اخبار داغ

کارشناس مذهبی :

بالاترین آزمایش و ابتلاء مومن نسبت به امام زمانش است

بالاترین آزمایش و ابتلاء مومن نسبت به امام زمانش است
کارشناس مذهبی در شب سوم محرم در هیئت حسین جان گفت: بالاترین آزمایش و ابتلا مومن نسبت به امام زمانش است. مردم مدینه بر امام حسین(ع) مبتلا شدند و مردم کوفه نیز در این امتحان روسیاه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی پورصبح امروز در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: قرآن کتاب اسرار عالم است، پاسخ خیلی از سوالات ما در زندگی روشن و شفاف در قرآن آمده است و بسیاری از گره‌های زندگی ما با یک آیه از قرآن قابل حل شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: قرآن کریم برای ما قداست دارد، اما درحد کتابی که باید زندگی‌هایمان را تنظیم کند آن را جدی نگرفته ایم. یک نمونه آن آیه "الذی خلق الموت و الحیاه لیبلوکم ایکم احسن عملا" است که می‌فرماید دنیا عرصه امتحان است نه خوش گذشتن.

,

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: اگر بگوییم چرا ما عاشقان حسین(ع) آزمایش می‌شویم، پاسخ این است که شما که گریه کن او هستید؛ ندیدید چطور او مبتلا شد؟ اعظم مصیبت برای نورچشمی خداست.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید مومن از چهار خصلت جدا نیست، همسایه ای که او را اذیت می‌کند، شیطانی که او را گمراه می‌کند، منافقی دنبال اوست یا شخصی که به او حسودی می‌کند.

,
,
,

 

,

هادی پور بیان کرد: مومن هرچه ایمانش بالاتر می‌رود بلاهای او بیشتر می‌شود، حدیث امام صادق علیه السلام است که حضرت امام در کتاب شرح چهل حدیث خود آن را شرح می‌دهد و می‌فرماید خداوند برعکس ما دنیا و اخرت را باهم می‌بیند و می‌خواهد بنده اش را تربیت کند تا زندگی آخرت سعادتمندانه داشته باشد. حب دنیا و حب خدا در یک دل جا نمی‌شود؛ با آمدن بلا دنیا از چشم مومن می‌افتد، حب دنیا از قلبش می‌رود و حب الله جای آن را می‌گیرد.

,

وی عنوان کرد: بالاترین آزمایش و ابتلا مومن ابتلا به امامش است. مردم مدینه بر امام حسین(ع) مبتلا شدند و مردم کوفه نیز در این امتحان روسیاه شدند.

,

این کارشناس دینی ابراز کرد: مردم مدینه دیر متوجه امتحان الهی و سخنان سیدالشهدا شدند و یکسال بعد به رهبری عبدالله بن حنظله حتی علیه یزید قیام هم کردند و خونشان ریخته شد اما فایده ای نداشت. گاهی اوقات عمل به‌هنگام لازم است و دیر فهمیدن و به موقع امام را یاری نکردن هم جرم است.

,

وی گفت: امیرالمونین می‌فرمایند:"کسی که وقت یاری امامش خواب باشد، زیر لگد دشمنش از خواب بیدار می‌شود" که مردم مدینه اینطور شدند.

,

هادی پور افزود: بصیرت یعنی تشخیص به موقع وظیفه و عمل بهنگام؛ خداوند در قرآن می‌فرماید آیا مردم فکر کردند همین که گفتند ما ایمان آوردیم رهایشان می‌کنیم و دیگر آزمایش نمی‌شوند؟

,

 

,

وی با بیان اینکه حب حسین کافی نیست؛ مردم کوفه هم حسین(ع) را دوست داشتند، اذعان کرد: در مجلس امام حسین(ع) باید آماده امتحان الهی شویم و مثل حبیب بن مظاهر پلی رکاب امام قرار بگیریم. امروز ما درحال امتحان شدن به مهدی فاطمه هستیم، غربت بالاتر از اینکه هزار و صد و اندی سال است به دور از شیعیانش زندگی می‌کند؟

,

این کارشناس دینی عنوان کرد: امروز حرف ما این است چند سال دیگر گریه کنیم تا آماده ظهور شویم؟ هرکس لیاقت از خود نشان بدهد، دغدغه داشته باشد و تماشاچی نباشد، پای رکاب امامش خدمت می‌کند.

,

وی در پایان گفت: خدانکند عمری گریه کن حسین(ع) باشیم ولی برای غربت پسرش مهدی فاطمه حاضر نشویم کمی از خود مایه بگذاریم؛ نگویید کار دارم که کوفیان هم کار داشتند و نیامدند. طوری زندگی کنیم که هروقت آقا خواست بتوانیم لبیک بگوییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه