اخبار داغ

آیت‌الله بطحایی:

وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع صحیح و مستدل استفاده کنند

وعاظ و مداحان در عزاداری‌ها از منابع صحیح و مستدل استفاده کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که باید از افراط‌وتفریط در عزاداری‌های سالار شهیدان پرهیز شود، گفت: وعاظ و مداحان در عزاداری از منابع صحیح و مستدل استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به آغاز عزاداری‌های حسینی در کشورمان گفت: عاشورا احیاگر دین و اسلام است و نباید این عزاداری‌های را دست‌کم گرفت.

وی با اشاره به مقام بالای سالار شهیدان ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسینا، حسین سبط من الاسباط»، «حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد، حسین فرزندزاده‌ای است از فرزندزادگان انبیاء» درواقع حضرت می‌فرمایند که اسلام به‌وسیله امام حسین (ع) در جهان ماندگار شد و تا آخر زمان در یادها خواهد ماند.

بطحایی افزود: شخصیت پیغمبر در تبلور نشر قرآن و معارف اسلامی است و امام سوم شیعیان کاری کردند که تا زمانی که دنیا وجود دارد قرآن و معارف اسلامی از ذهن‌ها بیرون نرود.

وی تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد هیچ اسمی از اسلام برده نمی‌شد و نام پیغمبر اسلام و آثارش به‌واسطه یزید دفن می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عزاداری‌های حسینی را موردتوجه قرارداد و  ابراز داشت: آقایان در منبرها از منابع صحیح استفاده کنند و مداحان نیز سعی کنند از عبارت‌های صحیح و درست بهره ببرند و از هر وسیله‌ای برای شورانداختن در مراسم‌ها بهره نبرند.

و ی افزود: مداحان اصرار نداشته باشند که عزاداران گریه کنند چراکه برخی از اشعار اصل موضوع را به حاشیه می‌برد.

بطحایی تأکید کرد: توصیه بر این است که برای خدا، دلداری و تسلی دل پیغمبر مداحی کنند و بیشتر روی این موضوعات تأکید کنند.

وی بابیان این‌که مداحان باید به بیان نکته‌ها و مطالب ارزنده از هدف قیام بپردازند، گفت: وعاظ و مداحان اصرار نداشته باشند مجلس بگیرد بلکه بیشتر به بازگو کردن حقایق بپردازند تا مردم به‌درستی امام و راه ایشان را بشناسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی ایران را ادامه‌دهنده راه اهل‌بیت (ع) در تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: سال‌ها ائمه اهل‌بیت (ع) تلاش کردند تا حکومتی بر پایه‌ای اسلام واقعی شکل بگیرد والان این فرصت نصیب ما شده است تا حکومتی اسلامی داشته باشیم که باید قدردان این نظام باشیم و وظیفه‌داریم نهضت امام حسین (ع) را زنده نگه‌داریم.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه