اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

امحاء ۷ تن برنج فاسد در تربت حیدریه

امحاء ۷ تن برنج فاسد در تربت حیدریه
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از امحا بیش از 7 تن برنج فاسد و همچنین کشف 39 میلیون ریال لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد حسینی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: در پی بازرسی صورت گرفته از سوی بازرسان اداره غله و با همکاری کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 7200 کیلوگرم برنج فاقد صلاحیت مصرف، کشف و پس از بررسی های لازم  عملیات امحاء آن انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی از برخورد قاطع با خطرآفرینان سلامت مردم بعنوان رسالت مهم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه یاد کرد و افزود : با تعامل بین بخشی و همراهی سایر دستگاه های نظارتی، بحث نظارت بر اماکنی که مواد غذایی و محصولات مرتبط با سلامت مردم را عرضه می کنند را تشدید کرده ایم و در این مسیر با نهایت جدیت برخورد خواهیم کرد تا کالاهای آسیب رسان سلامت را از سطح عرضه جمع آوری کنیم.

,

کشف 39 میلیون ریال کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در تربت حیدریه

, کشف 39 میلیون ریال کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در تربت حیدریه,

حسینی گفت: در گشت مشترکی که به منظور بررسی الزامات عرضه محصولات آرایشی بهداشتی در سطح شهرستان بعمل آمد، کالاهای قاچاق و فاقد نشان اصالت به ارزش 39 میلیون ریال کشف و توسط مقامات قضایی جهت طی روند ضبط شد.

,

وی با هشدار به عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی نسبت به رعایت ملزومات استاندارد کالاها افزود: با نظارت مسمتر و دقیق تمام توان خود را بکار بسته ایم تا نسبت به عرضه اقلام قاچاق اقدامات مقابله ای را صورت دهیم و از شهروندان نیز تقاضا داریم تا در هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی حتما نسبت به اصل بودن محصول و دارا بودن نشان اصالت اطمینان حاصل کنند.

,

حسینی اظهار داشت : طرح برچسب اصالت، طرحی برای مبارزه با قاچاق کالاهاست که توسط وزارت بهداشت اجرایی شده و به این معنی که پس از واردات کالا باید برچسب های زرد رنگی روی آنها نصب شود که با خراش دادن آن یک کد 16 رقمی نمایان می شود.

,

وی بیان داشت: با فرستادن این کد برای سازمان غذا و دارو (از طریق مراجعه به وب سایت سازمان غذا و دارو و یا شماره پیامک 20008822) می توان از اصالت آن و معتبر بودن تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل کرد.

,

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در محدوده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی ارایه خدمت می کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه