اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

توزیع پزشکان در کشور مناسب نیست /تمرکز پزشکان در کلان شهرها

توزیع پزشکان در کشور مناسب نیست /تمرکز پزشکان در کلان شهرها
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع پزشکان در کشور مناسب نیست و این موضوع نیازمند رسیدگی وزارت بهداشت و درمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، خراسان جنوبی استانی مرزی و سومین استان پهناور کشور از نظر وسعت بوده و جمعیت خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور است. این استان طی خشکسالی های چند ساله به شده تحت تاثیر قرار گرفته و استان کم برخورداری به شمار میرود. عمده جمعیت استان در شهرستانهای مرزی ساکن بوده و از حداقل امکانات در حورزه های درمانی و رفاهی برای زندگی برخوردار هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  خراسان جنوبی استانی مرزی و سومین استان پهناور کشور از نظر وسعت بوده و جمعیت خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور است. این استان طی خشکسالی های چند ساله به شده تحت تاثیر قرار گرفته و استان کم برخورداری به شمار میرود. عمده جمعیت استان در شهرستانهای مرزی ساکن بوده و از حداقل امکانات در حورزه های درمانی و رفاهی برای زندگی برخوردار هستند. ,
 
,
با توجه به اینکه وجود مراکز در مانی در استان مرزی خراسان جنوبی ضروری است بسیاری از شهرستانهای خراسان جنوبی مرکز درمانی و بیمارستان مناسبی نداشته و آن تعدادی که مراکز درمانی دارد از حداقل امکانات و نیروی متخصص برخودار است. 
,
 
,
در خراسان‌جنوبی که استان مرزی است و دارای مناطق محروم زیادی بوده وجود پزشک متخصص در استان ضروری بوده و این در حالی است که در خراسان‌جنوبی پزشک متخصص نمی‌ماند و عمده پزشکان پس از اتمام طرح به شهرهای بزرگ می‌روند.
,
 
,
محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه از عدم ماندگاری پزشکان متخصص در استان خبر داد و افزود: 70 درصد دلیل عدم ماندگاری پزشکان در استان به دلیل فراهم نبودن زیر ساختهای مناسب در استان است. 
,
 
,
وی افزود: پزشکی  که وارد استان میشود برای رفت و آمد خود نیاز به راه آهن و پرواز دارد. جاده مناسب و فراهم بودن امکانات رفاهی تفریحی از دیگر خواسته‌های آنها است در حالیکه خراسان جنوبی در این زمینه ها بسیار ضعیف است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: 30 درصد دیگری که دلیل عدم ماندگاری پزشکان متخصص در استان است مربوط به علوم پزشکی بوده و عمده آن در بحث حقوق و مزایا است که دانشگاه دیر پرداخت می‌کند و اینها همه باعث شده پزشکان در استان ماندگاری نداشته باشند.
,
 
,
فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه و عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی گفت: مشکل کمبود پزشک مربوط به ظرفیت پایین پذیرش دانشگاه‌ها است و در حال حاضر امکان تربیت نیروی پزشکی بیشتر توسط دانشگاه‎های علوم پزشکی وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تربیت پزشک باید طوری باشد که کیفیت فدای کمیت نشود، افزود: وزارت بهداشت در زمینه افزایش تعداد پزشکان اعلام کرده که برنامه‌هایی دارد اما اگر همین امروز هم اجرایی شوند، چند سالی زمان لازم است تا نتایج این برنامه‌ها را ببینیم.
,
 
,
عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار این موضوع توزیع پزشکان نیز در کشور مناسب نیست و این موضوع نیازمند رسیدگی وزارت بهداشت و درمان است. 
,
 
,
فلاحتی عنوان کرد: متاسفانه وزارت بهداشت در ارتباط با میزان نیاز کشور به پزشک اطلاعاتی به مجلس ارائه نکرده و آنچه که مشهود است تمرکز پزشکان متخصص در حال حاضر در شهرهای تهران ، مشهد و شیراز است و سایر مناطق پزشک عمومی و متخصص کافی را ندارند.
,
 
,
وی درخصوص دلایل وزارت بهداشت برای جلوگیری از افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی، گفت: وزارت بهداشت مدعی آن است که دانشگاه‌هایی که زیر نظر وزارت بهداشت نیستند، صلاحیت‌های لازم برای تربیت و جذب پزشک را ندارند. ما در مجلس معتقدیم سایر دانشگاه‌ها هم توان تربیت پزشک را دارند اما باید خود را به استانداردهای مد نظر وزارت بهداشت برسانند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه