اخبار داغ

قفل راه و شهرسازی بر ساخت بیمارستان شمال شهر بیرجند

قفل راه و شهرسازی بر ساخت بیمارستان شمال شهر بیرجند
علی‌رغم ارائه مدارک مورد نظر از طرف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ساخت بیمارستان محلی شمال شهر تاکنون راه و شهرسازی زمین با کاربری درمانی را واگذار نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بحث ساخت بیمارستان برای شمال شهر بیرجند بیش از دو سال قبل مطرح شده است. ابتدا بنابر ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شمال شهر بود اما بنا بردلایلی از اوایل سال جاری بحث ساخت بیمارستان محلی در شمال شهر مطرح شده و قرار بوده زمینی که در این منطقه کاربری درمانی دارد را راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل دهد. این بیمارستان قرار است توسط یک خیر ساخته شود و دانشگاه علوم پزشکی خیّر را پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  بحث ساخت بیمارستان برای شمال شهر بیرجند بیش از دو سال قبل مطرح شده است. ابتدا بنابر ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شمال شهر بود اما بنا بردلایلی از اوایل سال جاری بحث ساخت بیمارستان محلی در شمال شهر مطرح شده و قرار بوده زمینی که در این منطقه کاربری درمانی دارد را راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل دهد. این بیمارستان قرار است توسط یک خیر ساخته شود و دانشگاه علوم پزشکی خیّر را پیدا کرده است.,
 
,
حدود سه ماه قبل طی جلسه‌ای که در فرمانداری بیرجند برگزار شده به راه و شهرسازی استان ابلاغ شده زمینی که کاربری درمانی دارد را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کند اما تا کنون این اقدام صورت نگرفته است.
,
 
,
علی ناصری فرماندار بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود سه ماه قبل جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مسئولان راه و شهرسازی و خیّر در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: در این جلسه قرار شد دانشگاه علوم پزشکی زمین را از راه و شهرسازی گرفته و در اختیار خیّر قرار دهد.
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: تفاهم نامه سه جانبه‌ای که بین فرمانداری بیرحند، دانشگاه علوم پزشکی و خیّر بسته شد به منزله  موافت‌نامه ابلاغ اعتبار توسط راه و شهرسازی مورد قبول قرار گیرد و راه و شهرسازی نیز سریعا زمین را واگذار کند.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: همان موقع چندین بار از راه و شهرسازی برای واگذاری زمین پیگیری شد و دوستان گفتند به دلیل اینکه کار اداری برای واگذاری زمین لازم است دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند اقدامات لازم انجام خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی چندین بار برای دریافت زمین مراجعه کرده اما قسمت حقوقی راه شهرسازی تا کنون زمین را در اختیار آنها قرار نداده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: قاعدتا در حال حاضر باید راه و شهرسازی و بر اساس توافقی که انجام شده و صورت جلسه ای که امضا شده است زمین را در اختیار دانشگاه قرار دهد و دانشگاه در اختیار خیّر بگذارد.
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: اگر راه و شهرسازی مشکل قانونی و حادی برای واگذاری زمین دارد باید اعلام کند اما بعید می‌دانم مشکلی قانونی وجود داشته باشد.
,
 
,
ناصری اظهار کرد: صورت جلسه برای واگذاری زمین به راه و شهرسازی ابلاغ شده و از نظر ما موضوع تمام شده است.
,
 
,
وی افزود: اینها بروکراسی های اداری اضافی است و نباید این گونه اتفاقات بیفتد. 
,
 
,
فرماندار بیرجند گفت: راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد که چرا زمین را به علوم پزشکی تحویل نداده است.
,
 
,
ناصری عنوان کرد: به دلیل اینکه جلسه برای واگذاری زمین برگزار و صورت جلسه به راه و شهرسازی ابلاغ شده بر فرض مثال اگر علوم پزشکی برای گرفتن زمین، نامه به راه و شهرسازی ارسال نکند و درخواست ندهد راه و شهرسازی طبق توافق نامه صورت گرفته باید زمین را واگذار کند.
,
 
,
وی گفت: این بروکراسی های اضافی راه و شهرسازی برای عدم واگذاری زمین پذیرفتنی نیست.
,
 
,
مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز در خصوص عدم واگذاری زمین مورد نظر به دانشگاه علوم پزشکی به خاورستان، گفت: راه و شهرسازی آماده واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی را دارد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: اما ظاهرا تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مدارکی که قرار بوده ارائه دهد به ویژه مجوز وزارت بهداشت و درمان برای احداث بیمارستان را به راه و شهرسازی نداده است.
,
 
,
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ما آمادگی انعقاد قرارداد و واگذاری زمین را داریم اما برای اینکه واگذاری انجام شود باید دانشگاه علوم پزشکی مدارکی را ارائه دهد. مدارک را ارائه کرده اما نواقصی دارد و نقص هم همان مجوز احداث بیمارستان بوده که به راه و شهرسازی ارائه نشده است.
,
 
,
جعفری اظهار کرد: در صورت ارائه مجوز احداث بیمارستان ما طی یک هفته انعقاد قرارداد را انجام خواهیم داد.
,
 
,
محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این خصوص به خاورستان، گفت: تاکنون چندین جلسه برای واگذاری زمین با راه شهرسازی و فرمانداری برگزار شده و برای دریافت زمین نامه به راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم اما هنوز زمین مورد نظر برای ساخت بیمارستان محلی در شمال شهر به علوم پزشکی واگذار نشده است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: طی جلساتی که برگزا شد راه و شهرسازی به علوم پزشکی گفته بود تفاهم نامه با خیّر را برای آنها ببریم و اسمی از  ارسال مجوز ساخت بیمارستان نبرده بودند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه راه و شهرسازی مجوز وزارت بهداشت و درمان برای ساخت بیمارستان محلی از ما می‌خواهد،گفت: وزارت بهداشت و درمان تا کنون مجوزی برای ساخت اینگونه بیمارستان‌ها صادر نکرده و هر جایی که بیمارستانی ساخته‌اند اول بیمارستان ساخته شده و بعد کارها دیگر را انجام داده است.
,
 
,
دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: اگر هم قرار باشد وزارت بهداشت و درمان مجوز صادر کند معلوم نیست تا کی این کار انجام شود و زمان بَر است.
,
 
,
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان محلی در شمال شهر نامه از قسمت مربوطه وزارت بهداشت و درمان دارد و این نامه را به راه و شهرسازی ارائه کرده لذا می‌تواند بر اساس همان نامه بیمارستان محلی بسازد و بعد از آن مابقی کارها را انجام دهد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان 8 میلیارد تومان نیاز است و خیر تا کنون 2 میلیارد تومان را آورده است.
,
 
,
دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: اگر برای ساخت بیمارستان زمین واگذار نشود امکان قطع همکاری خیّر وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه