اخبار داغ

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

"خشونت" در صدر آسیب‌های اجتماعی مدارس قرار دارد/ دانش آموزان استان در گروه پاک‌ترین دانش آموزان کشور

"خشونت" در صدر آسیب‌های اجتماعی مدارس قرار دارد/ دانش آموزان استان در گروه پاک‌ترین دانش آموزان کشور
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی "خشونت" را صدر نشین آسیب های اجتماعی موجود در مدارس استان برشمرد و گفت: این آسیب مختص جامعه دانش آموزی نیست بلکه شامل بخش زیادی از سایر اقشار نیز هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس سرایدار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک قرار گرفتن در معرض خطر اعتیاد و سومصرف مواد را یکی از آسیب های اجتماعی خواند که دانش آموزان را تهدید می کند، افزود: دانش آموزان در معرض خطر بیشتر در حواشی شهر زندگی می کنند که با توجه به تمرکز جمعیتی در حاشیه شهر، آمار مدارس در این محلات نسبت به سایر نقاط شهری بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عباس سرایدار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک, عصراترک,  قرار گرفتن در معرض خطر اعتیاد و سومصرف مواد را یکی از آسیب های اجتماعی خواند که دانش آموزان را تهدید می کند، افزود: دانش آموزان در معرض خطر بیشتر در حواشی شهر زندگی می کنند که با توجه به تمرکز جمعیتی در حاشیه شهر، آمار مدارس در این محلات نسبت به سایر نقاط شهری بیشتر است.,


سرایدار با اشاره به اینکه والدین درگیر با اعتیاد و سایر مشکلات اجتماعی می توانند برای فرزندانشان پرخطر باشند، که این موضوع خارج از حیطه وظایف مدارس نسبت به دانش آموزان است، افزود:  فرزندان محصل این نوع خانواده ها بعد از ورود به مدرسه می توانند الگویی برای سایر همسالان خود باشند و بر رفتارهایشان تاثیر بگذارند.

,
,


رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: ماده مخدر "بی تی" که خانواده به دلیل عدم آگاهی لازم به راحتی از کنار آن می گذرد، مسئله پرخطری برای دانش آموزان است.

,
,


این مقام مسئول گفت: این ماده مخدر با اسم های چون پان پراگ، پان اسنفناح، ملبان زبل، راجا، تایتانیک، نسوار، پان عربی، چاآیا و ... و در بسته بندی های زیبا، شکیل و جذاب با عکس‌هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا پرتقال، لیمو و ... تحت عنوان هایی چون خوشبو کننده دهان وارد کشور می‌شود.

,
,


وی ادامه داد: قیمت ارزان  و بسته بندی متنوع موجب گسترش مصرف این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان خردسال و نوجوان شده است.

,
,


سرایدار افزود: مواد اولیه این محصول خطرناک تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه های معطر، ساخارین(ماده بسیار سرطان‌زا) و سرخوشی ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگری چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان‌گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است.

,
,


وی گفت: جهت جمع آوری این ماده مخدر توسط آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و دادگستری طرحهایی انجام شده، ولی باتوجه به فروش بالایی که دارد و فرهنگ اشتباهی که رایج شده باز هم به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

,
,


این مقام مسئول طلاق والدین را نیز از دیگر آسیب های اجتماعی پرخطر برای دانش آموز خواند و ادامه داد: طلاق عاطفی موضوع پنهانی است که امروز بین خانواده ها رخ می دهد و والدین در نقش هم خانه با هم زندگی می کنند و این ارتباطات سرد بر رفتار فرزند تاثیرات مخربی را خواهد داشت.

,
,


وی با بیان اینکه فضای مجازی آسیب دیگری است که جامعه آماری بالایی را در سنین و گروه های مختلف درگیر کرده ، ادامه داد: متاسفانه در استفاده از فضای مجازی حریم ها برداشته شده ودر قالب فضای مجازی هر مطلبی بیان می شود در حالی که در پس پرده آن دنیای واقعی وجود دارد و ارتباطات فضای مجازی در فضای واقعی نیز نمود پیدا می کند و تهدیداتش را به دنبال دارد.

,
,

 

,

دانش آموزان استان در گروه پاک ترین دانش آموزان کشور

, دانش آموزان استان در گروه پاک ترین دانش آموزان کشور, دانش آموزان استان در گروه پاک ترین دانش آموزان کشور,


سرایدار با بیان این نکته که همه دانش آموزان در قالب های مختلف در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، گفت: نقش خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی قابل توجه است، والدین زمان بیشتری را برای ارتباط برقرار کردن با فرزند بگذارند و محیطی آرام و امن در خانواده ایجاد کنند می تواند بخش زیادی از این آسیب ها را کاهش دهد.

,
,


رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی یادآور شد: براساس آمار رسمی کشور گفتگوی بین اعضای خانواده ها به 20 دقیقه رسیده است و این گسست ارتباط بین اعضای خانواده نگران کننده و زنگ خطر محسوب می شود.

,
,


وی اضافه کرد: سه سال از راه اندازی  سامانه پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی دانش آموزان به صورت سراسری در کشور می گذرد و همه مدیران مدارس موظف هستند تا آسیب های موجود در مدارسشان را به صورت تفکیکی در این سامانه به ثبت برسانند.

,
,


سرایدار گفت: طبق اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور براساس تحقیقات میدانی  دانش آموزان خراسان شمالی در گروه پاک ترین دانش آموزان کشور قرار دارند.

,
,


وی بیان داشت: همچنین با برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان آگاهی و شناخت از این مسائل افزایش پیدا می کند.

,
,


سرایدار خاطر نشان کرد: پنج سال گذشته در خراسان شمالی اطلس آسیب های اجتماعی جمع آوری شد که به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد، فقط در حوزه دختران آسیب ها به صورت جامع شناسایی و کارگاه های آموزشی برگزار شد.

,
,

 

,

عدم هماهنگی دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی 

, عدم هماهنگی دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی , عدم هماهنگی دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ,


این مقام مسئول عنوان کرد: مشاوران مختص به گروه تحصیلی متوسطه اول هستند در حالی که به تصور اشتباه آنها را مربوط به تمامی رده ها می دانند ، همچنین این مشاوران بیشتر در رابطه با مباحث تحصیلی می توانند برای دانش آموزان هدایتگری داشته باشند.

,
,


وی یادآور شد: در صورت نیاز مشاوران در اداره مراقبت در برابر  آسیب های اجتماعی آموزش داده می شوند تا توانایی برگزاری کلاس های پیشگیری را برای والدین و دانش آموزان داشته باشند.

,
,


سرایدار عدم هماهنگی دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی بزرگترین مشکلات پیش رو در جهت کاهش آسیب ها خواند و گفت: فرمانده واحدی در کل استان وجود ندارد که بتواند هماهنگی بین دستگاهی را ایجاد و از اجرای امورات موازی پیشگیری کند که هم پوشش بالاتری را در بر گیرد و هم اینکه به نتیجه مطلوب برسد.

,
,


وی گفت: همچنین عدم همراهی غالب خانواده ها به یک مشکل در بحث کاهش معضلات اجتماعی تبدیل شده که  تربیت را به صورت ویژه به آموزش و پرورش سپرده اند، در صورتی که کافی نیست و مستلزم ارتباط بین خانواده ها و فرزندانش است.

,
,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه