اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

غرب و اروپا در مذاکره با ایران می‌خواهند وقت را تلف کنند/ دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است

غرب و اروپا در مذاکره با ایران می‌خواهند وقت را تلف کنند/ دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه بر عهد شکنی غربی ها و اروپایی ها در برجام تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه بر عهد شکنی غربی ها و اروپایی ها در برجام تاکید کردند و خواستار برخورد هرچه سریع دولت در این خصوص شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت الله علم الهدی:

, آیت الله علم الهدی:,

غرب و اروپا در مذاکره با ایران می‌خواهند وقت را تلف کنند

, غرب و اروپا در مذاکره با ایران می‌خواهند وقت را تلف کنند,

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: فردا نخستین روزی است که آب را بر خیمه‌های سیدالشهدا(ع) بستند؛ مسئله‌ای که ما در تابلوی انقلاب کربلا داریم، مسئله‌ای است که در همه بحرانها و جریان‌ها موضوعش وجود دارد و ما بخوبی می‌توانیم راهبرد را از قیام سیدالشهدا(ع) اخذ کنیم؛ اول برخورد دشمن با سیدالشهدا(ع)، تحریم اقتصادی بود و آب را به روی اصحاب بستند و این نوعی تحریم اقتصادی در وضع کامل فشار و شکنجه سختی بود.

,

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این تحریم اقتصادی نسبت به تحریم اقتصادی امروز آمریکا قابل تطبیق است و باید دید سیدالشهدا(ع) در مقابل تحریم اقتصادی زمان خود چه کردند؟ وجود مقدس حضرت از روزی که آب بر روی اهل بیت بسته شد افرادی از طرف عمرسعد رفت و آمد داشتند و پیغام می‌آوردند و سیدالشهدا(ع) مذاکراتی با مردم داشتند اما هیچ کجا امام حسین(ع) از دشمن رفع تحریم را تقاضا نکرد.

,

علم‌الهدی با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) هیچ کجا چنین اظهاری را به دشمن نکرد گفت: اگر این اقدام صورت می‌گرفت دشمن متوجه می‌شد سیدالشهدا(ع) از این نظر در مضیقه هستند و فشار را بدتر می‌کرد و حضرت برای اینکه دشمن احساس نکند که ایشان در مضیقه هستند یک بار در هیچ کجا به دشمن نگفت که رفع تحریم کنید و مذاکره کنید.

,

خطیب جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: اینکه اباعبدالله(ع) قنداقه علی اصغر(ع) را به دست گرفتند بیانگر چه بود؟ در مقاومت برابر تحریم دشمن امام حسین(ع) تا اینجا پیش رفتند؛ هیچ تحریمی به این حد رسیده است؟ کار بجایی برسد که یک بچه شیرخواره از آب نخوردن به صورت یک گوشت تف دیده دربیاید؟ این برای اعلام مقاومت در برابر تحریم بود و تابلوی مقاومت در برابر تحریم را سیدالشهدا(ع) بالا برد.

,

علم الهدی افزود: این فقط روضه و اشک و احساس است و یا سرمشق و راهبرد و درس است؟ وجود سیدالشهدا(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن دست روی دست نگذاشتند. ایشان آب را جیره بندی کردند؛ عزیزان این راهبرد امام حسین در برابر تحریم اقتصادی دشمن که آب را از مسیر غیرعادی وارد کرده و سپس جیره بندی کردند راهبردی برای امروز ماست و این راهبرد امروز ماست که در شکل یک برنامه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه شده و این راهبرد، درس کربلا است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عرصه مقابله با تحریم باید راهبرد امام حسین عملیاتی شود؛ همانگونه که مقام معظم رهبری به عنوان حجت ولی خدا نسخه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرده‌اند باید به آن تاسی کرد و یک اقتصاددان دنیا نتوانسته به یک گوشه این راهکارها ایراد بگیرند.

,

علم الهدی بیان کرد: باید مقابل دشمن مقاومت کنیم نه اینکه هر روز دشمن یک برنامه داشته باشد و ما هم زبون باشیم و سفر پیاپی و 100 دقیقه حرف زدن؛ 4 سال است دنیای آمریکا و اروپا با یک تعامل کلاهبرداری با ما عمل می‌کنند و ما نیز دائم ذلیلانه بایستیم و تقلب دشمن را بپذیریم؟ این با کدام معیار ولایی بودن و حسینی بودن ما در این نظام درست درمی‌آید؟

,

وی خاطرنشان کرد: 16 ماه است آمریکا از برجام خارج شده و تمام مراودات اروپا را تحلیل کنید. غیر از کلاهبرداری و کلک و روباه بازی چه بوده است؟ روزی که آمریکا خواست از برجام بیرون رود به اروپائی‌ها گفت اگر کاری می‌کنید که ایران در تعلیق غنی سازی بماند من بیرون بروم و اروپائی‌ها قول داده‌اند. 16 ماه با ما بازی کردند و چند ماه ما را سرگرم کردند. بحث اینستکس را مطرح کردند و بعد هم چرندیات و دروغ دیگری گفتند و روز گذشته وزیر دارایی فرانسه به آمریکا رفته تا ببیند با طرح آخر آمریکا موافق است یا خیر؟ مگر برای کسب نظر آمریکا باید حتما بروند؟ بحث کلک زدن و وقت گذرانی است. 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این گونه باید تسلیم دشمن شویم؟ برنامه نیز به نحوی جلو می‌رود تا به زعم خودشان مقام معظم رهبری را در عمل انجام شده قرار دهند و سپس مردم را با رهبری روبرو کنند.شرایط ما با کربلا متفاوت است اما در تحریم اقتصادی آمریکایی باید به رنگ امام حسین(ع) باشیم و این به رنگ امام درآمدن به معنای اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

,

 

,

امام‌جمعه موقت سرخس:

, امام‌جمعه موقت سرخس:,

دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است/ موشکی و کاهش نفوذ ایران در منطقه دو هدف غربی‌ها برای ادامه مذاکرات

, دست آمریکا و اسرائیل در منطقه خالی است/ موشکی و کاهش نفوذ ایران در منطقه دو هدف غربی‌ها برای ادامه مذاکرات,

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام برای مبارزه و جلوگیری از ایجاد بدعت‌ها در دین بود، اظهار کرد: هدف از قیام امام حسین علیه‌السلام به تعبیر خود آن حضرت، عمل کردن به کتاب خدا و زنده کردن سنت پیامبر مکرم اسلام بود.

,

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: قیام امام حسین علیه‌السلام برای مقابله با کسانی بود که در جامعه آن روز حرام خدا را حلال کردند و دست دزدان را برای فساد آشکار باز گذاشته بودند.

,

وی بیان اینکه شعار ابی‌عبدالله علیه‌السلام «هیهات من الذله» بود، تصریح کرد: امروز این شعار از زبان ملت انقلابی ایران مخابره می‌شود.

,

حجت‌الاسلام شریعتی احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا برشمرد و بیان کرد: وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر زنده باشد، واجبات دیگر هم زنده است و اگر تضعیف شد، بقیه واجبات هم تضعیف می‌شود؛ امروز محبان امام حسین علیه‌السلام باید این راه را از آن حضرت بیاموزند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: اگر جلوی فسادهای کوچک با امربه‌معروف و نهی از منکر گرفته نشود، همین فسادها بزرگ می‌شود.

,

امام‌جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد: نمود عزاداری سرور و سالار شهیدان امروز همین پرچم زدن‌ها و به تعبیر حضرت امام(ره) هیاهو کردن‌ها است.

,

وی در ادامه به مسائل منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دنیای استکبار در منطقه از جبهه مقاومت ضربه سختی خورده است.

,

حجت‌الاسلام شریعتی تازه‌ترین جنایت آمریکایی‌ها در منطقه را بمباران انبارهای حشدالشعبی در عراق عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها چون از این نیروی مردمی سیلی خوردند، دست به این جنایت زدند و با این توطئه به دنبال تفرقه‌افکنی در عراق بودند که نه‌تنها موجب اختلاف در میان عراقی‌ها بلکه موجب تقویت بیشتر حشدالشعبی و وحدت بیشتر در این کشور شد.

,

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: آمریکایی‌ها در یمن هم چهار سال است جنایت می‌کنند، اما نتوانستند مردم یمن را به‌زانو درآورند و نه‌تنها مردم یمن ضعیف نشدند، بلکه امروز در جبهه زمینی و هوایی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

,

امام‌جمعه موقت سرخس تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان در جایی که رژیم صهیونیستی فکرش را نمی‌کند به او ضربه می‌زند و اسرائیل را برای رسیدن به اهدافش ناکام می‌گذارد.

,

وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل در مسیر انتخابات هستند و بیش از گذشته دستشان در منطقه خالی است، به همین دلیل به دنبال توطئه‌های مختلف در منطقه برای رسیدن به اهدافشان هستند.

,

حجت‌الاسلام شریعتی با تأکید بر اینکه ایران تا به امروز به تعهداتش در برجام به‌طور کامل عمل کرده است، اظهار داشت: اروپایی‌ها هم همچون آمریکا در مسیر مذاکرات فقط وعده دادند و به هیچ‌کدام از وعده‌هایشان عمل نکردند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه اجازه اروپایی‌ها در دست آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا و اروپایی‌ها با ادامه مذاکرات به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و مذاکره بر سر مسئله موشکی هستند.

,

امام‌جمعه موقت سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران راهشان، راه امام حسین علیه‌السلام است و چهل سال است که در برابر بدترین تهدیدها و تحریم‌ها ایستاده‌اند و دشمن را از اجرای اهداف شوم خودش ناکام گذاشتند.

,

 

,

امام جمعه نیشابور: 

, امام جمعه نیشابور: ,

مذاکره با آمریکا احمقانه است

, مذاکره با آمریکا احمقانه است,

 حجت السلام سید قاسم یعقوبی ظهر جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه اظهار کرد:  معرفت خدا به زبان ساده امام حسین (ع) یعنی شناخت امامی که در زمان او زندگی می کنیم و آن امامی که واجب بر اهل زمان است باید از او اطاعت کرد.

,

وی ادامه داد: آن امامی که واجب اطاعت است نشانه خداوند است و ایام عاشورا فرصت خوبی برای امام شناسی و خدا شناسی است. در عصر و زمان که زندگی می کنیم امامی که باید از آن اطاعت کنیم ولایت فقیه است و باید او را به طور کامل بشناسیم.

,

امام جمعه نیشابور افزود: نظر امام ما در رابطه دولت و مجلس چیست؟ و می خواهیم نماینده مجلس انتخاب کنیم باید معیارهای امام مان را بدانیم چیست و این امام شناسی است.

,

وی ابراز کرد: اینکه کسی از جان و مال خود بگذرد این اقتضای امر به معروف و نهی از منکر است و دشمن فکر می کند ما با شهادت و کشته شدن می ترسیم. تمام زورگویی ها، تحریم ها، ترورها در تلاش هستند برای اینکه جبهه حق را مسکوت کنند.

,

یعقوبی بیان کرد: ما از مرگ ترسی نداریم و زیر بار زور نمی رویم و تسلیم شدن ذلت است و بالاترین معروف مقاومت است. امروز دشمنان تلاش می کند که ما را تسلیم و پای میز مذاکره بکشانند و تحریم ها و فشارهای اقتصادی زمینه سازی های دشمن است.

,

وی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی خاطرنشان کرد: گام سوم کاهش تعهدات را شروع کرده ایم و تولیدات سانتریفیوژها افزایش پیدا خواهد کرد و هر کاری که برای بحث هسته ای نیاز باشد تولید می کنیم و انشالله راه پیشرفت کشور را با قدرت به جلو می بریم.

,

امام جمعه نیشابور تاکید کرد: مسئولان و دیپلمات های ما بدانند که نظارت های غیرقانونی را باید پس بزنیم و نباید بگذاریم هر روز جاسوس های آمریکایی به بهانه بازرسی به مراکز هسته ای ما نفوذ کنند.

,

وی اظهار کرد: نگران رجزخوانی های دشمن نباید بود و ائتلاف دشمن بهم خورده است و آمریکا نمی تواند در منطقه و خارج از منطقه ائتلافی تشکیل دهد و پیوستگی میان انقلابیون منطقه روز به روز بیشتر می شود.

,

یعقوبی افزود: سخنرانی سید حسن نصرالله چنان ترس را بر پیکر دشمنان انداخته است که موجب فعال شدن نیروهای اطلاعاتی و تجهیزات امنیتی اسرائیل شد که در آخر دو ماشین نظامی اسرائیل مورد اصابت گلوله های حزب الله قرار گرفت.

,

وی عنوان کرد: دیپلمات ها با قدرت حرف بزنند و حق مردم ایران را از دشمن بگیرید و مذاکره با آمریکا احمقانه است و ۴ سال است که خون و دل خوردیم که مردم ایران امروز به این نتیجه رسیدند مذاکره با آمریکا احمقانه است.

,

امام جمعه نیشابور گفت: تحریم ها امروز بی اثر است و آمریکا صنایع هسته ای را تحریم می کند این در حالی است که از قبل هم تحریم بود و امروز تحریم ها هیچ تاثیری ندارد.

,

 

,

امام جمعه درگز:

, امام جمعه درگز:,

اروپا با وعده های توخالی خود در حال بازی دادن طرف های ایرانی و وقت کشی است

, اروپا با وعده های توخالی خود در حال بازی دادن طرف های ایرانی و وقت کشی است,

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه 15 شهریور ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: اخلاص و کار برای خدا باعث حفظ و ماندگاری عمل می شود.

, .,

وی در ادامه به تشریح انگیزه ها و اهداف قیام امام حسین (ع) پرداخت و عنوان کرد: اگرچه عزاداری امام حسین دارای ثواب بی نظیری است اما در برگزاری مراسمات عزاداری اهداف والاتری هم دنبال می شود که از جمله این اهداف می توان به شناخت اولیا و یزیدهای زمان، حفظ و اقامه دین خدا، احیای سنت رسول الله و ولایت امیرالمومنین (ع)، حذف بدعت ها و اصلاح جامعه از کج روی هاست.

,

امام جمعه درگز در بخش های دیگری از بیانات خود تصریح کرد: ایران با کاهش تعهدات خود در موضوع برجام، به اروپا قدرت و توانایی خود را ثابت کرده و آنها را به وحشت و تکاپو وادار کرد؛ اگرچه این قدمها می توانست محکم تر برداشته شود اما دیدگاه عده ای در خصوص اعتماد به اروپا و مذاکره با دنیای غرب کار را با مشکل مواجه کرد.

,

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: بسیار روشن و واضح است که اروپا با وعده های توخالی در حال بازی دادن طرف های ایرانی و وقت کشی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند زمانی با اروپا تعهدی داشته باشید که فروش کامل نفت ایران را تضمین کنند اما این کار را نکردند و گذر زمان هم ثابت کرد اروپایی ها نه تنها اقدامی برای عمل به تعهدات خود نکردند بلکه با شیوه های متفاوت در کنار آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران هستند.

,

وی افزود: مسئولین حواس خود را جمع کنند که مبادا با حداقلی ترین امتیازها فریب اروپا را خورده و عزت این نظام را که خدا به ما عنایت فرموده با ضعف و سستی خود بر باد دهند.

,

امام جمعه درگز انهدام مواضع رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان را اولین پاسخ کوبنده آنها به این رژیم جعلی دانست و تاکید کرد: حزب الله آماده است تا در هر زمانی از شبانه روز پاسخ اسرائیل را بدهد؛ نیروهای رژیم صهیونیستی باید همیشه در این هراس بمانند تا بمیرند.

,

حجت الاسلام ایروانی ضمن تقدیر از خانواده هایی که هزینه اطعام اموات خود را صرف در عام المنفعه می کنند خاطرنشان کرد: این سنت حسنه باید فراگیر شود، برکات بسیار زیادی هم دارد که کمترین آنها بهره مند شدن از ثواب همیشگی خیرات و جلوگیری از اسراف است.

,

 

,

امام جمعه قوچان:

, امام جمعه قوچان:,

در جریان برجام نارو خوردیم / پیام عاشورا، عدم سازش با استکبار است

, در جریان برجام نارو خوردیم / پیام عاشورا، عدم سازش با استکبار است,

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا گفت: منبر و مداحی دو عنصر اصلی هئیت های مذهبی است که نیاز به مراقبت زیادی دارد، زیرا دشمنان درصدد بی محتواسازی منبرها و انحراف مداحی ها هستند.

,

وی با بیان اینکه جریان عاشورا فرصت بسیار خوبی در اختیار تشیع قرار داده است، ادامه داد: شیعه انگلیسی درصدد ایجاد تفرقه در کشور بوده و به لطف خدا هئیت مذهبی سکولار در این شهرستان نداریم و مداحان و روحانیون نیز به خوبی در حال فعالیت و تبلیغ دین می باشند.

,

وی با بیان اینکه پیام عاشورا، عدم سازش با استکبار است و جبهه مقاومت می بایست به وظیفه خود عمل کند، افزود: ماجرای مذاکره امام حسین(ع) در جریان عاشورا برای صلح نبود بلکه این مذاکره برای هدایت جریان ظلم  بود.

,

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه در جریان برجام نارو خوردیم و عدم بصیرت برخی منجر به هزینه های بسیار زیادی برای کشور شد، خاطر نشان کرد: گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام می بایست محکم تر برداشته شود زیرا اروپایی ها در حال بازی دادن ما در برجام هستند.

,

حجت الاسلام دستجری تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه کشورما به مذاکره با اروپایی ها امیدوار بوده و معتقد است آمریکایی ها در حال تعدیل رویکرد خود هستند اما این در حالیست که وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا بیان داشته که به شرطی با ایران مذاکره می کنیم که جمهوری اسلامی ایران از اعتقادات و راهبردهای خود دست بردارد.

,

وی با بیان اینکه عدم امکان دسترسی به سلاح هسته ای، حذف قدرت موشکی و تعدیل فعالیت های منطقه ای ایران سه شرط اصلی آمریکا برای مذاکره مجدد است، تاکید کرد: سلاح هسته ای طبق فتوای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حرام است و ما هم قصد ساخت ان را نداشته و نداریم اما نمی توانیم از انرژی هسته ای دست بکشیم و همچنین اگر آمریکا درصدد مذاکره با انصار الله یمن است، این درخواست مذاکره نتیجه مقاومت و قدرت موشکی آنان بوده که استکبار را مجاب به مذاکره کرده است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان بیان داشت: تعدیل فعالیت های منطقه ای ایران و افزایش امنیت در منطقه یکی از شروط مذاکره مجدد آمریکا است و این در حالیست که حضور غرب و به ویژه امریکا در این منطقه منجر به تنش شده و اگر منطقه توسط کشورهای همین منطقه و بدون دخالت غرب مدیریت شود شاهد کاهش تنش ها و ثبات خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه جریان عاشورا، جریان مطالبه گری است و از زمان امام علی(ع) آغاز شد اما پس از پنجاه سال جریان حاکم و نیرنگ، امام حسین (ع) را به شهادت رساند، گفت: می بایست شهروندان در هر کجا و در هر مکان برای پیشرفت فرهنگی، اقتصادی مطالبه گری کنند که چرا شهرستان قوچان با این همه ظرفیت و پتانسیل دچار این چالش ها است.

,

امام جمعه قوچان در پایان با تاکید بر اینکه برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نیازمند افزایش مطالبه گری از سوی شهروندان هستیم، تصریح کرد:  مطالبه گری را از من امام جمعه شروع کنید و به سراغ تمام مسئولین برود که چرا در شهرهای دیگر با اجرای پروژه های بزرگ شاهد اشتغال 12 هزار نفری هستیم اما چرا در شهرستان قوچان نباید شاهد آن باشیم.

,

 

,

امام جمعه سبزوار:

, امام جمعه سبزوار:,

مظلومیت ومقاومت در برابر ظلم توسط امام حسین(ع) در دستور کار مداحان باشد

, مظلومیت ومقاومت در برابر ظلم توسط امام حسین(ع) در دستور کار مداحان باشد,

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه محرم فرصت خوبی برای بیان حقایق واقع کربلا وآنچه در روز عاشورا اتفاق افتاده است اظهار داشت: بیان مظلومیت و مقاموت در برابر ظالمین بیاید در دستور کار خطبا ومداحان باشد.

وی با بیان اینکه مداحان در انتخاب اشعار وسبک های مداحی باید نهایت دقت را انجام دهند تاکید کرد: متاسعانه برخی از اشعار منجر به ایجاد اختلاف بین شیعیان و برادران اهل تسنن می شود که این موضوع هیچگاه مورد تایید نیست.

مقیسه با بیان اینکه این اتفاق دقیقا همان چیزی است که دشمن در پی آنست تصریح کرد: دشمن از ابتدا به دنبال معرفی انقلاب ما به عنوان انقلاب شیعی بوده تا انقلاب اسلامی تا از این طریق بتواند از نفوذ انقلاب جلوگیری کند.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه برگزاری مراسم های عزاداری بر مبنا وپایه عشق به اهل بیت است ادامه داد: مسئولین برگزاری مراسم سخنران ها ومداحان باید از این فرصت در راستای افزایش این محبت استفاده کنند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

وی ادامه داد: عاشورا می تواند مایه الفت وبرادری بیشتر بین مسلمانان شود چرا که هر انسان آزاده ای با شنیدن این اتفاقات و مظلومیت امام حسین (ع) پی به حقانیت ایشان می برند.

,

 

,

خطیب جمعه خلیل‌آباد:

, خطیب جمعه خلیل‌آباد:,

زیربنای قیام امام حسین (ع) و تداوم آن در امر به معروف و نهی از منکر است

, زیربنای قیام امام حسین (ع) و تداوم آن در امر به معروف و نهی از منکر است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خلیل آباد ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: زیربنای قیام امام حسین (ع) و تداوم آن و عامل اجرایی نظام نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

,

وی با بیان اینکه مهارت های تأثیرگذار در فعالیت های فرهنگی باید لحاظ شود، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که انجام موفق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شیوه های کارآمد است.

,

خطیب جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه آسان سازی، بستر سازی، آشکار سازی و... از شیوه های عملی در تقویت ارزش های اسلامی و دینی است، تصریح کرد: آسان سازی یک شیوه مهمی است که پیامبر (ص) نیز به آن در خصوص نماز اشاره داشتند.

,

وی با اشاره به اینکه فراهم آوردن زمینه های مناسب برای انجام فریضه های الهی نیز از جمله روش های بستر سازی است، اذعان کرد: عزاداری سید و سالار شهیدان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و آسان سازی و بستر سازی نیز در برپایی عزاداری امام حسین (ع) صدق می کند.

,

ناهیدی با بیان اینکه ترغیب و تشویق دیگران، احیای ارزش های دینی و اسلامی نیز می تواند از مصادیق آشکارسازی باشد، عنوان کرد: تشویق نسبت به کارهای خوب و زیبا از جمله پاسداشت و حمایت از آمرین به معروف است.

,

وی همچنین با اشاره به شیوه های برخورد با ضد ارزش ها، تشریح کرد: خطاپوشی، بستن چشمه های فساد، دنبال کردن روش های منطقی، ترحم و مهربانی و... نیز از جمله شیوه های برخورد با ضد ارزش ها است که معمولاً در امر به معروف و نهی از منکر کمتر به آن توجه داریم.

,

امام جمعه خلیل آباد ادامه داد: نماز، نظافت، بهداشت، تعاون، ارائه خدمات شهری و روستایی و... از جمله معروفات و دزدی ها، خسارت ها، دشمنی ها، طلاق ها، اعتیاد ها و... از جمله منکرها است.

,

وی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر باید ها و نباید های قابل توجهی نسبت به مداحان اهل بیت دارند، خاطرنشان کرد: مداحان بدانند چه می خوانند و از تعابیر و سبک های نامناسب استفاده نکنند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:,

شهادت طلبی و ولایت محوری از عبرت های عاشوراست

, شهادت طلبی و ولایت محوری از عبرت های عاشوراست,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: شهادت طلبی در هنگامی که جز برای موفقیت برای اسلام نمایان نمی شود فطرت راه انبیاست و امام حسین علیه السلام این حقیقت را به اصحاب خود تلقین کرد. 

,

وی تصریح کرد: شهادت طلبی و آخرت خواهی از عبرت های بزرگ عاشوراست که در ولایت محوری و  اطاعت از ولی زمان جلوه پیدا می کند.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: نخستین و آخرین قدم در هدایت انسان آن است که ولی زمان خود را بشناسد و با اطاعت از او راه خدا را طی تا به سرمنزل مقصود دسترسی پیدا کتد.

,

عصمتی افزود: دنیا طلبی نتیجه ای جز رذالت و ذلت و سقوط از قله رفیع کرامت انسانی نخواهد داشت.

,

وی از امر به معروف و نهی از منکر بعنوان هدف اصلی امام حسین علیه السلام در قیام کربلا یاد کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر تکلیف محور حرکت می کنند و کاری به نتیجه ندارند، لذا در گام نخست با تذکر لسانی و در ادامه با انزجار از منکر و در مرحله پایانی با برخورد و مبارزه با منکر به تکلیف خود عمل می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه