اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

امام حسین (ع)؛ کانون وحدت و معلم ایثار و مقاومت/ مبارزه با فساد بالاترین مصداق نهی از منکر است

امام حسین (ع)؛ کانون وحدت و معلم ایثار و مقاومت/ مبارزه با فساد بالاترین مصداق نهی از منکر است
جمعی از ائمه جمعه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام حسین (ع) کانون وحدت و معلم ایثار و مقاومت است، مبارزه با فساد را بالاترین مصداق نهی از منکر دانسته و بر برخورد با مفسدان تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان امروز، 15 شهریور ماه، مصادف با 6 محرم الحرام سال 1441 هجری قمری، در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و اشاره به فرهنگ غنی عاشورا بیان کرد: گسترش فرهنگ عاشورا نیاز هرروز جامعه اسلامی است و درواقع باید از کشانی که در این راه قدم برمیدارند تقدیر و تشکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی با تاکید بر لزوم مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمنان، افزود: باید هر روز از امام حسین(ع) درس بگیریم، زیرا ایشان با قیامشان به تمام ملت ها و انسانهای آزاده جهان درس مقامت دادند.
,
,

وی ادامه داد: در واقع درس بزرگ عاشورا همین مقاومت است زیرا امام حسین(ع) با همان نفرات کم از سپاه چندین هزار نفری دشمن نهراسید و ما نیز نباید از کمی نفرات و کمبود امکاناتمان هراسی در دل داشته باشیم و از مستکبران غربی نهراسیده و در مقابلشان با قدرت بایستیم.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: امروز نیز با خروج امریکایی ها از برجام باید دولت مردان ما در برابر زورگویی های سران امریکایی ایستاده و سران دولت و نظام جمهوری اسلامی باید در مقام عمل پاسخ قاطع و صریح به اینگونه اقدامات پلید بدهند و نتیجه رشد تحقیقات هسته ای جوانان این مرز و بوم را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: درس دیگری که از نهضت عاشورا باید بگیریم دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران است و مسلمانان در جای جای این کره ی خاکی که مسلمانان حضور دارند و مورد ظلم واقع می شوند باید از سرنوشت یکدیگر دفاع کنند مانند مسئله فلسطین که یک شاخص است و مصیبت و مسئله اول جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام محامی در پایان با اشاره به گسترش وحدت اسلامی بین مسلمین بیان کرد: تاکید همه مسلمانان دنیا بر وحدت امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن و اختلاف بین شیعه و سنی است زیرا امام حسین(ع) کانون وحدت است و نقشه دشمن انشقاق بین شیعه و سنی و فاصله انداختن بین آنهاست.

آموختن ایثار و مقاومت از نهضت امام حسین (ع)/ اجرایی شدن گام سوم تو دهنی محکم به اروپاییان دغل باز است
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه درس ایثار و مقاومت را از امام حسین (ع) آموخته ایم، بیان کرد: امید است هدف و مسیر نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) را به خوبی بشناسیم و از این مسیر مقابل انحرافات امروزی برای خود سازی و مقابله با دشمن استفاده کنیم.

وی افزود: مداحان و عزاداران دقت داشته باشند تا در مداحی از الفاظ و سبک های پسندیده و در شأن ائمه اطهار (ع) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به بهانه مداحی و اینکه دلسوخته اهل بیت (ع) هستیم نباید احساسات مردم را جریحه دار کرد، گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد که با مداحی میان فرق اسلامی تفرقه و اختلاف ایجاد شود.
 
حجت السلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: گاها مشاهده شده به بهانه عزاداری، فرق ها شکافته شده و یا لباس ها دریده شده و برهنه اقدام به عزاداری می کنند، که این موارد باعث خدشه دار شدن شأن عزاداری می شود و نباید اجازه داد چنین حرکاتی انجام شود.

 وی به مسئولان دستگاه قضا این شهرستان توصیه کرد تا با افرادی که به بهانه عدم اعتقاد به محرم و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرستان اقدام به برگزاری مراسمات عروسی با ساز و دهل می کنند، برخورد جدی انجام دهند.

 امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور دستور اجرایی شدن گام سوم را داده است که انتظار می رود با توجه به بدعهدی آمریکایی ها و اروپایی ها در برجام گام سوم با صلابت و استوار محکم تر برداشته شود.

 حجت السلام و المسلمین بامری گام سوم را تو دهنی محکم به اروپاییان دغل باز است که به بهانه یک کانال مالی، ایرانیان را به بازی گرفته اند، تصریح کرد: در برجام آمریکا بد عهدی کرد و از طرف دیگر اروپا نیز در بازی خبیثانه آمریکا نیز ما را به بازی گرفتند.

 وی اضافه کرد:  برجام زمانی برای مردم ارزشمند است که طرف مقابل صادقانه پای کار باشد نه اینکه به بهانه برجام دست از آرمان ها و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی برداشت. 

 امام جمعه شهرستان سراوان گفت: باید با آمریکایی ها و اروپاییان با صلابت، مقتدر و محکم برخورد کرد.

مبارزه با فساد بالاترین مصداق نهی از منکر است/ جوانان به وعده های مسؤولین اطمینان ندارند
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: یکی از اسباب اطاعت خداوند و دل کندن از دنیا و از بین بردن معصیت، یاد مرگ است.

وی با اشاره به مناسبت یکشنبه 17شهریور که مصادف با کشتار بی رحمانه مردم در میدان شهداءسال57 است افزود: کشتار میدان ژاله تهران در 17 شهریور 1357، یکی از غمبارترین حوادث ماه های پایانی رژیم سلطتنی پهلوی بود که به گمان بسیاری از تحلیل گران سیاسی داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین ضربه را به بدنه رژیم شاهنشاهی زد.

وی تصریح کرد: جنرال آمریکا به شاه دستور داد به سرباز ها بگو به سمت مردم تیراندازی کنند و مردم را بترسانند که باعث تضمین سلطنت اش می شود اما کشتار آن روز باعث اوج گیری فرایند انقلاب اسلامی و یک سره شدن کار انقلابیون با رژیم شاه شد. در واقع این رویداد منجر به وقوع انقلاب اسلامی 57 شد.

وی ادامه داد: در گام اول و دوم تعهدات کشور ایران کم شده بود که کشورهای آمریکایی و اروپایی میزان اورانیوم مورد استفاده را تعیین کرده بودند ولی کشور ایران در گام سوم با توجه به بدعهدی آمریکا و اروپا می خواهد از سانتریفوژ نسل ششم و هشتم استفاده کند.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور درباره مبارزه با فساد که با بگیر و ببند فساد از بین نمی رود خاطر نشان کرد: هر چه در برابر دشمنان انقلابی برخورد کنیم در برابر کشور ایران برخورد مناسب تری دارند.

وی با بیان اینکه وجود مسئول غرب گرا و لیبرال، رانت خوار منکر است، گفت: مبارزه با فساد بالاترین مصداق نهی از منکر است این کار قوه قضائیه مبارزه با فساد، بهترین نحوه اجرای منکر است.

ابطحی با اشاره به کاهش 37درصدی ازدواج جوانان در جامعه گفت: 14سال قبل در مجلس طرح حمایت جوانان تصویب شد اما به این مسئله اهمیت داده نشد و این کار باعث شده جوانان احساس کنند کسی به فکر آنان نیست و به مسئولین دیگر اطمینان نکنند.

مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است/ افراد سست ایمان از استکبار می ترسند
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه هیرمند در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت: در پیام های عاشورا سازش و پذیرش بر حاکم ظالم جایی ندارد.

وی افزود: ایستادگی در برابر دشمنان، همانطور که امام حسین (ع) هزینه آن را داد در عصر امروز نیز هزینه خواهد داشت؛ از دشمن رعب و ترس نباید داشت چرا که افراد سست ایمان می ترسند.

امام جمعه شهرستان هیرمند افزود: در مسیر مقاومت این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان خود و فرزند برای حفط اسلام ابایی نخواهیم داشت. ما زیر بار مشکل نخواهیم رفت چرا که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

امام جمعه شهرستان هیرمند تصریح کرد: بعد از جریان زدن پهباد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی ، حتی عربستانی ها نیز به این اقدار ایران و مالیدن پوز استکبار جهانی به خاک افتخار کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بارها اعلام فرموده اند که مداحان و روضه خوانان توجه داشته باشند ، که چه مطلبی را می خوانند ، نباید از متون سبک در نوحه خوانی استفاده کرد.

حجت الاسلام گزمه همچنین گفت: در مراسم تاسوعا و عاشورا سال جاری هیات های مذهبی با نظم و همکاری مناسبی در شهرستان حاضر شوند تا این مراسمات نیز با شکوه و عظمتی که هر سال برگزار میشود برپا شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آموختن ایثار و مقاومت از نهضت امام حسین (ع)/ اجرایی شدن گام سوم تو دهنی محکم به اروپاییان دغل باز است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مبارزه با فساد بالاترین مصداق نهی از منکر است/ جوانان به وعده های مسؤولین اطمینان ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است/ افراد سست ایمان از استکبار می ترسند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه