اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند:

دشمن با تحریم و جنگ نظامی نمی‌تواند بر ایران غلبه کند

دشمن با تحریم و جنگ نظامی نمی‌تواند بر ایران غلبه کند
امام جمعه سنندج گفت: دشمنان بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که غلبه بر جمهوری اسلامی اسلامی از طریق جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و تنها راه تسلط بر این ملت را جنگ فرهنگی و کار در این حوزه می‌دانند. ب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: هجمه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی برای ضربه‌زدن به انقلاب و ملت ما هر روز گسترده‌تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج اذعان داشت: دشمنان در این موضوع اتفاق‌نظر دارند که غلبه بر جمهوری اسلامی به جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست تنها راه را جنگ فرهنگی و کار در این حوزه می‌دانند.
,
 
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: مادامی که مسلمانان در این کشور اسلامی از دستورات دین اسلام و آنچه قرآن بر آن تاکید می‌فرماید، جدا نشود هیچ دشمنی نمی‌تواند بر آنان چیره شود.
,
 
,
 
,
 
,
خدایی در بخش ابتدایی سخنانش به موضوع بخشش اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها بستری برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و خانواده‌هایی است که توان تامین امکانات برای تحصیل فرزندانشان را ندارند است.
,
 
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: کمک به دیگران، پرداخت صدقه و زکات از دستورات دین اسلام است که مال انسان را از بلا دور می‌کند.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج افزود: اگر مسلمانی ببیند که فرزند همسایه‌اش کمبودی دارد و در برابر هم‌سن و سالانش کم می‌آورد، دلش به رحم بیاید مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد.
,
 
,
 
,
 
,
وی با تقدیر از کمیته امداد کردستان در برپایی جشن عاطفه‌ها برای ایجاد بستری در راستای رفع مشکلات مالی دانش‌آموزان نیازمند قبل از آغاز سال تحصیلی، گفت: این نهاد مقدس به عنوان مولود انقلاب با برگزاری این جشن هر ساله زمینه تامین بخشی از نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را فراهم می‌کند.
,
 
,
 
,
 
,
خدایی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت‌کننده و مژده دهنده به مسلمانان است، گفت: این کتاب آسمانی برای تمام زوایای زندگی انسان‌ها برنامه دارد و تبعیت از آن موجب سعادت انسان در دنیا و قیامت می‌شود.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضتین الهی در آیات متعدد قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و خداوند انسان را به انجام و احیای آن دستور می‌دهد.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید باید میان شما کسانی باشند که به نیکی امر و نسبت به دوری از منکرات تشویق می‌کنند.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه همه اعمال انسان از بد و خوب در حضور خداوند انجام می‌گیرد، گفت: خداوند بر تمام کارهای انسان‌ها نظارت دارد انسان باید همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و تمام توانش را در مسیر انجام دستورات خداوند تبارک و تعالی قرار دهد.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه بیجار : امر به معروف و نهی از نقش بازدارندگی در جامعه دارد
,
 
,
 
,
 
,
حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت : ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین (ع)، نقش اساسی دارد.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه سوگواری عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت ها در طول تاریخ بوده است ، افزود : بیشتر انقلاب های دنیا، از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته که یک نمونه از آن، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نمونه اخیر آن جریان مقاومت حزب الله جنوب لبنان در برابر صهیونیست تجاوزگر است .
,
 
,
 
,
 
,
خطیب جمعه بیجار گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) دارای آثار فراوانی مانند: عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی و اسلامی و آثار دیگری است که نشان دهنده اهمیت آن است.
,
 
,
 
,
 
,
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است ، بیان داشت : امر به معروف و نهی از منکر هم می تواند نقش بازدارندگی و پیشگیری را ایفا کند و به حفظ و ارتقای سلامت فردی و سلامت اجتماعی کمک کند و هم می تواند نقش درمان و رشد را ایفا کند و از گسترش ناهنجاری ها و آسیب های گناه و فساد جلوگیری کند.
,
 
,
 
,
 
,
وی تاکید کرد : امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یاد گرفتنی است همانطور که رهبری فرموده است ۹۸ درصد معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.
,
 
,
 
,
 
,
حجت الاسلام مرادی بر نهادینه کردن فریضیه امر به معروف و نهی از منکر جهت جلوگیری از گناه در جامعه تاکید کرد.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان: مسئولان صادقانه به فکر خدمتگزاری و منافع مردم باشند
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا سید عارف عنایتی در خطبه نماز جمعه دهگلان در مسجد جامع این شهر با اشاره به هفته دولت و دیگر مناسبتها بیان داشت: امیدوارم مسئولان صادقانه به فکر منافع مردم باشند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی ضمن تبریک به حجاج شهر ستان گفت: از خانواده های محترم حجاج خواستارم که بعضی رسومات را ترک کنند که متاسفانه با نصب هزاران پلاکارد این عبادت  زیر سوال برده نشود.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: خداوند در  آیه 274سوره بقره می‌فرماید کسانی که مال خود را شب و روز می بخشند به صورت سری آشکار نزد خداوند پاداش دارند.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا عنایتی گفت: وقتی قیامت بر پا می شود هیچکس حتی پیامبران در آرامش نیستند که مبادا مورد قهر و خشم خدا قرار گیرند.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان گفت:  پیامبر(ص) می فرماید کسانی که بخاطر خدا اموال خود را به  فقرا می بخشند در قیامت حزنی ندارند و زیر سایه رحمت الهی قرار میگیرند.
,
 
,
 
,
 
,
وی اظهار داشت: نباید اموال و ثروت و اولاد انسان را از خدا غافل کند که مال و اموال فتنه است و باعث می شود انسان از خدا دور شود در روز قیامت جزو خاسرین محسوب می شوند زیرا هرچه در دنیا در اختیار ماست تحت سیطره قدرت خداوند است و خداوند مالک اصلی دنیاست.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه