اخبار داغ

گزارشی از همایش جهانی شیرخوارگان؛

مادران همدانی با حضرت رباب(س) همنوا شدند

مادران همدانی با حضرت رباب(س) همنوا شدند
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سایر نقاط کشور در نقاط مختلف استان همدان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)هرساله در حسینیه های بزرگ هر شهر همزمان با هم در سراسر کشور برگزار می شود، امسال نیز عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان همدان در این مراسم شرکت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

 

,

همدان: سربازان ظهور بر روی دستان مادرانشان برای فتح کربلاهای دنیا آماده شدند

, همدان: سربازان ظهور بر روی دستان مادرانشان برای فتح کربلاهای دنیا آماده شدند, همدان: سربازان ظهور بر روی دستان مادرانشان برای فتح کربلاهای دنیا آماده شدند,

در شهرستان همدان هم همایش با شکوه شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام این شهر برگزار شد، به محض ورود به حسینیه نوزادان سبزپوشی را می بینی که همه در کنار مادران خود آرام گرفته اند و برخی نیز روی دستان مادران به خواب رفته اند.

,

آسیه مظاهری بانویی از شهرستان مریانج است که به تازگی صاحب دختری شده و با سربندی سبز نوزاد خود را آرام می کند ،وی این مراسم را بزرگترین همایش دانست و گفت؛ همه بانوان علاقه خاصی به این مراسم دارند و خیلی از مادران فرزندان خود را از این مراسم هدیه گرفته اند و هر ساله با پخش نذری های خود در این مراسم حضور می یابند .

,

محبوبه رضایی نیز بانوی دیگر همدانی بود که دو نوزادش در کنار او آرام بودند و ‌خودش بی امان گریه می کرد .

,

, ,

وی به خبرنگار ما گفت: سالیان سال صاحب اولاد نمی شدم و فرزندانم را مدیون طفل شش ساله علی اصغر هستم و هر ساله از اوایل صبح در این مراسم شرکت میکنم و سعی میکنم آخرین نفری باشم که خارج می شوم .

,

بانوی همدانی ادامه داد: با فرزندانم در پویش ((سربازان در گهواره ))شرکت کردیم و امیدوارم بتوانم فرزندانی تربیت کنم که ادامه دهنده مهدویت باشند .

,

در حاشیه این مراسم چندین پزشک اطفال همدانی نیز حضور داشتند که نوزادان و اطفال را به صورت رایگان ویزیت می کردند .

,

 

,

تویسرکان:سربازان امام زمان(عج) را حسینی و زینبی تربیت کنید

, تویسرکان:سربازان امام زمان(عج) را حسینی و زینبی تربیت کنید, تویسرکان:سربازان امام زمان(عج) را حسینی و زینبی تربیت کنید,

حجت الاسلام سجاد امیری، مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان در همایش شیرخوارگان حسینی در تویسرکان گفت: اگر بخواهیم فرزندانمان در آینده سربازان امام عصر(عج) باشند و در کنار آن حضرت جانبازی کنند باید از همان دوران نوزادی آنان را با اصول تربیت اسلامی تربیت کنیم و آشنا سازیم

,

وی با بیان اینکه باید نکات طلایی برای تربیت فرزندانمان مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد, اظهار کرد: نخستین نکته در تربیت فرزند ایجاد محبت بین مادران به عنوان هسته اولیه تربیتی و فرزندانشان است و منظور ما آن محبت طبیعی بین فرزند و مادر نیست بلکه محبتی سرشار از امید به آینده, محبت خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است تا آنان با زندگی علوی و فاطمی تربیت شوند و پروش یابند.

,

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان افزود: مادر از همان ابتدا می تواند با وضو به فرزند خوش شیر بدهد و با صلوات شیر دادن را ختم کند و اینکه باید محبت خدایی را در دل فرزندانشان به زیبایی خلق کند و یا فرزندان خود را با سیره حسنین(ع) آشنا سازد.

,

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در تربیت حسینی فرزندانمان باید تکریم آنان را برای شخصیت دادن به آنان در نظر داشته باشیم تا با هویتی عمیق رشد یابند و این گونه بتوانتد در آینده به عنوان یک سرباز پا به رکاب ولایت شخصیتشان شکل بگیرد.

,

وی همچنین عنوان کرد: رعایت عدالت بین فرزندان برای تربیت حسینی و مهدوی نیاز است حتی در بوسیدن مادر باید بین فرزندان خود عدالت را رعایت کند تا فرزندان در آینده نسبت به والدین خود بی قید و بی تفاوت نشوند و حس حسادت در آنان شکل نگیرد.

,

 

, ,

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان از رعایت اعتدال در رفتار والدین به دور از افراط و تفریط به عنوان یکی از بازوان تربیتی فرزندان یاد کرد و گفت: نباید در تربیت فرزندان نسبت به آنان گاهی محبت بیش از حد داشت و نباید سخت گیری بسیار کرد تا شخصیت واقعی آنان مقتدر شکل بگیرد.

,

حجت الاسلام امیری در ادامه از فضای مجازی به عنوان قتلگاهی برای جوانان یاد کرد و افزود: باید در این حوزه و در این فضا به جد مراقب فرزندانمان باشیم چرا که دشمن در این فضا به دنبال نابودی اعتقادات,فرهنگ و بی هویت کردن فرزندانمان است.

,

وی تصریح کرد: فرزندانمان را نباید در یک اتاق بسته و بدون کنترل در فضای مجازی تنها بگذاریم وگرنه در این صورت خانواده به سمت سست بنیادی همچون خانواده های غربی پیش می رود.

,

, ,

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان تأکید کرد: دشمن در این فضا به دنبال تغییر مسیر اعتقادی,علمی, اخلاقی و بی هویت کردن شخصیت فرزندانمان است و دوست بودن با فرزندانمان ما را در کنترل آنان در این فضا یاری می رساند.

,

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه دنیای غرب دنیایی است که خانواده در آن متزلزل شده و پر از خشونت, قتل و فساد است, اظهار کرد: این موارد همه به عنوان بخشی از آسیب های بودن در فضای مجازی بی توجه به رعایت اصول اساسی حرکت در این فضای افسارگسیخته است.

,

وی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم فرزندان حسینی و مهدوی تربیت کنیم باید به تمام جنبه های تربیتی فرندانمان اهمیت ویژه ای داشته باشیم.

,

 

,

نهاوند: مادران فرزندان خود را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند

, نهاوند: مادران فرزندان خود را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند, نهاوند: مادران فرزندان خود را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند,

همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی نماز جمعه شهر نهاوند برگزار شد.

,

با حضور پرشور بانوان نهاوندی به همراه کودکان خردسالشان مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلی نماز جمعه نهاوند برگزار شد.

,

در این مراسم باشکوه مادران نهاوندی با کودک ۶ ماهه امام حسین(ع) همنوا شدند و بر مصائبی که بر اهل بیت امام حسین(ع) وارد شد اشک ماتم ریختند.

,

در این مراسم حاضران با نوای مداحان در رثای مقام کوچکترین شهید حادثه کربلا حضرت علی اصغر(ع) عزاداری کردند و بر سینه زدند.

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در ان مراسم در سخنان کوتاهی گفت: فلسفه برگزاری این مراسم این است که مادران ایران اسلامی فرزندانی حسینی و آشنا با فرهنگ عاشورا تربیت کنند.

,

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در راه اسلام از همه هستی خود گذشتند و در راه احیای دین کودک ۶ ماهه خود را تقدیم کرد که این حاوی درس و پیام برای ما است.

,

امام جمعه نهاوند افزود: امروز وظیفه همه فرا گرفتن پیام های حادثه کربلا و حرکت در مسیر امام حسین(ع) و تربیت فرزندانی است که با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا باشند.

,

این مراسم علاوه بر شهر نهاوند در بخش های فیروزان، گیان و برزول نیز برگزار شد.

,

 

,

ملایر: تمام مادران مسلمان برای شش ماهه کربلا اشک ماتم می ریزند

, ملایر: تمام مادران مسلمان برای شش ماهه کربلا اشک ماتم می ریزند, ملایر: تمام مادران مسلمان برای شش ماهه کربلا اشک ماتم می ریزند,

“یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم …” این نوای امروز مادران ملایری همراه مادران همه علی اصغر های زمان است که فرزند خود را برای یاری امام زمان خویش نذر می کند.

,

مادران ملایری امروز همراه با مادران تمام دنیا امروز با حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی بار دیگر با علی اصغر حسین شش ماهه کربلا عهدی نو بستند که فرزندشان را برای یاری آخرین امام و امام زمان نذر کنند.

,

مراسم شیرخوارگان حسینی ملایر در حسینیه سیدالشهدا(ع) و همزمان در ۱۳ نقطه دیگر شهرستان برگزار شد.

,

, ,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور پرشور مادران در سراسر دنیا در مراسم شیرخوارگان حسینی از برکات عاشورا دانشت و اظهار داشت: امروز نه تنها مادران ایرانی بلکه مادران مسلمان سراسر دنیا به یاد شش ماهه کربلا اشک ماتم می‌ریزند.

,

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه تاکید کرد: برگزاری مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی نشان دهنده اشاعه نهضت سرخ عاشورا در سراسر دنیا است.

,

وی افزود: در تاریخ افراد زیادی بودند که میخواستند اسم امام حسین(ع) و عاشورا را از اذهان مردم پاک کنند و آنها این فکر باطل را با خود به گور بردند امروز ما شاهد همایش های عظیمی همچون مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نقاط مختلف دنیا و حماسه عظیم پیاده روی اربعین هستیم.

,

 

,

اسدآباد: مادران اسدآباد با حضرت رباب(س) همنوا شدند

, اسدآباد: مادران اسدآباد با حضرت رباب(س) همنوا شدند, اسدآباد: مادران اسدآباد با حضرت رباب(س) همنوا شدند,

امروز ششمین روز از ماه محرم، همزمان با شهادت حضرت علی اصغر ع مادران شهر اسدآباد به همراه شیرخواره‌ها و کودکان خود در همایش مجمع شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع این شهر شرکت کردند.

,

مادران شیرخواره های خود را به لباس سبز و سربند یا حضرت علی اصغر ع پوشانده بودند و در گوش فرزندانشان لالایی می خواندند.

,

در این همایش تعدادی از مداحان شیره خواره هایی رابه بغل گرفته و نوحه سرایی می کردند.

,

, ,

در این مراسم کتاب گهواره سرخ به تألیف عبدالله طیوری خواه رونمایی شد و وی نیز توضیحاتی در این خصوص داد.

,

همچنین در این مراسم نذرنامه قرائت شد و همه مادران با تکرار آن فرزندانشان را نذر حضرت علی اصغر کردند.

,

 

,

بهار: وظیفه امروز مادران انتقال پیام عاشورا به فرزندانشان است

, بهار: وظیفه امروز مادران انتقال پیام عاشورا به فرزندانشان است, بهار: وظیفه امروز مادران انتقال پیام عاشورا به فرزندانشان است,

همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در مصلای شهر بهار برگزار شد.

,

در این مراسم بانوان و مادران با پوشاندن لباسهای سبز و سفید به کودکان و نوزادان خود به نیت حضرت علی اصغر(ع) به سوگواری اباعبدالله الحسین و هم دردی با رباب پرداختند.

,

حجت الاسلام فاضلیان سخنران این مراسم با تسلیت ایام سوگوای اباعبدالله الحسین به روایت چگونگی شهادت حضرت علی اصغر پرداخت و گفت: امروز مادران و زنان جامعه ما نقش بزرگی در جامعه ایفا می کنند و آن نقش تربیت فرزندان جامعه است.

,

وی ادامه داد: وقتی بعد از ۱۴۰۰ سال به واقعه کربلا نگاه می کنیم می بینیم که چگونه امام حسین (ع) همه دارایی، فرزندان و جان خود را فدای زنده نگه داشتن اسلام کرد.

,

, ,

حجت الاسلام فاضلیان با تاکید بر حفظ پیام عاشورا گفت: وظیفه امروز مادران ما انتقال پیام عاشورا و هدف امام حسین به فرزندان خود است.

,

پس از سخنرانی حجت الاسلام فاضلیان محمد الوندی از مداحان قدیمی شهر بهار به مداحی در سوگ علی اصغر پرداخت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه