کرد: درباره گلایه از نرخ سود تسهیلات گران قیمت باید اعلام کنم که بانک ها طبق بخشنامه عمل می کنند و درباره وثایق بانکی نیز می بایست عنوان کنم که شرایط بانک ها متغیر است.

, .,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح ها و ایده های دانش بنیانی، دقیق، علمی و از درجه اعتباری بالاتری برخوردار هستند، بانک ها برای کاهش و حل مشکل اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ارائه وثایق ترکیبی را به این شرکت ها پیشنهاد می کنند.

, .,

هدایتی یادآور شد: سال گذشته بنده با ریاست وقت پارک علم و فناوری استان اعلام و تاکید کردم که سیستم بانکی در خدمت طرح های دانش بنیان هستند.

, .,

هیات مقررات زدا هیچ کاری برای حذف موانع اداری انجام نداده است

,

مجید درخشانی، مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی درباره استمرار حاکمیت بروکراسی های اداری سخت گیرانه و زمان بر در مقابل فعالان اقتصادی و فناوران اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار موضوعی فرا قوه ای است و قوه مجریه و دستگاه های اجرایی تابعه به تنهایی نمی توانند این مسئله را حل کنند و تمامی قوا باید بر رفع موانع پیش روی کسب و کار کمک کنند.

,

درخشانی گفت: به طور مثال آغاز کسب و کار با ثبت شرکت در سازمان ثبت اسناد و املاک شروع می شود که این نهاد زیر مجموعه قوه قضاییه است و بیشترین گلایه از بروکراسی های اداری مرتبط با این نهاد است.

, .,

با این وجود، مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در وزارت اقتصاد و دارایی، هیات مقررات زدایی فعال است که تاکنون از وجود این هیات هیچ نتیجه ای در راستای حذف مقررات دست و پا گیر و جایگرینی قوانین به دست نیامده است.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه