اخبار داغ

از ادعای کمبود بودجه تا لوکس‌سواری با پول مردم؛

تب خرید خودروی لوکس به شهرداری گرمسار رسید/ از شاسی‌بلند شهرداری سمنان چه خبر؟

تب خرید خودروی لوکس به شهرداری گرمسار رسید/ از شاسی‌بلند شهرداری سمنان چه خبر؟
شهرداری‌ها در حالی که ادعا می‌کنند با معضل کمبود اعتبارات دست به گریبان‌اند، ظاهرا خرید خودروهای لوکس را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، «کمبود اعتبارات مهم‌ترین مشکل شهرداری گرمسار است» این جمله‌ای است که شهردار گرمسار، در بیستم مردادماه دو سال قبل در گفتگو با یکی از رسانه‌ها مطرح کرده بود. چنان‌که گزاره‌های رسانه‌ای ادعا می‌کنند، شهرداری‌ها چندسالی است که به طور ویژه با مشکلات مالی دست به گریبان‌اند. رکود در حوزه ساخت و ساز و عدم تخصیص برخی از اعتبارات دولتیِ شهرداری‌ها از جمله عواملی است که برای این مشکلات ذکر کرده‌اند اما برخی از داده‌ها آشکارا نشان می‌دهند که شهرداری‌ها آن‌قدرها که شهردارها و اعضای شوراها ادعا می‌کنند مشکل مالی ندارند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ریخت و پاش‌های غیرضروری، نیروهای مازاد پرشمار، عدم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده بهینه از منابع موجود از جمله نشانه‌هایی است که تشکیک در بی‌پولی شهرداری‌ها را منطقی می‌کند؛ به دیگر سخن، شهرداری‌ها به مثابه ثروتمندان عمل می‌کنند اما به مثابه مساکین سخن می‌گویند!

,

در استان خودمان، سمنان هم می‌توان این موضوع را از برخی رفتارهای مسرفانه و عجیب شهرداری‌ها دریافت. یکی از مخاطبان مرآت به تازگی تصویری از یک آگهی مناقصه را برای ما ارسال کرده است که بر اساس آن شهرداری گرمسار درنظر دارد نسبت به خرید یک خودروی سراتوی فول‌آپشنال مدل 98 خاکستری‌رنگ متالیک(!) اقدام کند؛ خودرویی که قیمت آن در بازار کنونی حدود 300 میلیون تومان است.

,

, ,

 

,

 

,

, ,

پیش از این نیز شهرداری سمنان در میان انتقادات فراوان دلسوزان، با مصوبه رسمی شورای «اسلامی» شهر سمنان که به تأیید شش عضو از هفت عضو این شورا رسیده بود یک دستگاه خودوری MG RX5 خریداری کرده بود! خودرویی که شهرداری برای خرید آن رقمی در حدود 450 میلیون تومان از جیب شهروندان هزینه کرده! این در حالی است که فعالیت شهرداری، چنان‌که از نامش پیداست محدود به محدوده شهری است و احتمالا بیشترین حجم سفرهای برون‌شهری شهردار نیز به استان‌همجوار، تهران، که در 200 کیلومتری سمنان قرار دارد، مربوط می‌شود. سفر دور و درازی هم اگر باشد می‌توان با ودیعه گرفتن خودرو از دیگر نهادها مسأله را رفع و رجوع کرد! البته خودروی خریداری‌شده توسط شهرداری سمنان را کم‌تر می‌توان در شهرداری دید و این خود موضوع علیحده‌ای است!

,

 

,

, ,

با این تفاسیر باید پرسید اولا اگر شهرداری‌ها حقیقتا مشکل مالی دارند، این عطش لوکس‌سواری از کجا نشأت می‌گیرد؟  ثانیا شهرداران با کدام منطق عقلانی به خود اجازه می‌دهند که با وجود هزار و یک مشکل شهری ریز و درشت، اموال شهروندان را خرج لوکس‌سواری خود کنند؟ شهرداری سمنان البته با بی‌پاسخ گذاشتن 33 سوال مرآت، نشان داده که یکی از غیرپاسخگوترین نهادها در استان سمنان است اما از مسئولان شهرداری گرمسار انتظار می‌رود که در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه