اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست رشتخوار خبر داد:

مشاهده پرنده نادر کرکس مصری کوچک در رشتخوار+عکس

مشاهده پرنده نادر کرکس مصری کوچک در رشتخوار+عکس
رئیس محیط زیست شهرستان رشتخوار گفت: در پنجمین بار از ثبت و مشاهده پرندگان نادر و در خطر انقراض، اینبار پرنده در خطر انقراض کرکس مصری کوچک توسط محیط بانان شهرستان رشتخوار در منطقه پیشنهادی دشت هزار راه این شهرستان ثبت و تصویر برداری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد گلچین رئیس اداره محیط زیست شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ در رابطه با مشاهده پرنده نادر در خطر انقراض کرکس مصری در محیط زیست این شهرستان گفت: در پنجمین بار از ثبت و مشاهده پرندگان نادر و در خطر انقراض، اینبار پرنده در خطر انقراض کرکس مصری کوچک توسط محیط بانان شهرستان رشتخوار در منطقه پیشنهادی دشت هزار راه این شهرستان ثبت و تصویر برداری شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیست‌گاه این پرنده از جنوب غربی اروپا و شمال آفریقا تا هند است و در ایران نیز یافت می‌شود، افزود: این پرنده یک گونه در معرض خطر انقراض از تیرهٔ عقابیان و تنها عضو سرده Neophron است.

گلچین یادآور شد: کرکس مصری یا همان کرکس کوچک بین 53 تا 65 سانتی‌متر قد دارد.، این پرنده از خانواده لاشخوری کوچک و سیاه و سفید که از سایر لاشخورها کوچکتر است، طرح بدن این پرنده در حال پرواز با بال‌های دراز، مستقیم و نوک‌تیز به رنگ سیاه و سفید و دم سه‌گوش سفید مشخص است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رشتخوار در ادامه، و در توضیحات بیشتر در ابطه با این پرنده نادراظهار داشت: کرکس مصری از نزدیک ترین گونه به هماست که از ابزاری خاص برای شکار استفاده می‌کند. این گونه برای شکستن تخم‌های سایر پرندگان بزرگ مانند هوبره یا شترمرغ از سنگ بهره می‌گیرد.

تا کنون 5 بهله پرنده نادر در منطقه دشت هزار شهرستان رشتخوار مشاهده شده است، که در همین راستا و با توجه به ظرفیت موجود در این منطقه، پیشنهاد قرار گرفتن دشت هزار راه این شهرستان به عنوان مناطق حفاظت شده به اداره کل محیط زیست استان نیز داده شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه