اخبار داغ

رئیس بانک مرکزی انگلیس تحلیل می‎کند؛

نقشِ ذخیره جهانیِ دلار آمریکا باید خاتمه پیدا کند/ با حذف دلار، ترامپ به قعر کتاب‎های تاریخی می‎رود

نقشِ ذخیره جهانیِ دلار آمریکا باید خاتمه پیدا کند/ با حذف دلار، ترامپ به قعر کتاب‎های تاریخی می‎رود
صندوق بین‎المللی پول باید در آگاهی از سیاست‎های داخلی و مرزی، جمع‎آوری منابع در این صندوق و توزیع هزینه‎ها بین 189 کشور عضو نقش مهمی ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ گروه رسانه ای بین المللی گلوبال‌ریسرچ با طرح این سؤال که آیا بانک فدرال رزرو آماده افول دلار است؟ نوشت، اظهارات و اقدامات غیر معمول از سوی رئیس بانک انگلیس و دیگر بانکداری مرکزی به شدت نشان می دهد که سناریوی بسیار ترسناکی برای خاتمه دادن به نقش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

طی این فرآیند، بانک فدرال رزرو عمدا رکود اقتصادی نمایشی را راه می اندازد. اگر این سناریو واقعا طی ماه های آتی گسترش یابد، دونالد ترامپ به عنوان "هِربِرت هووِر" دوم به قعر کتاب های تاریخی می رود و اقتصاد جهان به سوی بدترین فروپاشی سوق می یابد.

,

 

,

, ,

 

,

در اینجا به برخی عناصر که ارزش تفکر دارند می پردازیم:

,

روز 23 آگوست سال جاری (2019) "مارک کارنی" رئیسِ در شرف بازنشستگی بانک بسیار ویژه انگلیس، سخنرانی قابل توجهی را در جلسه سالانه اخیر بانکداران مرکزی و نخبگان مالی در جکسون هول وایومینگ (Jackson Hole Wyoming) ارائه داد.

,

خطابه 23 صفحه ای برای همکاران بانکدار مرکزی و محارم مالی به وضوح سیگنال بزرگی درباره اینکه مقاماتی که بانک های مرکزی جهان را اداره می کنند کجا هستند، است.

,

کارنی با اشاره به سیستم ذخیره دلار پس از سال 1944 نقص های آشکار را بیان می کند: "بی ثباتی عدم تقارن در سیستم پولی و مالی بین المللی (IMFS) در حال رشد است. وقتی اقتصاد جهانی مجددا مرتب می شود، دلار آمریکا به اندازه زمانی که سیستم برِتون وودز (Bretton Woods) فروپاشید، مهم است."

,

وی صراحتا گفت: "در بلندمدت، نیاز به تغییر بازی داریم. خطرها ساختمان و ساختار هستند."

,

 

,

, ,

 

,

آنچه وی بعدا برای طرح کلی تشریح کرد، طرح قابل توجه و مفصلِ دگرگونی سفارش دلار برای بانک مرکزی جهانی و به نوعی یک تغییر انقلابی است.

,

کارنی با بیان این واقعیت که چین به عنوان یک کشور پیشروی تجاری جهانی، کاندید بدیهی برای جایگزینی دلار است، یادآور شد: "برای اینکه رِنمینبی (واحد ارزی چین) به یک ارز جهانی تبدیل شود، چیزهای بیشتری مانند جنگ ها و رکودها مورد نیاز است. بعلاوه، تاریخ می آموزد که تحول به سمت یک ارز ذخیره جهانیِ جدید ممکن است به آرامی پیش نرود."

,

آنچه کارنی به منظور جایگزینی نقش سلطه دلار سریع تر درمی یابد، سیستم پولی جدید بر پایه صندوق بین المللی پول (IMF) است.

,

وی اعلام کرد: "در حالی که ممکن است ظهور رِنمینبی با گذشت زمان، دومین و بهترین راه حلِ مشکلات فعلی با صندوق بین المللی پول را ارائه دهد، اولین و بهترین راه، ایجاد یک سیستم چند قطبی است. مزیت اصلی سیستم چند قطبی IMF، گوناگونی (تنوع) است. وقتی تغییر میسر شود، نباید هژمونی یک ارز را با ارز دیگر مبادله کند. هر سیستم تک قطبی برای دنیای چند قطبی نامناسب است."

,

رئیس بانک مرکزی انگلیس پیشنهاد می دهد که IMF با "حق برداشت ویژه ارز چندگانه" (سبدی با 5 ارزِ دلار، پوند، یِن، یورو و حالا رِنمینبی) باید در آگاهی از سیاست های داخلی و مرزی، جمع آوری منابع در صندوق بین المللی پول و توزیع هزینه ها بین 189 کشور عضو نقش مهمی ایفا کند.

,

وی به عنوان هسته سیستم پولی جدید، افزایش 3 برابری (3 تریلیون دلار) وجوه صندوق بین المللی پول و نظارت این صندوق بر ایجاد زیرساخت های پرداخت جدید بر پایه "سکه ثابت" (stablecoin) بین المللی را پیشنهاد می دهد.

,

کارنی در سخنرانی خود گفت که نقشِ ذخیره جهانیِ دلار آمریکا باید خاتمه بیابد. باید دلار را با برخی از اشکالِ حق برداشت ویژه ی صندوق بین المللی پول بر پایه ذخیره ارز چندگانه جایگزین کرد.

,

این امر نهایتا به نوبه خود مبتنی بر پول دیجیتال موسوم به ارزهای بلاک‌چِین است. چنین ارزهایی اشتباه نمی کنند، زیرا به طور کامل از سوی مقامات بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول کنترل می شوند.

,

این امر مستلزم حذف تمام پول های نقد به نفع پول دیجیتال که خرج کردنِ هر سِنت آن می تواند توسط دولت کنترل شود، است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه