اخبار داغ

در پارک علم و فناوری کردستان؛

اولین سامانه سنجش، تحلیل و پرورش هوش و استعداد کشور رونمایی شد+ تصاویر

اولین سامانه سنجش، تحلیل و پرورش هوش و استعداد کشور رونمایی شد+ تصاویر
اولین سامانه جامع سنجش، تحلیل و پرورش هوش و استعداد در کشور توسط متخصصین بومی پارک علم و فناوری استان کردستان رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، رئیس پارک علم و فناوری کردستان شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه «هوش آزما» با اشاره به اهمیت استعداد یابی برای تمامی جوانان و کودکان ایران زمین عنوان کرد: امروز قرار است از یکی از کارهای پژوهشی بومی استان کردستان رونمایی شود، پارک علم و فناوری دقیقا دارای همین ماموریت است به طوریکه که با هدف گردآوری استعداد ها و افراد کارا و متخصص سعی در حل مسائل و مشکلات در حوزه اجتماعی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

خالد سعیدی با اشاره به زحمات روزمره ی عوامل این طرح اذعان داشت: ما باید به دنبال توسعه در همه ی امور باشیم و مهم ترین فاکتور برای توسعه یافتگی، استفاده از منابع انسانی و شناسایی استعدادهای گوناگون می باشد. ایران اسلامی در زمینه ی دارا بودن نیروی انسانی پویا و متخصص در سطح مطلوبی قرار دارد.

,

 

,

, ,

 

,

سعیدی افزود: با عدم شناخت صحیح استعدادها در سنین کودکی و نونهالی باعث بیگانگی شخص با کار و حرفه ی تخصصی خود می شویم و همین امر در اینده نیز بازدهی و بهره وری را به شدت کاهش خواهد داد ، تلاش ما در این طرح این است که شناخت و بینش صحیحی از این استعداد ها از تمامی جوانان و نوجوانان به دست بیاید.

,

 

,

وی افزود: با توجه به اهمیتی که در عصر حاضر به فعالیت های فناوری اطلاعات داده شده است، وجود پارک های علم و فناوری باعث رونق و توسعه هرچه بیشتر این فعالیت ها می شود، در استان کردستان پارک علم و فناوری قدری دیر حرکت خود را آغاز کرد، اما امروز شاهد پیشرفتهای چشم گیر و پتانسیل های رو به رشدی در این مرکز هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

عبدی مدیریت پروژه ی جامع سامانه هوش آزما در ادامه عنوان کرد: هوش آزما سامانه سنجش و تحلیل هوش و استعدادی استاندارد است که بر اساس معیارهای بین المللی بومی سازی شده است و دارای روایی و پایایی مورد تاییدی می باشد .

,

 

,

وی افزود: این سامانه به عنوان اولین سامانه ی جامع کشور در زمینه ی سنجش و تحلیل و پرورش هوش و استعداد با بهره مندی از بهترین و موفق ترین افراد در پارک علم و فناوری کردستان ، ثبت و ارائه گردیده است که می تواند بر اساس الگوریتمی هوشمند وتحلیلی جامع ، وضعیتی کامل از هوش و استعداد و نیز توانایی و مهارت های افراد ارائه نماید و راهنمای مناسبی برای انتخاب رشته تحصیلی و شغل متناسب با هوش ، استعداد و نیز توانایی های افراد خواهد بود .

,

 

,

عبدی در ادامه عنوان کرد: سامانه ی هوش آزما با اهداف؛ 1- توجه دادن جامعه به اهمیت هوش و استعداد در زندگی . 2- سنجش و تحلیل هوش و استعداد افراد بر اساس آخرین یافته های روانسنجی و روانشناسی بین المللی بومی سازی شده در ایران . 3- ایجاد بستری پویا برای شناخت افراد از خود و فرزندانشان . 4- هدایت صحیح افراد به سمت شغل مناسب بر اساس تحلیل های روانشناختی از هوش و استعداد انها . 5- پرورش هوش و استعداد کودکان و نوجوانان به منظور ارتقاء و بهره مندی از توانایی های خویش به کار خود ادامه خواهد داد.

,

 

,

عبدی ضمن اشاره به برگزاری آزمون های مختلف برای استعدادسنجی کودکان ، افزود : آزمون هایی نظیر آزمون هوش و استعداد کودکان و نوجوانان ، آموزش هوش و استعداد بزرگسالان برای سنجش و رتبه بندی هوش و انواع آن در کودکان و همچنین سنجش ابعاد شخصیت افراد از لحاظ درونگرایی ، برونگرایی یا ادراکی برگزار می شوند.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس دانشگاه کردستان نیز در مراسم رونمایی از طرح هوش آزما ضمن ابراز خشنودی از اجرایی شدن طرح های مفید و سازنده نظیر هوش آزما ، افزود: با توجه به برخی دیدگاه های سنتی در تعیین اینده ی کودکان و فرزندان که همه والدین فرزندان خود را یا پزشک یا مهندس می خواهند ، سامانه هایی نظیر سامانه ی فوق ، قطعا گام بزرگی برای استعداد شناسی و هدایت افراد به سمت گرایش های درونی و علایق اصلی خود می باشند.

,

 

,

رحمت صادقی افزود: امروز ما در دوره ای حرکت میکنیم که تمامی مشاغل نظیر حقوق ، ادبیات ، رشته های علوم پایه و ... بسیار حائز اهمیت هستند و تنها از طریق ریشه یابی استعداد های اولیه می توان فرزندانمان را به سمت مسیر و انتخاب صحیح رشته ی تحصیلی سوق دهیم.

,

 

,

, ,

 

,

در انتهای این مراسم نیز به رسم یادبود بر روی لوحی که مدرج به لوگو و طرح هوش آزما بود بسیاری از مسئولان استانی و شهرستانی نظیر اعضای شورای شهر، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک و دو سنندج ، ریاست دانشگاه کردستان و طیف کثیر دیگری از همراهان و مشتاقان علم و فناوری و توسعه استان کردستان ، به امضای یادگاری پای این لوح یادبود پرداختند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه