اخبار داغ

دانا از پشت پرده ماجرای پناهندگی جودوکار ایرانی گزارش می‌دهد؛

توطئه فدراسیون جهانی جودو علیه ایران/ ردپای رییس صهیونیستی در سفر مولایی به آلمان/ کمیته ملی المپیک به مداخله سیاسی ioc واکنش نشان داد

توطئه فدراسیون جهانی جودو علیه ایران/ ردپای رییس صهیونیستی در سفر مولایی به آلمان/ کمیته ملی المپیک به مداخله سیاسی ioc واکنش نشان داد
پس از شکست سعید مولایی، ملی پوش تیم جودوی کشورمان در مسابقات جهانی توکیو خبری از رئیس فدراسیون جهانی این رشته منتشر شد که خبر از پناهندگی این ورزشکار طلایی ایران داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید مولایی، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸، در حالی در نیمه نهایی مسابقات جهانی جودو در توکیو شکست خورد که با پنج پیروزی پیاپی به این مرحله راه یافته بود و اگر این ملی پوش کشورمان می توانست در نیمه نهایی به برتری برسد، در فینال به حریفی از رژیم صهیونیستی برخورد می کرد، قاعدتا روی تاتامی نمی رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اتفاق با توجه به مدعی بودن نماینده رژیم صهیونیستی در این وزن بارها در چندسال اخیر رخ داده و حتی جودوی ایران را تا پای تعلیق هم پیش برده است.

,

اخبار پراکنده که از برخی مقامات فدراسیون جهانی به ویژه رئیس آن حاکی است که این ورزشکار تیم ملی ایران تا این لحظه تصمیم گرفته که به کشور برنگردد.

,

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو، در مصاحبه با نشریه آساهی ژاپن، گفته است: «مولایی تحت فشار بازی را باخته و حتی خانواده اش تحت فشار بوده اند. سعید مولایی که در حال حاضر در آلمان است، از فدراسیون جهانی جودو درخواست کمک کرده و می خواهد پناهنده شود. فدراسیون جهانی جودو هم در تیمی به عنوان تیم پناهندگان، سعید مولایی را به المپیک ۲۰۲۰ خواهد فرستاد.»

,

البته خود سعید ملایی هنوز ادعای این روزنامه ژاپنی را تکذیب یا تایید نکرده است.

,

 

,

تلاش رئیس صهیونیستی فدراسیون جهانی برای مهاجرت مولایی

, تلاش رئیس صهیونیستی فدراسیون جهانی برای مهاجرت مولایی,

تهدید‌ها و فشار‌های رئیس فدراسیون جهانی جودو بالاخره مولایی را دچار دوگانگی در تصمیم گیری کرد.

,

ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو که همسری اسرائیلی دارد، از جمله افراد نزدیک به نتانیاهوست و به نظر می‌رسد این دو رفیق مدت‌هاست ضربه‌زدن به ورزش ایران را به عنوان یکی از اهداف مشترک خود تعریف کرده‌‌اند. هدفی که با طراحی یک توطئه در ژاپن گامی دیگر در جهت نزدیکی به آن برداشته شد.

,

, ,

شایعه شده ماریوس ویزر به سعید ملایی پیشنهاد داده بگوید از ایران به من دستور دادند ببازم و در ازای این تاییدیه پناهندگی هر کشوری که خواست را بگیرد.

,

اظهار نظر عجیب رئیس فدراسیون رژیم صهیونیستی درباره این اتفاق هم در نوع خود جالب است.

,

موشه فونتی در واکنش به خبر سعید مولایی گفت: این جودوکار ایرانی، قصد داشت تا انتها در مسابقات حاضر شود اما با فشار به خود و خانواده‌اش مجبور شد روز پیش از مسابقه نهایی قهرمانی جهان، مقابل ماتیاس کاس ببازد تا در دور نهایی مقابل ساگی موکی از سرائیل قرار نگیرد.»

,

 

,

سرمربی تیم ملی جودو: همه چیز از پیش تعیین شده بود

, سرمربی تیم ملی جودو: همه چیز از پیش تعیین شده بود,

گفت و گوی مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودوی کشورمان با فارس، در موضوع حواشی اخیر مولایی و مسابقات جهانی توکیو در نوع خود حاوی نکاتی است که بر وجود سناریوی از پیش تعیین شده توسط تیم صهیونیستی حاضر در فدراسیون جهانی حکایت دارد.

,

زارعیان با بیان اینکه یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد گفت: از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر(رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می رفت، آنها اجازه نمی دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت.

, .,

سرمربی تیم ملی جودو با بیان اینکه برخلاف قانون مسابقات ترتیب مسابقه ورزشکار صهیونیست مقابل جودوکار مصری تغییر کرد گفت: طبق قانون هیچ گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی کند، طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد از مبارزه ملایی بود، اما جدول را طوری جابه جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکار مصری و بازی ملایی جابه جا شود که خلاف قانون بود.

, .,

وی افزود: اینکه خبر کذب تحت فشار بودن خانواده سعید ملایی را خودشان به سعید القا کرده بودند و کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر.

,

زارعیان تصریح کرد: فکر می کنم همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده ای در ایران با جوسازی ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتبا با سعید در تماس بودند.

, :, .,

 

,

صحنه سازی هایی که از چندماه پیش شروع شد

, صحنه سازی هایی که از چندماه پیش شروع شد,

در اردیبهشت ماه امسال فدراسیون جهانی جودو در خبری عجیب نامه‌ای از کمیته ملی المپیک ایران منتشر و با تیتر «توافق تاریخی» مدعی شده که ایران از این پس مقابل جودوکاران رژیم صهیونیستی به میدان خواهد رفت.

, .,

این درحالی است که در نامه منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی چنین چیزی را نمی‌بینید و ایران در آن مدعی شده که به منشور المپیک پایبند است و از آن تبعیت می‌کند. آنچه به نوعی جزو شعارها و اهداف کمیته ملی المپیک به شمار می‌رود و نکته تازه‌ای نیست.

, .,

, ,

 

,

در این نامه اشاره شده که ایران هر گونه تبعیض نژادی و قومیتی را نفی می‌کند که این نکته نیز جزو قوانین المپیک و اهداف کمیته ملی المپیک به شمار می‌رود. ورزش ایران با هر حریف و کشوری که در چارچوب ورزش باشد مسابقه می‌دهد اما همگان می‌دانند که ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و درواقع کشوری وجود ندارد که بخواهد در آن تبعیض قومیتی وجود داشته باشد.

, .,

وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی از سیاست‌های عالی و کلان نظام پیروی می‌کنند و هیچ‌گاه نهاد قانونگذار نیستند که در این زمینه همیشه موضع نظام روشن بوده و آن عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در همه عرصه‌هاست.

, .,

, , ,

 

,

واکنش کمیته ملی المپیک به مداخله سیاسی ioc

, واکنش کمیته ملی المپیک به مداخله سیاسی ioc, ioc,

کمیته ملی المپیک کشورمان قرار است به کمیته بین‌المللی المپیک نامه‌ای را در خصوص مداخله سیاسی فدراسیون جهانی جودو ارسال کند.

,

به دنبال مطرح شدن پناهندگی سعید ملایی در جریان مسابقات جهانی جودو و همین‌طور ارتباطاتی که بین فدراسیون جهانی جودو و رژیم اشغالگر قدس شنیده می‌شود، قرار است کمیته ملی المپیک کشورمان در نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با شرح جزئیات اعتراض خود را نسبت به مداخله سیاسی فدراسیون جهانی جودو مطرح کند.

, IOC,

لازم به یادآوری است که مقامات صهیونیستی بارها  خشم خود را از عدم مواجهه ورزشکاران ملی پوش ایرانی در صحنه مسابقات جهانی با ورزشکاران خود ابراز کرده اند و به نظر می رسد این بار سناریوی ویزر، رییس فدراسیون جودو، در راستای انتقامجویی از کشور ایران در جهت تعلیق جودوی ایران و ضربه زدن به ورزش ما برای خرسندی این رژیم اشغالگر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه