اخبار داغ

هنرمند البرزی:

مرز در هنر، نابودی هنرمند را رقم می‎زند/ ساز ناکوک نهادهای دولتی با نمایشگاه‎های هنری در البرز

مرز در هنر، نابودی هنرمند را رقم می‎زند/ ساز ناکوک نهادهای دولتی با نمایشگاه‎های هنری در البرز
سحر خودسیانی گفت: هنرمند هیچ پشتوانه ای نداشته و در تمامی نهادهای دولتی، هنر جایگاه خاصی ندارد اما در نهادهای خصوصی جایگاه هنرمند بعضا از یک پزشک هم بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"، سحر خودسیانی نقاشی را از سال 1380 آغاز کرد، ابتدا برای تفریح نقاشی می کرد و کم کم نقاشی حس زنده بودن به وی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", تیتریک, تیتریک,

این هنرمند البرزی طی 18 سال فعالیت خود در امر نقاشی، چندین نمایشگاه فردی و گروهی در البرز و تهران بر پا کرده است.

,

"مهرگان" نام نمایشگاه انفرادی نقاشی و طراحی سحر خودسیانی است که از 9 تا 14 شهریور ماه در کرج در حال برگزاری است و با استقبال مردم و هنرمندان روبرو شده است.

,

برپایی این نمایشگاه و دیدار ما از این آثار بهانه ای برای گفتگو با این هنرمند شد، خودسیانی درباره آثارش به خبرنگار "تیتریک" می گوید: نام هنری من phoenix که در زبان فارسی به معنی ققنوس است. علت انتخاب نام انگلیسی، عدم علاقه به زبان فارسی نیست بلکه من اصالتا گرجستانی هستم و برای هنر مرزی نمی دانم. من به گرجی هم که زبان مادری ام هست اسم هنری ام را نگذاشتم. یک زبان بین المللی انتخاب کردم تا بگویم از دید من هیچ مرزی برای هنر وجود ندارد و در باب هنر ما همه در یک کالبد هستیم.

, تیتری, کالبد هستیم., کالبد هستیم.,

وی افزود: "از مداد رنگی و گواش نقاشی را شروع کردم. تا سال۱۳۹۰سیاه قلم، پاستیل گچی هم کار کردم، از سال ۱۳۹۰کار با متریال رنگو روغن را در سبک ریال آغاز کردم."

,

این هنرمند با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۵ کلاسیک کار کردم و از تیره به روشن قلم می زدم، گفت:در این بین با کارهای استاد کرمانشاهی اشنا شدم و تصمیم به تغییر سبک گرفتم. اکنون به سبک ریال امپرسیون کار می کنم.

,

خودسیانی ادامه می دهد: من مجموعه حیوانات را که شامل ۱۲ تابلو در ابعاد بزرگ بود از روی عکس به روش ریال کلاسیک(تیره به روشن) کار کردم که همه کارها اورجینال است و الان ۳ تابلو از این مجموعه را دارم که در نمایشگاه مهرگان به نمایش و فروش گذاشتم.

,

وی افزود:"در نمایشگاه مهرگان مجموعه ای از آثارم که به سبک ریال امپرسیون است، وجود دارد که همه این کارها اصل بوده و دارای شناسنامه است."

, , ,

خود سیانی با تاکید بر اینکه من همیشه از مدل زنده یا عکس کار می کنم و کار کپی مگر برای تحقیق در سبک نقاشی مورد نظر، انجام نمی دهم، تصریح کرد: ابداع سبک در صورت تحقیق و تفحص در آن زمینه کاری بدست می آید که من در مرحله تحقیق هستم و ابداع سبک پروسه ایست که با تحقیق و جستجو به دست می اید.

,

این هنرمند نقاشی، با اشاره به اینکه تابلوهای زیادی کار کردم و اکثر آنها را فروختم، گفت: من با مغز و قلب و دستم کار می کنم.نمی توانم بگویم فقط حسی کار می کنم چون از دید من حسی که در آن تفکری نباشد پوچ و خالی است بنابراین موضوعی کار می کنم مثلا مجموعه مهرگان مجموعه ای از عکس و مدل زنده طبیعت بی جان یا عکس مستند حیوانات است .

,

او معتقد است: همه تابلوهای من پیام دارند. من با بازی رنگ روی تابلوها می خواهم شادی و عشق را در بینندگانم به ارمغان آورم . شادی در این روزها کلمه غریبی شده که من می خوام برای لحظه ای هم شده این را یاداوری کنم که شاد باش.

,

وی با بیان اینکه در کنار نقاشی مینیاتور نوین، ویترای روی چوب و طراحی لوگو انجام می دهم، افزود:"نمونه مینیاتور نوین در نمایشگاه موجود است.ویترای روی چوب در ابعاد بزرگ ابداع خودم است که نتیجه ماهها تحقیق و کارم است نمایشگاهی از کارهای ویترای در اینده نزدیک حتما برگزار می کنم.

,

این هنرمند نقاشی با تاکید بر اینکه برای هنر نباید مرز گذاشت، تصریح کرد: مرز در هنر یعنی نابودی هنرمند. هنر نقاشی یک زبان بین المللی است که اگر بنیاد و علم داشته باشد هر جای کشور یا حتی دنیا خود را بیان می کند.

,

خودسیانی در پایان تاکید کرد: هنرمند هیچ پشتوانه ای ندارد و این ربطی به اداره ارشاد ندارد، در تمامی نهادهای دولتی، هنر جایگاه خاصی ندارد اما در نهادهای خصوصی جایگاه هنرمند از یک پزشک هم بیشتر است، من این موضوع را زمانیکه مشغول تبلیغات نمایشگاه بودم کاملا حس کردم.

,

در ادامه می توانید تصاویر مربوط به نمایشگاه "مهرگان" را مشاهده کنید؛

,

 

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه