اخبار داغ

در گفت‌وگو با رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی مطرح شد؛

دانشگاه کوثر استان بدون فضاهای آموزشی و خوابگاهی مستقل/ رشد ۴ برابری اجاره بهای خوابگاه‌های خصوصی

دانشگاه کوثر استان بدون فضاهای آموزشی و خوابگاهی مستقل/ رشد ۴ برابری اجاره بهای خوابگاه‌های خصوصی
رییس دانشگاه کوثر خراسان شمالی گفت: با وجود گذشت هشت سال هنوز دانشگاه کوثر خراسان شمالی بدون فضاهای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی مستقل است و در اجاره نشینی به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علیرضا حسینی، رییس دانشگاه کوثر خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: با وجود اینکه دانشگاه تک جنسیتی کوثر خراسان شمالی از سال 90 فعال شده است، این دانشگاه هنوز از فضاهای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی مستقل برخوردار نیست و مستاجر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حسینی عنوان کرد: از سال 90 تا به کنون هیات موسس این دانشگاه می بایست به تعهدات خود درباره تامین و تحویل فضاهای یاد شده عمل می کرد که متاسفانه این هیات موسس برای عمل به برخی از تعهدات خود تلاشی را انجام نداد.

,

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال واحد آموزش و پژوهش این دانشگاه در مرکز تربیت معلم آموزش و پرورش بجنورد مستقر است و آنان به طور مدام اعلام می کنند که این ساختمان را باید پس بدهید و این در حالی است که طبق توافقات انجام شده این دانشگاه تا زمانیکه از ساختمان مستقل برخوردار شود، می تواند از این ساختمان استفاده کند.

,

در عین حال، وی اعلام کرد: در زمان آغاز فعالیت این دانشگاه در استان زمینی به مساحت 87 هکتار در تخته ارکان شهر بجنورد به منظور ساخت بناهای فیزیکی، به این دانشگاه اختصاص یافت که با سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مصوب شد تا اعتباری برای ساخت بنای آموزشی در این زمین اختصاص داده شود.

,

حسینی افزود: این اعتبار مصوب به علاوه شش میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل منابع درآمدی این دانشگاه برای ساخت این پروژه آموزشی به مساحت شش هزار متر مربع اختصاص یافت و هزینه شد که پروژه نیز به 55 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

,

وی گفت: با توجه به اینکه این پروژه به عللی از جمله تورم و کمبود منابع مالی پیمانکار متوقف شده بود، بنده با پذیرش ریاست این دانشگاه دوباره اجرای این پروژه را با انتخاب پیمانکار جدید فعال کردم که هم اکنون این پروژه در دست اجرا است.

,

با این وجود، وی اعلام کرد: تکمیل این پروژه آموزشی به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای تامین این مبلغ با سازمان برنامه و بودجه استان گفت و گو کرده ایم که امیدوار هستیم این مبلغ اختصاص داده شود و پروژه به بهره برداری برسد.

,

رییس دانشگاه کوثر خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود بر لزوم نهضت خوابگاه سازی در استان نیز تاکید کرد و گفت: 62 درصد از دانشجویان سه هزار نفری این دانشگاه غیر بومی هستند.

,

وی گفت: تا پایان سال تحصیلی 99-98 پنج خوابگاه خصوصی در بجنورد که تحت نظر این دانشگاه فعالیت می کنند، هزار دانشجوی این دانشگاه را سکونت داده اند.

,

وی افزود: تعداد خوابگاه های خصوصی تحت نظارت این دانشگاه در سال تحصیلی 99-98 به هفت خوابگاه می رسد تا هزار و 500 دانشجو را سکونت دهد.

,

با این وجود، حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن و اجاره بها در کشور متاثر از تورم، چند برابر شده است، متاسفانه قیمت اجاره بهای فضاها برای اجاره خوابگاه های خصوصی نیز از چهار میلیون تومان قیمت سال گذشته، امسال 14 میلیون تومان رسیده است.

,

وی افزود: قیمت اجاره فضاهای خوابگاهی در استان چهار برابر شده اند.

,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مشارکت خیران برای خوابگاه سازی در استان بسیار ضعیف است، عنوان کرد: با این وجود، با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه اختصاص زمین وقفی برای خوابگاه سازی وارد تعامل شدیم که این اداره کل نیز اختصاص زمینی وقفی به مساحت هزار و 700 متر مربع با کاربری فرهنگی را ارائه داد که در حال حاضر این درخواست به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اخذ مجوز ارسال شده است.

,

در عین حال، رییس دانشگاه کوثر خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تجهیزات سه خوابگاه را تکمیل کردیم و برای رفاه حال دانشجویان این خوابگاه ها نیز فضاهایی از جمله راه اندازی اتاق ورزش، اتاق بازی های فکری، اتاق مشاوره و بوفه را در خوابگاه های خصوصی تحت نظارت این دانشگاه را نیز انجام دادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه