اخبار داغ

رئیس بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه خواستار شد"

ضرورت نام‌گذاری روزی به نام علامه شریف رضی در تقویم

ضرورت نام‌گذاری روزی به نام علامه شریف رضی در تقویم
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه خواستار نام‌گذاری روزی به نام علامه شریف رضی در تقویم جمهوری اسلامی ایران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصیت علمی علامه شریف رضی، اظهار داشت: کتاب نهج‌البلاغه‌ای که ایشان گردآوری کردند نزدیک به هزار سال است که در مراکز علمی و حوزوی موردبحث و استفاده قرارگرفته که نشان از جامعیت و کاربردی بودن آن است.

وی ادامه داد: علامه شریف رضی یک شخصیت برجسته معروف جهان عرب و اسلام است که متأسفانه در زمان ما مقداری به مقام و خدمات ایشان بهای لازم داده نشده است.

دین‌پرور افزود: رضی هم محدث و مفسر است و درعین‌حال فقیه هست و همه بزرگان بر روی این موضوع اشتراک نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: در اولین کنگره شریف رضی مبانی فقهی شریف رضی از 52 باب استخراج و در رساله‌ای چاپ شد هرچند که در تفسیر قرآن هم ایشان مفسر بزرگی بودند و آثار زیادی از ایشان باقی‌مانده است.

دین‌پرور بابیان این‌که رضی حق بزرگی بر گردن جهان تشیع دارد، بیان داشت: کتاب نهج‌البلاغه در هزار سال اخیر جاودانه شد و به‌عنوان کتاب دوم جهان تشیع موردتوجه قرارگرفته است و در زمان کنونی در سازمان‌های بین‌المللی نام وی و نهج‌البلاغه راه پیداکرده است.

وی تصریح کرد: کار این علامه زمانی ارزشمندتر است که بدانیم دشمنان تشیع اجازه نمی‌دادند مبانی تشیع مطرح شود اما بااین‌حال رضی توانست مجموعه عظیم نهج‌البلاغه را گردآوری کند.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه افزود: علامه رضی نقش اصلی را در جمع‌آوری نهج‌البلاغه داشته است و علت ماندگاری و جاودانگی نهج‌البلاغه انتخاب و تقطیع شریف رضی بوده است.

وی بر ضرورت پاس داشتن یاد رضی تأکید کرد و گفت: شایسته است روز رحلت وی در 6 محرم بانام ایشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه