اخبار داغ

یادداشت؛

تحریف عاشورا؛ هدف اصلی دشمنان تشیع

تحریف عاشورا؛ هدف اصلی دشمنان تشیع
دشمنان اهل‌بیت (ع) و تشیع نیز در این میان بیکار نبوده و آن‌ها هم نیز از روش دیگری به دنبال ضربه زدن به اصل حرکت عاشورا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، این روزها ایران اسلامی غرق در ماتم و عزای حسینی است به‌طوری‌که کوچه‌ها و خیابان‌های سراسر کشور در سوگ سالار شهیدان سیاه‌پوش شده و مراسم‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برپاشده است.

ارادت و اخلاص مردم ایران به ائمه و اهل‌بیت (ع) همواره زبانزد بوده و عشق به حسین همواره در زندگی مردم جاری بوده است.

در طی سالیان سالی که از واقعه کربلا می‌گذرد، مردم ایران هیچ‌گاه اجازه ندادند، یاد و خاطره‌ای امام سوم شیعیان از خاطره‌ها پاک شود به‌طوری‌که در هر منطقه و استانی آیین‌های عزاداری خاصی سالیان سال برگزارشده و سینه‌به‌سینه و نسل به نسل منتقل‌شده است.

آیین نخل‌برداری در یزد، روز «یا عباس یا عباس» در شاهرود، طشت‌گذاری آذری‌ها، چاووش عزا در کاشان، چایینه زنان در ایلام و درنهایت عزاداری شب هشتم ماه محرم در زنجان ازجمله این آیین‌ها و عزاداری‌هایی است که از برگزاری آن‌ها چند صدسال می‌گذرد.

در این میان در سال‌های اخیر متأسفانه برخی از مراسم‌های عزاداری نه‌تنها از حالت سنتی خود خارج‌شده است بلکه برای جلب رضایت جوانان و یا برای ایجاد شور بیشتر مداحی‌ها بیشتر به سمت هیجانی شدن و.. رفته است، اتفاقی که اصل کار و عزاداری در آن گم می‌شود.

مراجع عظام تقلید و علما در این سال‌ها بارها دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده‌اند و حتی مصداق‌هایی را نیز برای نمونه و حد و حدود عزاداری‌ها تعیین کرده‌اند اما بااین‌وجود هنوز هم در برخی از مجالس سالار شهیدان برخلاف میل و نظر علما دست‌به‌کارهای زده می‌شود که شایسته نیست.

از سوی دیگر دشمنان اهل‌بیت (ع) و تشیع نیز در این میان بیکار نبوده و آن‌ها هم نیز از روش دیگری به دنبال ضربه زدن به اصل حرکت عاشورا هستند، برای درک بهتر توطئه‌های دشمنان می‌توان کلمه عاشورا را به انگلیسی در فضای مجازی و اینترنت جستجو کرد تا مشخص شود برنامه‌ریزی آن‌ها چیست.

تصاویری از قمه‌زنی و ... که شاید در برخی از نقاط جهان و از سوی عده‌ای اندکی از مردم صورت می‌گیرد به‌صورت برجسته در دستور کار دشمنان اهل‌بیت (ع) است تا نه‌تنها به شیعه ضربه بزنند بلکه اصل حرکت امام حسین (ع) را نیز به حاشیه ببرند.

البته در داخل کشورمان نیز عده‌ای انگشت‌شماری هستند که به‌صورت محدود و پراکنده از تشییع لندنی تبعیت می‌کنند و درواقع طرفدار فرقه شیرازی هستند، فرقه‌ای که استعمار پیر در برابر فرقه وهابیت در جهان تشیع به راه انداخته است تا با تضاد و افراط‌وتفریطی که در این دو هست اصل اسلام ضربه ببیند و به‌طور کل از بین برود.

به‌هرحال انتظار می‌رود عزاداران حسینی با آگاهی از این توطئه‌ها به‌گونه‌ای عمل کنند که نه‌تنها کوچک‌ترین انحرافی در عزاداری‌ها به وجود نیاید بلکه اصل حرکت عاشورا در جهان به‌خوبی تبیین و ماندگارتر شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه