اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

امر به معروف و نهی از منکر راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/ این دوفریضه حلال مشکلات جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/ این دوفریضه حلال مشکلات جامعه است
یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است،گفت: عمل به این دو فریضه حلال مشکلات می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، قیام جاودانه خامس آل عبا تداعی خروش خالصانه مفاهیم والایی چون ایثار، شهامت، شجاعت، درستی و راستی مصداق واقعی خود را در می یابند و حالاتی چون حرّیت، استقامت، بردباری، جوانمردی و صلابت که در گردباد توطئه ها، فراموش گشته بود، به طرز جالبی تفسیر می شوند و عینیت می یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
امر به معروف و نهی از منکر پایه های مهم ستون دین هستند
میثم درانی، یک کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه بزرگترین هدف قیام امام حسین (ع)عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: انجام این دو مقوله مهم در شرایط کنونی متضمن سلامت جامعه است که همگان وظیفه داریم در راستای تحقق آن گام برداریم.

 وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پایه های مهم ستون دین یاد کرد و گفت: امروز ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر راهگشای حل مشکلات است که در این راستا با بازخوانی نهضت عاشورا و تاسی گرفتن از سیره و روش ائمه و معصومین علیهم السلام می توان برای همیشه از توطئه طاغوت های زمان در امان ماند و به بصیرت افزایی مردم به ویژه جوانان با فرهنگ عاشورایی پرداخت.
 
این کارشناس بزرگترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و ادامه داد: عدم استجابت دعا، دور شدن از رحمت الهی، تضعیف باورها و اعتقادات دینی، حرمت شکنی و جسارت بر گناه  وروی آوردن به الگوهای غیر اسلامی را از جمله آسیب های ترک امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی بیان کرد: اجرای این دو فریضه مهم که همواره تاکیدات فراوانی برای آنها شده است نوعی ظلم ستیزی به شمار می رود که در این زمینه باید مانع کمرنگ شدن این واجب الهی در جامعه شد به این دلیل که امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بود.

 درانی خاطر نشان کرد: همگان در هر پست و منصبی که هستند باید  طبق 'قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" در این راستا گام بردارند همان گونه که در شرایط یسخت جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام برای دفاع از یان این مرز و بوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و برای آن اهمیت ویژه ای قائل بودند.
 

عمل به امر به معروف و نهی از منکر حلال مشکلات است
حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، امام جمعه موقت دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن دهه اول محرم،بیان کرد: باتوجه به اینکه امام حسین (ع)هدف قیام خویش را اصلاح امت از طریق امر به معروف ونهی از منکربیان کردند لذا هفته اول محرم هفته احیای امربه معروف ونهی از منکرنامگذاری شده است.

وی افزود: بر اساس آیات موجود در قرآن کریم«بهترین امت، امتی است که درآن امربه معروف ونهی از منکرباشد؛ این دو فریضه جزو فروع دین اسلام بوده و همان گونه که نماز بر هر فرد مسلمانی واجب است این دو فریضه نیز واجب بوده و از جایگاه بالائی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برطرف شدن بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه بستگی به ترویج اجرا و عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد.

شیبک افزود: اگر می خواهیم این دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما اجرا و نهادینه شود، باید تبدیل به گفتمان شود.

وی یکی از راهکارهای تحقق این امر را بهره گیری از ظرفیت مردم، بسیج ونهادهای مردمی دانست و گفت: در کنار مردم نیز دولت و نهادهای حاکمیتی باید به وظایفشان عمل کنند و با اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین اصل ۸ قانون اساسی باعث گسترش فرهنگ این امر مهم در جامعه شوند.

امام جمعه موقت دلگان خاطرنشان کرد: علما و روحانیون، نخبگان و افراد تاثیر گذار در جامعه نیز نقش بسزایی در گسترش نهادینه شدن و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند و با تبیین و تشریح این موضوع باعث اجرای این فرهنگ در جامعه می شوند.

انتهای پیام/
,
, امر به معروف و نهی از منکر پایه های مهم ستون دین هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عمل به امر به معروف و نهی از منکر حلال مشکلات است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه