اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:

حضرت زینب(س) پیام رسان واقعه کربلا بود/ نقش بانوان در دفاع مقدس بی نظیر است

حضرت زینب(س) پیام رسان واقعه کربلا بود/ نقش بانوان در دفاع مقدس بی نظیر است
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه حضرت زینب(س) پیام رسان واقعه کربلا بود، گفت: این بانوی بزرگوار نقش عظیمی در نهضت عاشورا ایفا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آذر کیخا در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به تبیین نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار اسلام نقش عظیمی در نهضت عاشورا ایفا کردند که منجر به ماندگاری این واقعه عظیم در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) برای رساندن پیام عاشورا به گوش مردم، سختی های زیادی را متحمل شد، گفت: دستاورد سخنرانی ‏های ایشان در زمینه پیام رسانی حادثه کربلا زمینه برملا شدن ماهیت ستمگران و روشنگری درباره قیام اباعبدالله الحسین(ع) و حقانیت اهلبیت(ع) شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان با بیان اینکه بانوان و دختران ما باید از سیره و روش حضرت زینب (س) الگو گیرند، ادامه داد: در حماسه کربلا شیر زنانی حضور داشتند که با تشویق مردان و فرزندان خود و دلدارى دادن به آنها، آنان را به نبرد تشویق و راهی میدان مبارزه می کردند؛ بر این اساس هیچ الگویی مانند حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری و حضرت معصومه(س) برای زنان ما وجود ندارد.

 وی در ادامه به نقش موثر زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: زنان جامعه ما با تاسی از شیوه بانوان صدر اسلام در سخت ترین شرایط همواره مقاومت کرده و در طول دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادگی و با تربیت فرزندان صالح و تشویق آنان برای مشارکت در عرصه های دیگری همچون پشتیبانی، امداد ودرمان، خدماتی و ... نقش موثری ایفا کردند.

کیخا با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان به صورت خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را بر عهده گرفتند، گفت: امروز می طلبد تا بانوان ودختران ما با الگوگیری از حضرت زینب (س) که روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت یکی از ویژگی های بارز ایشان بود به مقابله با طاغوت زمان خود که نشات گرفته از فرهنگ غرب است، بپردازند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, و,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه