اخبار داغ

حجاب، هویت ملی و فرهنگی ماست!

حجاب، هویت ملی و فرهنگی ماست!
حجاب یکی از مهترین ارزش های فرهنگی ماست وبخشی از هویت ملی این سرزمین را می سازد و حفظ کردن آن از ضرویات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ زنان نیمی از جامعه هستند ونیمی دیگر را خودشان می سازند این به این معناست که آینده گان جامعه در دامان همین مادارن رشد و نمو پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

موضوع حقوق زنان دراسلام از اهمیت بالایی برخودارمی باشد پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی نیز از جایگاه زنان و حضور فعال و همچنین تقویت بنیان خانواده سفارشات بسیاری داشته اند.

,

موضوع پوشش و حجاب در جامعه ایرانی مختص جمهوری  اسلامی و بعد ازسال 57 نیست بلکه حجات در ایران باستان نیز وجود داشته و ازارزش ها قلمداد می شد.

,

ایرانیان از دوران باستان پوشش و حجاب را نه تنها مختص زنان بلکه آن را از ویژگی‌های اهورایی مردان نیز می دانستند و در مقابل، برهنگی و بی بند و باری را مقابله می کردند.

,

پوشش زنان در ایران باستان همواره سبک خاصی داشته که پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یک حقیقت بوده  و در طول تاریخ به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی‌بردند.

,

پس همانطور که بیان شد حجاب دردل فرهنگ ایرانیان قرار دارد و به این سادگی ازقلب زنان و مردان کشور رخت برنمی دارد.

,

با ظهور اسلام در شعبه جزیره عربستان در عصر پیامبر اعظم (ص) و پس از قانونی و شرعی و اجباری شدن حجاب با نزول آیه حجاب و اقبال عمومی از این مسئله، به نظر می رسد بدحجابی به طور کلی از بین رفته رفت، این مطلب را می توان از برخی از شواهد تاریخی متوجه شد.

,

در مسئله حجاب بعد از انقلاب اسلامی درکشور عزیزمان ایران نیز علیرغم اینکه در زمان طاغوت همه ارگان های حکومتی در کشور در ترویج بی حجابی وبرهنگی کار می کردند؛ اما مردم مومن ومسلمان ایران باطاغوت زمان خود مقابله کردند.

,

 

,

باتوجه به پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم پیشینه قانونی شدن حجاب در کشور را مورد بررسی قراردهیم، تنها لازم است که بازه زمانی سال ۱۳۵۷تاکنون را پیگیری کنیم.

,

در ابتدای انقلاب اینگونه نبود که بلافاصله بعد از وقوع انقلاب آثار کشف حجاب رضاخان در ایران از بین برود؛ بلکه در ابتدای انقلاب هنوز قانون عفاف و حجاب مطرح نشده بود و علیرغم اینکه ارزش های جامعه عوض شده است و حجاب به یک ارزش تبدیل شد؛ اما افراد وابسته به برخی از گروهک ها که احساس می کردند در انقلاب شکسته خورده اند سعی داشتند با خود نمایی در جامعه از فراموشی خود جلوگیری کنند و پوشش شکست خود را در بی حجابی زنان دیدند به همین علت به اعضای زن خود گفتند تا در جوامع بدون حجاب حضور پیدا کنند.

,

به این ترتیب در ابتدای انقلاب عده ای از زنان مورد سوء استفاده برخی از گروه های قرار گرفتند و عفت خود را از دست دادند.

,

اما چرا در دهه چهارم انقلاب اسلامی دشمنان این سرزمین از مسئله حجاب برای ضربه زدن به مردم  و زنان جامعه استفاده می کند.

,

تولید فضای رسانه ای با پول های سعودی، آمریکا، انگلیس و همچنین شبکه های تلویزیونی ماهواره ای وساعت ها برنامه های زنده برای اینکه بگویند  "حجاب خوب نیست و باعث عقب ماندگی است"، که مخاطب اصلی این شبکه ها  زنان خانه دار هستند .

,

با توجه به اینکه حجاب یکی از مهترین ارزش های فرهنگی ماست،وبخشی از هویت ملی ایرانیان را می سازد  بی توجه و غفلت در این مسله  و حفظ کردن از ضرویات است.

,

کلام اخر با سخنی ازامام علی علیه السلام می فرماید: بهترین لباس ؛ لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه