اخبار داغ

در محرم چه بخوانیم/1؛

در «ضیافت بلا» زیارت عاشورا را متفاوت بخوانید

در «ضیافت بلا» زیارت عاشورا را متفاوت بخوانید
ضیافت بلا مجموعه سخنرانی های حضرت آیت الله محمد مهدی میر باقری است که در مقایسه ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین (ع) ارائه شده و در این اثر جمع آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یکی از نکاتی که می‎تواند در ایام محرم مورد توجه قرار گیرد مطالعه در خصوص ابعاد مختلف حادثه عاشورا است. این مهم عزاداری برای سیدالشهدا را با یک حرکت فکری نیز همراه می‎کند که لازمه هر شیعه، در دنیای پر از چالش و شبهه امروز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

یکی از کتاب‎هایی که می‎توان آن را به عنوان پیشنهاد در این ایام مطرح کرد کتاب «ضیافت بلا» مقامات سلوکی در زیارت عاشوراست. این کتاب مجموعه سخنرانی های حضرت آیت الله محمد مهدی میر باقری است که در مقایسه ارکان و  مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین (ع) ارائه شده و در این اثر جمع آوری شده است.

,

«عزم و تصمیم انتخاب معبود»، «محاسبه»، «توبه» و «رجوع الی الله»، «سلام به ولی خدا» و «علت عقب ماندن افراد مختلف از قافله عاشورا» مجموعه مباحثی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. به عبارتی می توان گفت که نویسنده سعی دارد با نگاهی جدید به زیارت عاشورا آن را دعایی برای پیمودن مسیر سلوک الی الله و نزدیک شدن به ائمه اطهار (ع) معرفی کند.

,

نویسنده در این کتاب آورده است «هدف از خلقت چیزی جز قرب و لقاء حضرت حق نیست، لذا شناخت راه وصول به این هدف بزرگ برای رسیدن به آن بسیار مهم و ضرورری است و برای رسیدن به این راه دو نوع مسیر پیش بینی و پیشنهاد شده است، راه نخست، راه بزرگان و علمای اخلاق و برخی کتاب‌های معرفت به استناد آیات و روایت است و راه دوم سلوک با شفاعت اولیای خدا و بلای آن هاست. اگر راه نخست را همچون عبادت در ایام عادی سال فرض کنیم، راه دوم به منزله شب قدر است و راهی کوتاه تر برای رسیدن به لقای پروردگار است، که دعاهایی مانند زیارت عاشورا این راه را هموارتر می کنند.»

, .,

این کتاب می تواند دیدگاه مخاطب را نسبت به زیارت عاشورا و ارتباط عاشورا و ظهور را دگرگون سازد، کتابی است که خواندنش به مخاطب نشان می دهد که چگونه می توان از قافله امام زمان علیه السلام جاماند همانگونه که بزرگانی از قافله کربلا جاماندند و ویژگی هایی را که برای همراهی استوار با امام زمانمان را باید داشته باشیم را خواهد آموخت.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه