اخبار داغ

دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی اعلام کرد

تاثیر چشم گیر اعطای تسهیلات اشتغال پایدار بر کاهش نرخ بیکاری استان/ اعطای بیش از هزار و 600 میلیارد ریال وام ازدواج در استان

تاثیر چشم گیر اعطای تسهیلات اشتغال پایدار بر کاهش نرخ بیکاری استان/ اعطای بیش از هزار و 600 میلیارد ریال وام ازدواج در استان
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی گفت: تاکنون سه هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده که بازخورد اعطای این تسهیلات را در کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان شاهد هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر هدایتی، دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در پایان مرداد ماه امسال منابع 13 بانک دولتی و خصولتی خراسان شمالی به 61 هزار و 66 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته رشد 9.34 درصدی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

هدایتی در ادامه درباره منابع ارزی این 13 بانک نیز بیان کرد: در سال گذشته منابع ارزی این بانک ها 97 میلیارد ریال بود که در پایان مرداد ماه امسال به 175 میلیارد ریال ( معادل 1.7 میلیون دلار) رسید.

,

وی همچنین به مطالبات غیر جاری این 13 بانک نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مطالبات غیر جاری این بانک ها پنج هزار و 907 میلیارد ریال بود که در خرداد ماه امسال این مطالبات به شش هزار و 424 میلیارد ریال است.

,

در عین حال، وی یادآور شد: با توجه به اینکه در تیر و مرداد ماه امسال امهال وام های کشاورزی با تصویب مجلس به بانک ها ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، در خراسان شمالی حدود 500 میلیارد ریال از وام های کشاورزی امهال شدند و اجرای این دستورالعمل موجب شد تا مطالبات غیر جاری این بانک ها به پنج هزار و 742 میلیارد ریال برسد و کاهش سه درصدی در مطالبات غیر جاری این بانک ها رقم بخورد.

,

هدایتی در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان در استان نیز اعلام کرد: در همین راستا، از سال گذشته شش هزار طرح به بانک های کشاورزی، کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک معرفی شدند تا از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اعطا شوند.

,

وی گفت: این بانک های عامل تا به کنون به چهار هزار و 800 طرح مطالعه شده سه هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کردند که 10 درصد از این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و مابقی نیز برای ایجاد اشتغال صرف شدند.

,

وی افزود: از محل اعطای این تسهیلات به متقاضیان در استان تا به کنون هفت هزار و 500 فرصت اشتغال ایجاد شده است.

,

دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی در ادامه به اعلام کاهش نرخ بیکاری استان از 10.4 درصد به 7.9 درصد طی چهار ماه گذشته که از سوی مرکز آمار ایران عنوان شد، اشاره و تصریح کرد: نتایج اعطای تسهیلات اشتغال پایدار در استان و ایجاد هفت هزار و 500 شغل ایجادی را در کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری استان طی چهار ماه گذشته را شاهد هستیم.

,

وی افزود: اعطای تسهیلات یاد شده بر کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تاثیر چشم گیری داشته است.

,

وی در خاتمه درباره اعطای تسهیلات ازدواج قرض الحسنه به زوج های متقاضی در استان نیز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون هزار و 644 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به پنج هزار و 139 فقره پرونده پرداخت شده است که البته هنوز سه هزار پرونده دیگر در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

,

هدایتی خاطر نشان کرد: به هر زوج 30 میلیون تومان تسهیلات ازدواج قرض الحسنه اعطا می شود و در صورتیکه زوجین گواهی ایثارگری داشته باشند تسهیلات اعطایی به هر زوج 60 میلیون تومان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه