اخبار داغ

تلاش دولتی‌ها برای مهره‌چینی یک تشکل صنفی غیردولتی؛

رنگ و بوی انتخاباتی سفرهای استانی معاون رییس جمهور

رنگ و بوی انتخاباتی سفرهای استانی معاون رییس جمهور
سفر استانی معاون حقوقی رییس جمهور رنگ و بوی انتخاباتی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز نشست وکلای غرب کشور با معاون حقوقی رییس جمهور امروز ظهر در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ این نشست در حالی برگزار می‌شد که تنها یک ماه دیگر به برگزاری انتخابات کانون وکلا باقی مانده و مشخص بود با اهداف خاصی برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در این نشست که وکلای استانهای مجاور کرمانشاه از جمله لرستان، ایلام و کردستان در آن حضور داشتند؛ در ابتدا وکیلی، رییس کانون وکلای کرمانشاه بارها در خصوص برخی مفاد قانونی مربوط به حوزه وکالت به انتقاداتی پرداخت.

,

این انتقادات البته بیشتر جنبه هجمه و تخریب قوه قضاییه را داشت؛ وی از الفاظی همچون زبان پریشی برای برخی مواد قانونی  همچون تبدیل موسسات حقوقی به مراکز حقوقی استفاده کرد.

,

یکی از وکلای حاضر در این جلسه هم به زبان طنز و با گفتن « ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید» از خانم معاون درخواست کرد که در امورات آنها دخالت نکند!

,

اما جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور هم در لابه لای حرفهایش اشاره ای نامحسوس به انتخابات پیش روی کانون وکلا داشت و گفت: یکی از انتظارات از وکلا همگرایی درونی است البته رقابت سالم باید باشد رقابت سالم سنگ بنای مدیریت است. رقابت سلامت و توسعه با خودش دارد.

,

وی ادامه داد: زمان همگرایی است. به نظر می رسد که همگرایی در کانون وکلا نیست. مشکل پراکندگی دارید. ما هم از ماده ۱۸۷ نظر داریم و می گوییم که ضرورتی نداشت. اگر طرح یکپارچگی لحاظ شد آمادگی آنرا پیدا کنید. اهمیت یکپارچگی در بودن ارزش هایی است که شما دهه ها دنبال آن بوده اید.

,

معاون رییس جمهور گفت: کارها بدون همگرایی بر روی زمین می ماند و نباید صداهای مخالفی از کانون وکلا بیرون بیاید.

,

شاید در لا به لای این همه مشکل حقوقی ریز و درشت و کمبود قوانین کارآمدی که وجود دارد و بسیاری از قوانینی که برای در خدمت مردم بودن نیازمند تهیه و تصویب آیین نامه های اجرایی دولت است و مسئول پیگیری آن هم همین خانم معاون است که باید پیگیری کند همه را رها کرده و در آستانه انتخابات مهرماه کانون وکلا سفرهای استانی را آغاز کرده است.

,

این سفرهایی که با این تفاسیر برگزار می شود بدون شک با اهداف جذب افراد جریان همسو در انتخابات کانون وکلا صورت می گیرد، با وجود اینکه  کانون وکلا یک تشکل صنفی غیر دولتی است.

,

جا داشت که معاون حقوقی رییس جمهور در این سفرها با مسئولین حقوقی دستگاه های اجرایی از لحاظ تخصصی مشکلات حوزه های کاری آنها را بررسی می کرد؛ هرچند جلسه ای بی نتیجه هم در این سفر با مدیران دستگاه های اجرایی هم داشت اما رنگ و بوی انتخاباتی آن کاملا احساس می شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه