اخبار داغ

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:

اجرای طرح «نذر خون عاشورایی» در خراسان رضوی/ با کمبود شدید گروه‌های خونی منفی مواجه هستیم

اجرای طرح «نذر خون عاشورایی» در خراسان رضوی/ با کمبود شدید گروه‌های خونی منفی مواجه هستیم
حمیدرضا اسلامی گفت: بیشترین نیاز ما به گروه‌های خونی منفی است، اما نیاز ما محدود به یک گروه خونی خاص نیست زیرا به نسبت فراوانی یک گروه خونی در جامعه میزان مصرف آن نیز به همان نسبت بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا اسلامی، مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: سازمان انتقال خون یک سازمان عام‌المنفعه است که وظیفه تأمین خون 60 بیمارستان و مراکز درمانی خراسان رضوی را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان نگهداری خون حدود یک ماه است، افزود: برای تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، نیازمند اهدای خون مداوم مردم هستیم و باید در ذخایر خونی خود را در یک میانگینی نگه داریم.

,

اسلامی تصریح کرد: در روزهای بسیار گرم و بسیار سرد سال شاهد کاهش اهدای خون در استان هستیم، از این رو در شهریور ماه شاهد کاهش اهدای خون بودیم و از طرف دیگر شاهد بالارفتن حجم عمل‌های جراحی در شهریورماه هستیم که این عوامل باعث افت شدید ذخایر خون در استان شده است.

,

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه طی 3 سال گذشته 3000 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شده است، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های خراسان رضوی افزوده شده است اما بودجه سازمان انتقال خون افزوده نشده است و این امر باعث شده تا برای تأمین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها با دشواری مواجه شویم.

,

وی ادامه داد: شروع ماه محرم همیشه برای ما نجات‌بخش بوده است و مردم به تأسی از امام حسین(ع) اقدام به اهدای خون می‌کنند و در ایام عاشورا و تاسوعا این امر از شدت و هدت بیشتری برخوردار است.

,

اسلامی با بیان اینکه شعار امسال ما در خصوص طرح نذر خون عاشورایی، شعار«نذر امسال من، نجات جان انسان‌ها» است، خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهیم اهدای خونشان را محدود به دو روز عاشورا و تاسوعا نکنند زیرا ما نیازمند اهدای خون مداوم در تمام طول سال هستیم.

,

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: از تمام رسانه‌ها درخواست داریم تا با اطلاع رسانی دقیق و تبیین ضرورت اهدای خون مداوم در تمام طول سال، مردم را به این اقدام خدا پسندانه دعوت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز ما به گروه‌های خونی منفی است، افزود: نیاز ما محدود به یک گروه خونی خاص نیست و زیرا به نسبت فراوانی یک گروه خونی در جامعه میزان مصرف آن نیز به همان نسبت بیشتر است.

,

اسلامی ادامه داد: خوشبختانه 54 درصد اهداکنندگان ما که حدود 77 هزار نفر در سطح استان خراسان رضوی، اهداکنندگان مستمر هستند و نیازمند این هستیم تا این تعداد بالاتر برود تا با مشکلات ناگهانی تأمین خون کمتر مواجه شویم.

,

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در پایان با انتقاد از عدم همکاری شرکت‌های مخابراتی برای ارسال رایگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی به مردم جهت تشویق آن‌ها به اهدای خون، تصریح کرد: علی‌رغم درخواست چندباره سازمان انتقال خون جهت رایگان شدن پیامک‌های اطلاع‌رسانی به اهداکنندگان، اما با این درخواست موافقت نشده است و این امر باعث فشار مالی قابل‌توجهی به سازمان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه