اخبار داغ

واکنش یک منتقد سینما به جشن خانه سینما در گفتگو با دانا؛

یک جشن سینمایی با ماهیتی سیاسی و جناحی/ فردوسی‌پور چه ربطی به سینما دارد؟/ جایزه هایی که با غرض ورزی اهدا شد

یک جشن سینمایی با ماهیتی سیاسی و جناحی/ فردوسی‌پور چه ربطی به سینما دارد؟/ جایزه هایی که با غرض ورزی اهدا شد
امیرحسین جوانشیر منتقد سینما گفت: در این جشن فیلم هایی که به درد نخور بودند را تجلیل کردند، مانند فیلم آشغال های دوست داشتنی که از آقای محسن امیریوسفی تجلیل و به نظر من این کار کاملا غرض ورزی بود و سیاسی کاری در آن کاملا بارز بود؛ حضور عادل فردوسی پور یک سیاسی کاری دیگر در این جشنواره بود، حضور فردوسی پور از ورزش چه ربطی به سینما دارد؟
[

امیرحسین جوانشیر منتقد سینما و تلویزیون در خصوص نحوه برگزاری بیست و یکمین جشن خانه سینما که در روز 8 شهریور در سالن برج میلاد برگزار شد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: بیست و یکمین جشن خانه سینما، به نظر من یک جشن کاملا سیاسی بود، تمام کسانی در این جشن حضور داشتند و آن ها را دیدیم تماما از یک طیف و جناح سیاسی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:جایزه هایی هم که داده شد همگی نمایشی بود و از روی غرض ورزی اهدا شد؛ جای سوال دارد که آیا محق تر از آقای پیروز حناچی کسی دیگر را پیدا نکردند که در جشن خانه سینما از او تجلیل کنند، این همه کارگردان و اهالی سینما داریم که بیشتر محق بودند از آنها تجلیل شود؛ چرا باید از آقای حناچی در این جشن تجلیل شود؟

,

جوانشیر اظهار داشت: یک نکته دیگر که وجود دارد این است که این جشن در روز شهادت شهید رجایی و باهنر برگزار شد که به نظر می رسد بهتر بود این اتفاق نیفتد، به انضمام این که در شرایطی هستیم که ایران اسلامی در آستانه ماه محرم سراسر سیاهپوش شده است و نباید مراسم جشن در چنین شرایطی برگزار شود، بهتر بود به احترام ماه محرم امسال این جشن را برگزار نمی کردند و یا به گونه ای برگزار می کردند که حال و هوای محرم را هم می شد در آن دید.

,

وی اذعان داشت: در این جشن فیلم هایی که به درد نخور بودند را تجلیل کردند، مانند فیلم آشغال های دوست داشتنی که از آقای محسن امیریوسفی تجلیل و به نظر من این کار کاملا غرض ورزی بود و سیاسی کاری در آن کاملا بارز بود؛ حضور عادل فردوسی پور یک سیاسی کاری دیگر در این جشنواره بود، حضور فردوسی پور از ورزش چه ربطی به سینما دارد؟

,

این منتقد جوان سینما خاطرنشان کرد: این جشن یک نمایش تبلیغاتی کم ارزش بود، خانه سینما متعلق به یک طیف خاص است که همه می دانند از کجا و توسط چه کسی اداره می شود، این ها هر چند وقت یکبار اعلام وجود می کنند که در جامعه حضور دارند و بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد و از لحاظ تخصصی و کارشناسی این جوایز ارزشی ندارند.

,

امیرحسین جوانشیر در پایان گفت: یک مطلب دیگر که حائز اهمیت است که گفته شود این است که در سایت ها و شبکه های اجتماعی شاهد این بودیم که کارت های دعوت این جشن خرید و فروش می شود در حالی که شاید خیلی از افرادی که عضو خانه سینما هستند اصلا به این جشن دعوت نشده بودند؛ چطور می شود که این کارت ها خرید و فروش می شوند؟ این نشان دهنده سطحی بودن بیست و یکمین جشن خانه سینما است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه