اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

باید از ظرفیت عظیم محرم برای رفع نیاز های اجتماعی استفاده کرد

باید از ظرفیت عظیم محرم برای رفع نیاز های اجتماعی استفاده کرد
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مکتب کربلا درس های مورد نیاز جامعه را ارائه می دهد ، گفت: کلمات و عبارت ها و سخنرانی های امام حسین(ع) برای تمام تاریخ است پس باید از ظرفیت عظیم محرم و عزاداری ها برای رفع نیاز های اجتماعی جامعه استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به استفاده از ظرفیت محرم در اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی ، اظهار داشت: ایام ماه محرم که در طول سال مردم  آن را به عنوان یک دهه حماسه می شناسند به‌صورت یک مکتب به ما ارائه شده است.

وی ادامه داد:  محرم و عاشورا و کربلا با نگاه مکتب و دانشگاه درس سازی که انسان ها باید درس خود را از آنجا بگیرند به صورت برجسته موضوعات موردنیاز افراد و جامعه را به انسان ارائه می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله فهم و بکاری گیری درس های کربلا است، گفت: نگاه ای که بعضی به واقعه کربلا و عاشورا به صورت محدود دارند توسط جامعه شناسان و تاریخ نویسان باطل شناخته شده است چرا که ما می توانیم درس ها و معارف کربلا را برای زمان های متفاوت بکار بگیریم.

وی اضافه کرد: بعد از فهم و بکارگیری درس های عاشورا باید مسئله عاشورا را با مسائل روز زمان خود تطبیق بدهیم.

حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه درس های واقعه عاشور این ظرفیت را دارد که در هر زمان و مکانی ارائه شود، تصریح کرد: امروز در بحث امر به معروف و نهی از منکر اگر از مکتب امام حسین(ع) درس بگیریم همین موضوع تأثیر شگرفی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسئله پیروی از حق یک مسئله اجتماعی است که همه در مسائل خرد و کلان به دنبال آن باشند، مسئله عزت خواهی که جزء مسائل اجتماعی است و امروز جامعه ما به آن نیاز دارد ، درس های کربلا و عمق مباحث کربلا در همین مباحث است.

این استاد حوزه ابراز داشت:  این است که می گوئیم دستگاه امام حسین(ع) علاوه بر افراد، جامعه متعالی نیز تربیت می کند ؛ جامعه متعالی یعنی اینکه همه وظیفه شناس باشند نسبت به امور و وظایفی که باید انجام دهند.

وی عنوان داشت: کلمات و عبارت ها و سخنرانی های امام حسین برای تمام تاریخ است.

حجت الاسلام بنیادی گفت: وقتی این بیان با آن عمق برای همه افراد ارائه شده است می توانیم از این ظرفیت عظیم محرم و عزاداری را برای نیاز های اجتماعی امروز بکار بگیریم و بهترین منبع شناخت معارف دین و بکاری گیری آن‌ها واقعه کربلا و عاشورا است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه