اخبار داغ

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی اعلام کرد:

وصول ۱۴۱ میلیارد تومان مالیات در خراسان شمالی/شروط بخشش جرایم مالیاتی ابلاغ شد

وصول ۱۴۱ میلیارد تومان مالیات در خراسان شمالی/شروط بخشش جرایم مالیاتی ابلاغ شد
مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: طی پنج ماهه نخست امسال 141 میلیارد تومان مالیات سال 97 از مودیان هم استانی وصول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف یعقوب نژاد،مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان این مطلب همچنین اظهار کرد: از این مالیات اخذ شده 104 میلیارد تومان آن مالیات مستقیم و 37 میلیارد تومان دیگر از این مالیات نیز مالیات بر ارزش افزوده بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

یعقوب نژاد همچنین گفت: افزون بر این، طی پنج ماهه نخست امسال 34 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز عوارض ارزش افزوده وصول شد که به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر استان واریز کردیم.

,

وی خاطر نشان کرد: 14 میلیارد و 500 میلیون تومان از این محل نیز به حساب تولیدکنندگان هم استانی که مبادرت به صادرات کرده بودند، استرداد شد.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره معافیت های مالیاتی استان نیز عنوان کرد: در اداره کل امور مالیاتی استان 30 هزار و 400 پرونده صاحبان مشاغل تشکیل شده است که از این تعداد، بیش از 15 هزار پرونده معاف از پرداخت مالیات هستند.

,

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: 15 هزار پرونده معادل 52 درصد از مودیان مالیاتی استان هستند که معاف از مالیات شده اند زیرا سقف درآمدی آنان مشمول پرداخت مالیات نمی شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه 48 درصد از مودیان مالیاتی استان نیز مالیات پرداخت می کنند، گفت: این 48 درصد شامل 11 هزار و 665 مودی هستند که 38 درصد از آنان زیر یک یک میلیون تومان و 10 درصد دیگر از آنان نیز بالای یک میلیون تومان مالیات می پردازند.

,

وی در ادامه به بخشنامه جدید ابلاغی سازمان امور مالیاتی کشور به استان ها درباره بخشش جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی اشاره کرد و گفت: درصورتیکه تمامی این اشخاص تا پایان مهر ماه امسال بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنند صد در صد از جرایم آنان بدون مراجعه به این اداره کل به منظور تکمیل فرم بخشیده می شود.

,

یعقوب نژاد افزود: درصورتیکه این اشخاص در این مهلت قانونی بدهی های مالیاتی خود را تسویه نکنند از یک آبان ماه امسال در مورد واحدهایی که پروانه تولید دارند ماهانه دو درصد از جرایم آنان غیر قابل بخشش می شود و آنانیکه پروانه تولیدی ندارند نیز ماهانه چهار درصد از جرایم آنان بخشیده نمی شود.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: درصورتیکه این اشخاص جرایم خود را تا فروردین ماه سال 99 پرداخت نکنند تولیدی ها باید 30 درصد از جرایم خود را و غیر تولیدی ها نیز 50 درصد از جرایم خود را پرداخت کنند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته در استان 139 میلیارد تومان جرایم مالیاتی بخشیده شد و سه میلیارد و 300 میلیون تومان مالیات وصول شد.

,

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در استان طی سال جاری نیز 350 میلیارد تومان معوقات مالیاتی برآورد شد که 110 میلیارد تومان آن اصل مالیات و 240 میلیارد تومان نیز جریمه مالیاتی هستند.

,

یعقوب نژاد یادآور شد: بیشترین جریمه مالیاتی امسال مربوط به دارندگان کارت های بازرگانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه