اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه:

آبشار رود معجن تربت حیدریه ثبت ملی شد

آبشار رود معجن تربت حیدریه ثبت ملی شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از ثبت ملی آبشار زیبای رود معجن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی، رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با تصویب شورای ملی ثبت طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، اثر طبیعی آبشار رود معجن بعنوان اولین میراث طبیعی شهرستان تربت حیدریه واجد ارزش در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: منطقه ییلاقی و آبشار زیبای رودمعجن در غرب تربت حیدریه علاوه براینکه تعداد زیادی از شهروندان تربتی را در ایام تعطیل به آنجا می کشاند، همه ساله در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

,

محمدی بیان داشت: این آبشار در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت حیدریه واقع است که در شش ماهه اول سال و بخصوص اواخر هفته بعنوان منطقه ییلاقی، مردم از آن بهره مند هستند.

,

آبشار زیبای رودمعجن در بخش بایگ تربت حیدریه از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ کیلومتری غرب شهرستان سر چشمه گرفته و با ارتفاع ۲۸ متری پدید آمده و پس از ایجاد آبشار و مشروب کردن آبادی مسیر خود در نزدیکی روستای رود معجن وارد رودخانه حصار می شود.

,

این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبای تربت حیدریه به شمار می رود و به دلیل قرار گرفتن در بین کوههای محصور شده همه ساله در ایام نوروز و تابستان از هوای نسبتاٌ سردتری برخوردار است.

,

از تربت حیدریه تا شهر بایگ حدود ۲۰ کیلومتر و از بایگ تا روستای رودمعجن ۲۸ کیلومتر بصورت کوهستانی و پیچ در پیچ فاصله است.

,

این روستا دارای آب و هوایی کوهستانی است و به دلیل آبشار بلند و  کوههای مرتفع از مناطق مناسب برای گردشگران نوروزی است.

,

آبشار رودمعجن در ۴ کیلومتری روستا واقع شده و برای رسیدن به آن باید از وسط رودخانه و باغات عبور کرد.

,


انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه