اخبار داغ

در گفت‌وگوی خاورستان با امیرحسنخانی مطرح شد

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از برخی مالیات‌ها/ کمیسیون پیگیر علت عدم‌راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی مالیاتی می‌شود

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از برخی مالیات‌ها/ کمیسیون پیگیر علت عدم‌راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی مالیاتی می‌شود
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر کشور به سامانه الکترونیک مجهز شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد، گفت: متأسفانه در حال حاضر عده‌ای فرار مالیاتی دارند و از طرفی مالیات بر عده دیگری اجحاف می‌کند که اگر سامانه شکل بگیرد قطعا عدالت مالیاتی در کشور حکم‌فرما خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی اقدامات خوبی انجام داده و آن چیزی که بر عهده‌اش بوده و سرآمدی که باید برای کشور کسب می‌کرد را به دست آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,  در خصوص جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی اقدامات خوبی انجام داده و آن چیزی که بر عهده‌اش بوده و سرآمدی که باید برای کشور کسب می‌کرد را به دست آورده است.,

عدم راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی مالیاتی

, عدم راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی مالیاتی, عدم راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی مالیاتی,

وی افزود: این سامانه الکترونیک مدت‌ها است قراردادش بسته شده و وزرای مختلف اقتصاد که آمده‌اند در موردش صحبت شده است.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ریاست سازمان امور مالیاتی کشور نیز چندین نوبت در خصوص سامانه جامع الکترونیکی صحبت کرده و کمسیون اصل 90 برای زمان راه‌اندازی آن پیگیری‌هایی زیادی انجام داده است اما تاکنون راه‌اندازی نشده است.

,

تحقق عدالت مالیاتی با شکل‌گیری سامانه جامع الکترونیک

, تحقق عدالت مالیاتی با شکل‌گیری سامانه جامع الکترونیک, تحقق عدالت مالیاتی با شکل‌گیری سامانه جامع الکترونیک,

امیرحسنخانی با بیان این‌که اگر کشور به سامانه الکترونیک مجهز شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر عده‌ای فرار مالیاتی دارند و از طرفی مالیات بر عده دیگری اجحاف می‌کند که اگر سامانه شکل بگیرد قطعا عدالت مالیاتی در کشور حکم‌فرما خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: برای راه‌اندازی سامانه جامع با کشورهای مختلف مذاکره صورت گرفته است، نرم‌افزار خریداری شده و پول‌های زیادی هزینه شده اما علی‌رغم این اقدامات هنوز سامانه جامع راه‌اندازی نشده که اگر راه‌اندازی شود پرونده‌های مالیاتی از تشخیص فردی به تشخیص دستگاهی خواهد رسید.

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که متأسفانه برای بسیاری از جاها مالیات نوشته می‌شود بدون آن‌که حق آن‌ها باشد، گفت: ستاد دیه کشور که کار آزادسازی زندانیان را انجام می‌دهد چرا باید مالیات بدهد که برایش مالیات نوشته می‌شود؟ این در حالی است که افرادی در کلان کشور واقعا کار کرده، درآمد دارند و از مالیات فرار می‌کنند که این‌ها هیچ‌کدام قابل قبول نیست.

,

امیرحسنخانی بیان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم یک سامانه قابل قبولی برای مردم تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم اما علی‌رغم این موضوع دریافت مالیاتی دریافت بسیار خوبی بوده که قابل تقدیر است و اگر از این‌هایی‌که تقدیر می‌شود تقدیری ناعادلانه باشد نیز قابل قبول نیست. دریافت اضافی و عدم‌دریافت هیچ‌کدام مورد قبول نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که کشور از نظر فروش نفت مقداری در مضیقه قرار گرفته توجه بیشتری به مالیات شده و این سامانه مالیاتی نباید مانع کسب و کار شود.

,

دریافت مالیات‌هایی که مانع کسب و کار می‌شود

, دریافت مالیات‌هایی که مانع کسب و کار می‌شود, دریافت مالیات‌هایی که مانع کسب و کار می‌شود,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در بعضی جاها دریافت مالیات کارخانه‌ها و شرکت‌ها را قفل کرده و مانع انجام کار و تولید می‌شود که این نیز قابل قبول نیست و باید راهکار پیدا کنند که چگونه مالیاتی را دریافت کنند که از کسب‌وکار پشتیبانی کند اگر این‌گونه اقدام شود بسیار ارزشمند است.

,

امیرحسنخانی گفت: خراسان‌جنوبی استانی بسیار کم‌درآمد است و جزو استان‌های پایین با درآمدی ناخالص در کشور هستیم. در این استان علی‌رغم خشکسالی و مشکلات کشاورزان مالیات مشکل اضافه‌ای بر مشکلات شده که قابل قبول نیست و سازمان امور مالیاتی باید تمهیداتی در این زمینه داشته باشد.

,

وی با بیان این‌که در شرایط بحران باید به داد مردم رسید، افزود: درصدی از واحدهای اقتصادی بر اثر تحریم دچار مشکل شده‌اند. باید ببینیم جنگ اقتصادی به چه کسانی ضربه زده است. این‌که چشم‌ها را ببندیم و بگویم همه باید مالیات بدهند و شرایط کشور عادی است درست نیست.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر سامانه جامع الکترونیک مالیاتی کشور شکل گیرد به بانک‌ها و ثبت اسناد وصل شده و از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد. تا زمانی که کارها دستی انجام شود و افراد تصمیم‌گیرنده باشند این مشکلات را خواهیم داشت.

,

امیرحسنخانی گفت: اگر سامانه جامع مالیاتی که خیلی برایش هزینه شده شکل نگیرد از طریق کمیسیون اصل 90 ورود خواهیم کرد و پیگیری خواهد شد که چه زمانی قرار است شکل بگیرد و پول‌های که برای راه‌اندازی این سامانه هزینه شده چکار شده است.

,

وی ادامه داد: چندین مرتبه برای اجرای این سامانه قول داده شد اما اجرایی نشده که اگر اجرا شود از قسمت زیادی از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

,

عضو کمیسیون اصل 90  مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر طرح جامع مالیاتی اجرا شود بسیاری از بانک‌ها، دستگاه‌های کارتخوان و ثبت اسناد می‌توانند به آن وصل شوند چراکه بسیاری از زیرساخت‌ها در کشور وجود دارند و اگر اجرا شود نیاز به زیرساخت جدید ندارد. هر نفر با کد ملی خود می‌تواند به سامانه جامع مالیاتی وصل شود و مالیات را پرداخت کند.

,

دریافت مالیات به شرط کسب درآمد

, دریافت مالیات به شرط کسب درآمد, دریافت مالیات به شرط کسب درآمد,

امیرحسنخانی گفت: دریافت مالیات باید به شرط کسب درآمد باشد نه‌این‌که مغازه‌داری که لوازم داخل مغازه دارد اما مشتری و فروش ندارد به صرف این‌که مغازه و لوازم دارد باید مالیات بدهد.

,

وی افزود: مناطق محروم دارای معافیت مالیاتی هستند که متأسفانه گاهی اوقات دارایی، معافیت‌های مالیاتی را نمی‌بیند.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اعلام شود افردا هر کاری بخواهند انجام دهند باید مقایسه حساب مالیاتی خود را ثبت کنند و این‌ها را به خدمات مختلفی که می‌دهیم وصل کنیم در این صورت مردم به راحتی مالیات می‌دهند.

,

مشکل کشور مالیات بر ارزش افزوده است

, مشکل کشور مالیات بر ارزش افزوده است, مشکل کشور مالیات بر ارزش افزوده است,

امیرحسنخانی با بیان این‌که در حال حاضر قسمتی از مالیاتی که نسبت به آن مشکل داریم مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده چندین بار دریافت می‌شود در صورتی که باید یکبار دریافت شود و باید ساماندهی جدیدی در این خصوص شکل گیرد.

,

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته مجلس می‌خواست وارد این موضوع شود اما دولت گفت لایحه می‌آوریم و درست می‌کنیم اما هنوز لایحه‌ای در مجلس در این خصوص ندیده‌ایم. امیدواریم زودتر لایحه را تقدیم مجلس کنند و مجلس نیز نسبت به آن ورود کند که بتواینم به آن سامان داده و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم مجلس یک تصمیم جدی بگیرد که آن هم برای مردم شفاف شود.

,

اداره شدن کشور با مالیات

, اداره شدن کشور با مالیات, اداره شدن کشور با مالیات,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌تحقق مالیات، بیان کرد: عدم‌تحقق مالیات باعث ایستادن کشور خواهد شد. در شرایط فعلی که نمی‌توانیم نفت را بفروشیم کشور با مالیات اداره می‌شود اما نباید مالیات بر مردم فشار وارد کرده و مانع کسب و کارها شود.

,

امیرحسنخانی اظهار کرد: کسب و کار اگر وجود داشته باشد مالیات نیز تحقق پیدا می‌کند اما اگر کسب و کار متوقف شود توانایی پرداخت مالیات وجود ندارد ضمن این‌که باید در تمام موارد رعایت حال مردم را داشته باشیم.

,

برای خراسان جنوبی معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود

, برای خراسان جنوبی معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود, برای خراسان جنوبی معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود,

وی تأکید کرد: باید به استان خراسان‌جنوبی معافیت مالیاتی داده شود که سرمایه‌گذار بتواند به استان بیاید. سرمایه‌گذار باید یک مشوق داشته باشد که بتواند در استان سرمایه‌گذاری کند. اگر مشوق‌های مالیاتی در استان وجود نداشته باشد سرمایه‌گذار میلی بر سرمایه‌گذاری در استان ندارد و این‌ها همه مسائل مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه