اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند:

دولت باید نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشد/ بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر می کند

دولت باید نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشد/ بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر می کند
امام جمعه قروه با اشاره به گلایه های رئیس جمهور گفت: اگر منظور شما از این سخنان که دولت اختیارات کافی ندارد این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی کنار برود و شما بیایید و به جای ایشان بایستید پاسخ خودتان را از مردم دریافت خواهید کرد و این فرافکنی ها نمی تواند مشکلات مردم را برطرف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت الاسلام عابدین رستمی امروز و در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه همایش پیاده روی اربعین حسینی و همایش شیرخوارگان حسینی از جمله ظرفیت های محرم هستند که در 40 سال انقلاب شکوفا شده اند، اظهار داشت: همایش هایی اینچنینی تمام جهان را متحیر ساخته اند و کسی نمی تواند مانع از اجرای آنها شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: این ظرفیت شهدا و ظرفیت محرم و عاشورا است و ظرفیت محرم باید اینچنین فعال و پویا باشد و باید ظرفیت سیاسی انقلاب که ظرفیتی عاشورایی است حفظ شود و همه ما در حفظ آن مسئول هستیم. 
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه قروه خاطر نشان کرد : این ظرفیت محرم و ظرفیت سید الشهدا است که ندای مستضعفین جهان را به گوش می رساند.
,
 
,
 
,
 
,
رستمی در ادامه با اشاره به روز دهم شهریور ماه که به نام روز بانکداری اسلامی نامگذاری شده است افزود: سیستم پولی و مالی جمهوری اسلامی ایران کپی شده از سیستم مالی انگلستان است و به نفع اسلام ویرایش نشده است بلکه در این سیستم ما اسلام را به نفع سیستم مالی خود ویرایش کرده ایم.
,
 
,
 
,
 
,
وی با طرح این سوال که کدام بانک تاکنون در زیان مشتریان خود شریک بوده است؟ گفت: یک کودتای اقتصادی در طول 40 سال از سوی بانک های کشور که قویترین حامیان لیبرال هستند اجرا شده است و کسی نیز نمی تواند در برابر این قدرت بایستد. 
,
 
,
 
,
 
,
به گفته وی در کشور قانون عملیات بانکی بدون ربا تصویب شد اما اجرایی نشده است.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه قروه ادامه داد: امروزه این بانک ها هستند که بزرگترین حریف بخش خصوصی هستند نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. 
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: قانون عملیات بانکداری بدون ربا در کشور ما اجرایی نشد و هم اکنون بانک به یک حریف اقتصادی تبدیل شده است.
,
 
,
 
,
 
,
رستمی افزود: مردم از سیاستگذاری بانکی و مالی ناراضی هستند و این مشکلی است که در کشور با آن دست و پنجه نرم می کنیم.
,
 
,
 
,
 
,
وی به تعطیلی واحدهای صنعتی قروه اشاره نمود و گفت: تمام فریاد این واحدها از دست بانک ها است که چندین بار اصل پول خود را پرداخت کرده اند اما همچنان بدهکار هستند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: متاسفانه در کشور ما بانکداری اسلامی یدک کشیده شد اما انجام نشد و قوانین آن اجرایی نشده است. 
,
 
,
 
,
 
,
رستمی در ادامه به واقعه 17 شهریور ماه سال 1357 اشاره داشت و گفت : یکی از مهمترین برهه های تاریخی و جریان ساز ما 17 شهریور بود که اساس حکومت و پایه های آن به لرزش درآمد و در روز عید فطر موج بزرگی از اعتراض به رژیم ستمشاهی توسط روحانیون ایجاد شد.
,
 
,
 
,
 
,
وی همچنین به تحولات سیاسی اشاره نمود و با اشاره به گلایه های رئیس جمهور به برخی سخنان روحانی اشاره نمود و بیان داشت: 38 اصل در قانون اساسی بر عهده دولت قرار دارد و دولت باید نسبت به آن و نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشد اما رئیس جمهور از اختیارات کم خود سخن می گوید و این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی بارها بر دور بودن از حواشی به دولت تاکید کرده اند. 
,
 
,
 
,
 
,
وی خطاب به رئیس جمهور گفت : اگر منظور شما از این سخنان که دولت اختیارات کافی ندارد این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی کنار برود و شما بیایید و به جای ایشان بایستید پاسخ خودتان را از مردم دریافت خواهید کرد و این فرافکنی ها نمی تواند مشکلات مردم را برطرف کند.
,
 
,
 
,
 
,
به گفته وی برنامه آمریکا در ارائه مذاکراتی که عده ای در داخل کشور دل به آن بسته اند در اداره خاورمیانه توسط رژیم صهیونیستی است و نباید دل به وعده های آنان بست. 
,
 
,
 
,
 
,
رستمی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید به خود بیاید و نگاه به درون داشته باشد، ادامه داد: ما به دنبال جبهه تقابل با دولت نبوده و نیستیم و بیان این مطالب به دور از محافظه کاری است و باید آنچه که لازم است گفته شود و دولت نیز باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان: قیام امام حسین مظهر حق علیه باطل بود
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان ضمن تبریک هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: خداوند امت پیامبر (ص)  را به عنوان بهترین امتها معرفی نموده زیرا که اهل اعمال صالح هستند و مردم را به معروفات امر نموده و از منکرات نهی می کنند.
,
 
,
 
,
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مرز میان مؤمنان و منافقان است و نباید در دین اسلام به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر خدشه وارد شود.
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نماید ابتدا باید خود را اصلاح کند چونکه تا خود را اصلاح نکند نمی تواند دیگران را دعوت به امر به معروف نماید.
,
 
,
 
,
ماموستا عنایتی در ادامه ضمن تسلیت شهادت سرور شهیدان کربلا با اشاره به قیام امام حسین (ع) مهمترین دلیل قیام آن حضرت را فساد دستگاه اداری، نادیده گرفتن حقوق مردم، سوئ استفاده از بیت المال دانست.
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان گفت: امام حسین (ع ) در خطبه اش پس از بر خورد با حر ریاحی علت عدم بیعت و قیام خود را تجاوز کاری در حقوق مردم دانست و با اشاره به فرموده پیامبر که اگر کسی حاکم ستمگری را ببیند که به حقوق مردم تجاوز، پیمان خدا را شکسته و با سنت پیامبر مخالفت ورزد و با مردم با ظلم و زور رفتار نماید اگر برای تغییر این حاکم ستمگر اقدام نشود آن افراد نیز  شریک جرم زمامدار ستمگر خواهند بود.
,
 
,
 
,
ماموستا عنایتی در ادامه خطبه نماز جمعه دهگلان با گریزی به بازگشت حجاج بیان داشت: خداوند متعال حجاج را به عنوان سفیران امت اسلامی به مناسک حج دعوت نموده پس نیاز است حجاج پس از اتمام عبادت مقید به شریعت مقدس اسلامی باشند و تحت هیچ شرایطی خود را آلوده  به گناه نکنند.
,
 
,
 
,
وی افزود: با توجه به جایگاه عظیم حج  نیاز است حجاج در حفظ شان این جایگاه تلاش کنند تا حرمت این عبادت با بعضی کارها زیر سوال نرود.
,
 
,
 
,
 
,
بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر می کند
,
 
,
 
,
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: خداوند در سوره آل عمران بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گسترش آن در جامعه تاکید و مسلمانان را نسبت به این امر مهم توصیه کرده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی خواستار تلاش اقشار مختلف مردم برای رفع منکرات از جامعه شد و افزود: همه باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به گسترش آسیب‌های اجتماعی و فساد در جامعه حساسیت داشته باشیم، در غیر اینصورت شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود.
,
 
,
 
,
 
,
خطیب جمعه سنندج یادآور شد: براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر می کند و تقوای الهی را پاس دارد، بنابراین باید به توصیه های ایشان و دستورات خداوند توجه جدی داشته باشیم.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا خدایی به شهادت امام حسین(ع) و آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: سرور و سالار شهیدان خون خود را در راه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نثار کرد تا اسلام زنده بماند و درس آزادگی و عزت و جوانمردی به مسلمانان داده شود.
,
 
,
 
,
 
,
وی یکی از القاب مهم امام حسین(ع) را بزرگ جوانان اهل بهشت عنوان کرد و اظهار داشت: علمای اهل سنت راجع به محرم و شهادت فرزند پیامبر(ص) مطالب زیادی نوشته اند، همچنانکه امام شافعی واقعه کربلا را مایه اندوه دل‌ها و اشک چشم ها توصیف کرده است.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج به گذر زمان و کوتاهی عمر انسان اشاره و اضافه کرد: باید از خواب غفلت بیدار شده و با انجام اعمال درست و پرهیز از کارهای ناشایست از جمله دروغ، غیبت، خیانت و آزار والدین، خود را آماده حساب روز قیامت کنیم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه