اخبار داغ

آیت‌الله عباس کعبی:

نقشه دشمن، جمهوری اسلامی بدون ‌ولایت فقیه است/ تمدن نوین اسلامی با برپایی عدالت محقق می‌شود

نقشه دشمن، جمهوری اسلامی بدون ‌ولایت فقیه است/ تمدن نوین اسلامی با برپایی عدالت محقق می‌شود
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن طراحی کرده بود که جمهوری اسلامی بدون ‌ولایت فقیه و اسلام شود و فقط قدرت آن باقی بماند لذا باید در برابر فتنه‌گری دشمن ایستادگی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان، ظهر امروز در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضایی کشور که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد، با بیان اینکه معاویه قصد داشت نظام ولایت را با نظام خلافت و پادشاهی منحرف سازد، گفت: نتیجه این اقدام معاویه، اسلام‌زدایی و تشکیل امپراطوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: امام حسین (ع) میان عافیت‌طلبی و شهادت باید یکی را انتخاب می‌کرد چرا که با اقدامات بنی‌امیه تنها پوسته‌ای از اسلام باقی می‌ماند.

,

رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان در ادامه بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و با روحیه شهادت‌طلبی از باورها و ارزش‌های دینی دفاع کرد.

,

وی با تأکید بر ایستادگی در برابر فتنه‌گری دشمن، اظهار کرد: دشمن طراحی کرده بود که جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه و اسلام شود؛ از همین رو ضروری است در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

,

آیت‌الله کعبی بیان کرد: در مورد واقعه کربلا چند دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاه اول اقدام برای تشکیل حکومت است که در برخی کتب از آن یاد شده است و دیدگاه دوم نگاه اسطوره‌ای به کربلا و جنبه غیبی آن است که در کتاب «شهید آگاه» از آیت‌الله بروجردی، به‌صورت کامل به تبیین آن پرداخته شده است.

,

وی با اشاره به دیدگاه بعدی که در مورد واقعه کربلا وجود دارد، افزود: دیدگاه بعدی که در کتاب «حماسه حسینی» از شهید مرتضی مطهری آمده، جنبه امربه‌معروف و نهی از منکر آن واقعه است.

,

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان دیدگاه ولی‌فقیه در این خصوص، تصریح کرد: نظر رهبری در مورد دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها فرض بین هدف و نتیجه است؛ نتیجه‌ای که مترتب بر نهضت کربلا بود و سرانجام آن یا حکومت بود و یا شهادت برای تحقق اهداف.

,

رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان هدف از نهضت سیدالشهدا (ع) را احیای اسلام ناب محمدی دانست و ابراز کرد: در برشی انحرافی از تاریخ، نظام ولایت به نظام خلافت تبدیل شد؛ همچنین در زمان معاویه نیز نظام خلافت به پادشاهی مطلق با حفظ ظواهر اسلام تبدیل شد. در دوران امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، معاویه تلاش بسیاری برای تحکیم نظام پادشاهی خود کرد و این باعث شد تا یزید با تهدید و تزویر، ولیعهد شود تا برنامه خود که حذف اسلام بود را اجرایی کند.

,

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه از آغاز تا پایان آفرینش، اراده الهی بر این بنا بوده که امام حسین (ع) به این روش شهید شود تا اسلام زنده بماند، افزود: باید از همه ظرفیت‌های خود با روحیه جهاد و حق‌طلبی استفاده کنیم؛ همان‌طور که سرورمان حتی از زندگی و فرزندان خود گذشت.

,

وی با تأکید بر اینکه دشمن نیز نقشه‌های شومی برای تبدیل نظام جمهوری اسلامی به یک نظام جمهوری بی‌محتوا دارد، اظهار کرد: آنان می‌خواهند جایگاه ایران را به یک جایگاه تشریفاتی همانند ملکه انگلستان تبدیل کنند؛ اما ولایت‌فقیه این اجازه را به آنان نداده است.

,

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مرحله بعد، دشمن خواهان جمهوری اسلامی بدون ولایت‌فقیه است و در مرحله بعد از آن، جمهوری بدون اسلام که فقط قدرت بماند و با توجه به نفوذ آنان در لایه‌های مختلف، اگر اقدامات جریان‌های مؤمن و انقلابی در سطوح متفاوت نبود، دشمن برنامه‌های خود را عملی می‌کرد.

,

رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان، با بیان اینکه جهاد حقوقی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد در بسیج حقوق‌دانان مبتنی بر ظرفیت شناسی است، گفت: باید توانمندی و امکانات را بشناسیم و سپس مطالبه گر حق و عدالت باشیم.

,

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه برای ظرفیت شناسی باید رسالت خود را مشخص کنیم، اظهار کرد: رسالت ما قطعاً در تحول نظام حقوقی کشور در جهت تحقق حاکمیت دین و برپایی عدالت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود. کشور به تحول در بسیاری از عرصه‌ها نیاز دارد.

,

وی ادامه داد: کشور ما نیازمند سیستم حقوقی مستقلی است که ساختار و محتوایش برگرفته از نظام جمهوری اسلامی باشد. دامنه تأثیر بسیج حقوق‌دانان، باید به‌صورت ملموس در دستگاه قضا، دانشگاه‌ها و مراکز حقوقی مشاهده شود.

,

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، معنای جهاد را هزینه دادن بیان کرده و ابراز کرد: باید پای تکلیف خود بایستیم و برای آن هزینه پرداخت کنیم. باید اجرای عدالت، مبارزه با فساد و… را از خودمان شروع کنیم.

,

تصریح کرد: ساختارسازی، سامان‌دهی حقوق‌دانان، شناخت رسالت، تولید محتوای حقوقی، تحول در نظام آموزشی و تربیتی کشور، تأثیرگذاری حقوقی و انقلابی در قوه قضاییه و… باید ازجمله اهداف ما در سازمان بسیج حقوق‌دانان باشد.

,

آیت‌الله کعبی با طرح این سؤال که چرا باید عدالت‌خواه باشیم و چه راه‌هایی برای تحقق آن وجود دارد، عنوان کرد: فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی، تحقق عدالت است. اگر نظام با عدالت فاصله بگیرد، محتوای انقلاب آسیب خواهد دید.

,

وی ضمن بیان اینکه عدالت، راز ماندگاری هر نظامی است، گفت: شاخص انقلاب اسلامی عدالت و مبارزه با ظلم، رفع محرومیت و پیشرفت است؛ همه این موارد می‌تواند پاسخ چرایی عدالت‌خواهی باشد.

,

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه راه تحقق عدالت، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است، ابراز کرد: دولت احمدی‌نژاد بر اساس گفتمانی که رهبری در مورد مبارزه با فقر، فساد و تبعیض تشکیل دادند، ایجاد شد؛ لذا هنوز باوجود گذشت سالیان بسیار، این گفتمان زنده است.

,

رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان با تأکید بر اینکه سلامت اداری در هر نهادی اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در مبارزه با فساد، کوتاهی معنایی ندارد و اینکه بگوییم مصلحت چیزی را ایجاب می‌کند خودش نوعی تبعیض در مبارزه با فساد است.

,

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه عدالت‌خواهی راه‌های مختلفی دارد، افزود: انجام کار تحقیقاتی و مطالعاتی، گفتمان‌سازی، اصلاح فرهنگ عمومی، اصلاح سیاست‌ها و خط و مشی کلی کشور و تذکر به مسئولان، ازجمله راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن، عدالت‌‎خواهی کرد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه