اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران:

امام راحل به تأسی از امام حسین(ع) برای احیا اسلام قیام کرد/ هدف اباعبدالله(ع) اصلاح جامعه و مبارزه با طاغوت بود

امام راحل به تأسی از امام حسین(ع) برای احیا اسلام قیام کرد/ هدف اباعبدالله(ع) اصلاح جامعه و مبارزه با طاغوت بود
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: سیدالشهدا علیه السلام برای شهادت و تشکیل حکوت قیام نکرد؛ پیام عاشورا این است که برای بقای اسلام اگر راهی جز شهادت نداشته باشد باید قیام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان با تأکید بر اینکه هدف اباعبدالله علیه السلام از قیام، اصلاح انحراف انسان از مسیر اسلام، مبارزه با فساد طاغوت و طغیان بنی امیه بود، گفت: پس از پیامبر (ص) کسی امر به معروف و نهی از منکر نمی کرد و جلوی انحرافات گرفته نمی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، دعوت جهانی به سیره پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام تصمیم به امر به معروف و نهی از منکر گرفتند و اباعبدالله علیه السلام در تلاش بودند تا سیره حضرت امیر المومنین علیه السلام زنده شود؛ چرا که مسیر امام علی علیه السلام با پیامبر اسلام(ص) یکی است.

,

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کرد: امام حسین علیه السلام هدفشان امر به معروف و نهی از منکر بود و ضرر جانی و مالی برای ایشان در این مسیر مهم نبود.

,

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشی از اباعبدالله علیه السلام ابراز کرد: ایشان در مدینه بیان کردند پایان امر به معروف و نهی از منکر من مرگ است و هر کس که آماده است بیاید.

,

وی با اشاره به اینکه عملیات کربلا پنج همانند عاشورا بود و شهدا برای باقی ماندن اسلام و انقلاب جنگیدند و در این مسیر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: سیدالشهدا علیه السلام برای شهادت و تشکیل حکوت قیام نکرد؛ پیام عاشورا این است که برای بقای اسلام اگر راهی جز شهادت نداشته باشد باید قیام کنیم.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی با بیان اینکه در زمان امام حسین علیه السلام فساد به اوج خود رسیده بود، گفت: اقدامات سیدالشهدا علیه السلام برای اولین بار در تاریخ اسلام صورت گرفت.

,

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: در زمان تبعید امام راحل پیام دادند که مردم قیام کنند حتی اگر جانشان در خطر است؛ دلیل این امر این بود که اسلام در خطر بود.

,

این مقام مسئول ادامه داد: امام خمینی(ره) بدون در نظر گرفتن ضرر به جان و مال خود و مردم قیام کرد چرا که بقای اسلام از همه چیز مهم‌تر است.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی در پایان با تأکید بر اینکه خداوند با ماست و ملت ما نباید بترسند، خاطرنشان کرد: ایستادگی در این مسیر همراه با سختی است؛ همان گونه که در دوران جنگ تحمیلی از جان خود گذشتیم اما سرانجام پیروز شدیم؛ چرا که خدا با ما بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه