اخبار داغ

در همایش‌های شیرخوارگان حسینی در بیرجند مطرح شد

هدف از شرکت در مجالس روضه باید نصرت امام زمان (عج) باشد/ باید زیرساخت‌های اعتقادی و اخلاقی فرزند خود را درست کنیم

هدف از شرکت در مجالس روضه باید نصرت امام زمان (عج) باشد/ باید زیرساخت‌های اعتقادی و اخلاقی فرزند خود را درست کنیم
کارشناس مذهبی با بیان این‌که کسی که امام زمان خودش را یاری کرد عاقبت به خیر می شود گفت: هدف از شرکت در مجالس روضه امام حسین (ع) باید نصرت امام زمان (عج) باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی صبج امروز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین امانتچی کارشناس مذهبی صبح امروز در همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: یکی از بیانات امام حسین علیه السلام در اوج بلا و مصیبت، ندای هل من ناصر ینصرنی بوده است.

, امانتچی,
 
,
وی افزود: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام برای یک مقطع خاص است یا در تمام دوران ها صدق می کند؟
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: این ندا مختص زمان امام حسین علیه السلام نیست و ما امروز باید قیام امام حسین علیه السلام را یاری کنیم.
,
 
,
وی افزود: ما با حضور در این مراسم به ندای امام حسین علیه السلام پاسخ مثبت دادیم.
,
 
,
امانتچی یادآور شد: امروز آمدیم اینجا تا بفهمیم به عنوان شیعه می خواهیم امام حسین علیه‌السلام را یاری کنم یعنی چه؟
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: آیا سید الشهدا علیه‌السلام به کمک ما نیاز دارد و روز عاشورا به کمک نیاز داشتند؟ آیا برای پیروز شدن در جنگ بود؟ سیدالشهدا علیه‌السلام که می دانستند شهید می‌شوند.
,
 
,
وی افزود: اگر من به ندای امام حسین علیه‌السلام پاسخ دهم یعنی این که دین خدا را یاری می کنم.
,
 
,
امانتچی خاطرنشان کرد: دین خداوند را یاری کردن این خاصیت را دارد که خداوند نیز ما را یاری می کند.
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: یاری سیدالشهدا علیه‌السلام یعنی یاری دین خدا چراکه دین خدا در آن زمان از بین می رفت.
,
 
,
وی افزود: کسی که می خواهد امام زمان خودش را یاری کند فقط نباید نماز بخواند بلکه باید نماز اقامه کند و به تمام ارکان دین عمل کند.
,
 
,
امانتچی تصریح کرد: هدف از شرکت در این مجالس باید نصرت امام زمان (عج) باشد.
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: خداوند به واسطه امام حسین علیه‌السلام مردم را عاقبت به خیر می کند.
,
 
,
وی افزود: کسی که امام زمان خودش را یاری کرد عاقبت به خیر می شود.
,
 
,
امانتچی یادآور شد: بدانید امروز هم دست امام زمان (عج) به سوی من و شما دراز است که ایشان را یاری کنیم و این یاری برای امام زمان نیست بلکه برای خود ما است که عاقبت به خیر شویم.
,
 
,
وی افزود: شهید حججی شهیدی بود که ولی خدا را یاری کرد و عاقبت به خیر شد و خداوند به او جایگاه بزرگی دارد و این نتیجه یاری امام زمان است.
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: گریه وسیله ای برای رسیدن به امام حسین (ع) است.
,
 
,
امانتچی تصریح کرد: گریه بر سیدالشهدا علیه‌السلام انسان را در رسیدن به خداوند یاری می کند.
,
 
,
وی افزود: خداوند به امام حسین (ع) عزتی داده است که گریه برای ایشان باعث می شود خداوند ما را مورد عنایت خودش قرار دهد.
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: وقتی به فرزندتان شیر می‌دهید برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنید که این امر بر ولایت‌مداری فرزند شما تأثیر بسزایی دارد.
,
 
,
امانتچی گفت: لقمه حرام باعث می شود ما نتوانیم در جهت نصرت امام زمان خودمان حرکت کنیم.
,
 
,
وی به تزکیه نفس اشاره کرد و افزود: امام حسین علیه السلام در اوج بلا و مصیبت فرمودند من تسلیم خداوند هستم.
,
 
,
کارشناس مذهبی گفت: با این‌که فرزندان امام حسین علیه السلام را شهید می کنند و به اسارت می برند فرمودند خدایا راضیم به رضای تو.
,
 
,
امانتچی یادآور شد: گریه برای امام حسین علیه السلام، لقمه حلال و راضی بودن به رضای خداوند باعث عاقبت بخیری انسان می شود.
,
 
,
 
,
همچنین حجت‌السلام و المسلمین جلالیان از خطبای قم نیز صبح امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند اظهار کرد: ماد شدن سعادت و نعمت بزرگ خداوند است.
, جلالیان ,
 
,
وی با بیان این‌که مادر جایگاه حقوقی نزد خداوند دارد، افزود: وقتی شخصی مادر می‌شود اگرچه انسان گنهکاری باشد اما چون مادر است نزد خداوند اعتبار دارد و وقتی دستش را با تضرع به درگاه خداوند بالا می‌آورد و برای فرزندش دعا می‌کند دعای او برآورده می‌شود.
,
 
,
حجت‌السلام جلالیان با بیان این‌که خدمت به مادر گناهان بزرگ را می‌بخشد، بیان کرد: اگر پدر و مادر زنده هستند به آن‌ها خدمت کنید و اگر در دنیا نیستند با خیرات یادشان کنید.
,
 
,
وی عنوان کرد: اگر در مجالس عزاداری امام حسین(ع) دلتان شکست برای آن‌هایی که آرزوی مادرشدن دارند دعا کنید تا آن‌ها نیز به سعادت مادری برسند.
,
 
,
حجت‌السلام جلالیان با اشاره به آیه قرآن، گفت: اگر غافل شویم ممکن است فرزندی که نعمت خداوند است عامل دوری ما از خداوند شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که بسیاری از عوامل تربیتی در بستر خانواده‌های دارای فرزند زیاد به طور جبری شکل می‌گیرد، گفت: یکی از عوامل جدی برای تربیت فرزندان این است که وقتی تعداد فرزندان در خانوا‌ده‌ای زیاد باشند به طور عادی بسیاری از مسائل را یاد می‌گیرند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان ادامه داد: امروزه متأسفانه در جامعه آمار طلاق نگران‌کننده است و دلیل بسیاری از آن‌ها این است که چون کم‌فرزند بوده‌اند نتوانستند مدارا و تحمل را یاد بگیرند.
,
 
,
وی عنوان کرد: اگر خداوند توفیق فرزندداشتن را به شما داده از او بخواهید اولاد بیشتری به شما دهد چراکه اولاد بیشتر در روز قیامت سعادت بیشتری می‌آورد به شرط این‌که انسان امانت خداوند را درست امانتداری و تربیت کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان با بیان این‌که مادر خوب مادری است که نگران تربیت فرزندش باشد گفت: حق فرزند بر گردن پدر و مادر این است که فرزند خود را خوب تربیت کنند چراکه اگر خوب تربیت کنند در قیامت مایه سفیدرویی و نور چشمانشان خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) اظهار کرد: پدر و مادری خوب هستند که فرزندان خود را بر اساس محبت اهل بیت علیهم السلام تربیت کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان تصریح کرد: متأسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که سردمداران آن انسان‌های بدی هستند و سلسله بحران‌های عقیدتی و اخلاقی در جامعه درست می‌کنند و با استفاده از ابزارهای مختلف دنیا را به سمت به رفتارهای ناپسند می‌برند.
,
 
,
وی ادامه داد: بایستی فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که در مقابل طوفان‌های سهمگین عقیدتی و اخلاقی که برای او پیش می‌آید بتواند مبارزه کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان با بیان این‌که مرزهای خاکی جلودار فضای مجازی نیست، بیان کرد: بحران‌هایی که امروز برای ما به سبب فضای مجازی پیش می‌آید نگران‌کننده است اگر کسی خود را به مرحله‌ای از تقوا نرساند فضای مجازی دنیا و آخرت او را نابود می کند.
,
 
,
وی افزود: از طرفی دیگر فضای مجازی می‌تواند دنیا و آخرت انسان را آباد کند به شرط این‌که انسان به استعداد و تقوایی برسد که در آن محیط بتواند خود را حفظ کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان متذکر شد: اگر نگران تربیت فرزند خود هستیم باید زیرساخت‌های اعتقادی و اخلاقی فرزند خود را درست کنیم که یا خود اهل آن هستیم و به او آموزش دهیم یا این‌که به مرکزی مراجعه کنیم که فرزندانمان را عمیق‌تر مسلمان کند که از اهل بیت علیهم السلام فاصله نگیرند و عقاید دینی‌شان از بین نرود.
,
 
,
وی گفت: مادر خوب مادری است که فرزند خود را مؤمن با اعتماد به نفس بار بیاورد و اگر جامعه به سمت دوری از خداوند رفت این فرزند به دلیل عزت نفس بالایی که دارد مدگرا نشود.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها فرزند را به دلیل  یک اشتباه تنبیه‌بدنی می‌کنند اما باید به این نکته توجه کنیم که همه ما به محدوده‌ای که خداوند امر کرده نسبت به فرزندمان اختیار داریم.
,
 
,
وی ادامه داد: فرزند باید تکریم شود و محترم بار بیاید اگر خدای نکرده مدام او را ملامت کنیم برای او اعتماد به نفسی باقی نمی‌ماند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان متذکر شد: اگر به فرزندانمان مسئولیتی ندهیم در زندگی مشترک و جامعه نیز نمی‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کند.
,
 
,
وی یادآور شد: مادری که می‌خواهد بهشت زیر پای او باشد باید وظیفه مادری را درست انجام دهد و نگران تربیت فرزندش باشد و فرزندش را با معنویت بزرگ ‌کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام جلالیان با بیان این‌که مادری یعنی فرزند خود را با محبت اهل بیت بزرگ کردن، خاطرنشان کرد:  حواسمان باشد که فرزندانمان را با فضاهایی آشنا کنیم که آن فضاها آن‌ها را رشد دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه